חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז גמילה מאלכוהול

קרדיט תמונה נוי וחן סושייאל

מרכז גמילה מסמים ואלכוהול: מתי וכיצד פונים אל מרכז גמילה?

אלכוהול הפך היום חלק בלתי נפרד משגרת הבילוי, החל מגיל 18 החוק מאפשר צריכה וקניית אלכוהול ללא הגבלה, כיצד אם כן ניתן לדעת מתי מדובר בהתמכרות מסוכנת? מי יכול לומר לנו מתי נדרשת גמילה? מה קורה באותם מרכזי גמילה וכיצד מגיעים אליהם?

יש הבדל משמעותי בין שתייה של 2-3 משקאות אלכוהוליים בשבוע במהלך בילוי חברתי לבין מקרים בהם קיימת צריכה קבועה של אלכוהול בכל יום. גמילה נדרשת מיד כאשר מזהים פגיעה של האלכוהול באיכות החיים ובכושר התפקוד.

התמכרות לאלכוהול וסמים עלולה להופיע אצל גברים ונשים בגילאים צעירים ומבוגרים. זאת יכולה להיות אחות קטנה שמגיעה שיכורה לכל מפגש משפחתי. זה יכול להיות אב משפחה שלא מפסיק לשתות, נוהג באלימות כלפי בני משפחתו, מפספס ימי עבודה. פנייה אל מרכז גמילה היא הצעד הראשון שלכם לקראת חיים חדשים וטובים יותר. אל תאפשרו לאלכוהול ולסמים לגזול מכם את השנים הכי יפות.

מה גורם להתמכרות לסמים ואלכוהול?

כל אדם עלול לפתח התמכרות כאשר קיימים אנשים עם נטייה חזקה יותר להתמכרויות. אל מרכז גמילה מסמים ואלכוהול מגיעים גברים ונשים בכל הגילאים. זיהוי של הגורם להתמכרות הכרחי עבור טיפול נקודתי אפקטיבי. הצוות המקצועי במרכז סטפס בניהולו של מתי סמיונוב מקפיד להרכיב עבור כל מטופל תכנית טיפול אישית במטרה לתת מענה לגורמים הספציפיים שמעוררים את הצורך בסמים ואלכוהול ויוצרים את התלות. הגורמים המובילים להתמכרויות מזיקות הם: בדידות, לחץ חברתי, טראומה נפשית, רקע משפחתי של אלכוהוליזם או התמכרות לסמים, דיכאון, חרדות, לחץ חברתי.

אלו סימנים יש להתמכרות לסמים?

לא בטוחים האם אכן מדובר בבעיית סמים שדורשת פנייה אל מרכז גמילה מסמים? כדאי להתייעץ עם הצוות המנוסה של מרכז גמילה בית שמש סטפס בניהולו של מתי סמיונוב. איש מקצוע שכבר ליווה בהצלחה מאות מקרים של גמילה מסמים יידע להפנות אתכם למקום הנכון. אם אתם מוצאים את עצמכם מעלים באופן מתמיד את מינון הסם – נראה שיש לכם בעיית התמכרות. התבודדות חברתית מעידה גם כן על בעיית סמים, מכורים לסמים מעדיפים להסתגר בבית עם הסם ומתרחקים מהחברה. אדם מכור לסמים משקיע את כל כולו בניסיונות להשיג סמים, הוא מוציא כספים, לוקח הלוואות, שובר תכניות חיסכון, מוכר נכסים. הסימנים הפיזיים שמעידים על צריכת סמים הם הזעת ייתר, עייפות, בעיות עיכול, קושי בתפקוד מיני, עליה בסף הכאב, לחץ דם נמוך ועוד.

איך מזהים התמכרות לאלכוהול?

חושדים שיש לכם או לאדם קרוב בעיית שתייה? אין זה פשוט לזהות את הרגע בו צריכה רגילה של אלכוהול הופכת להתמכרות מסוכנת. אם אתם יודעים שאותו אדם סבל בעבר מהתמכרות לאלכוהול או סמים – חשוב להתייחס ברצינות לסימנים. במצבים בהם יש רקע של אלכוהוליזם במשפחה או נטייה לדיכאון וחרדות הסיכויים להתמכרות לאלכוהול עולים. פנייה אל מרכז גמילה מאלכוהול נחוצה מיד כאשר האלכוהול גורם לבעיות ומשבש את שגרת החיים. התמכרות לאלכוהול מתבטאת בהזנחה עצמית, הזנחה של מחויבויות למשפחה, ביצועים גרועים במקום העבודה ובלימודים. צריכה מוגזמת קבועה של אלכוהול עלולה להוביל לאלכוהוליזם. זקוקים לאלכוהול באופן קבוע על מנת לתפקד? מרגישים שעליכם להגדיל באופן עקבי את כמות האלכוהול בכדי להרגיש רגועים – קיימת סבירות גבוהה לאלכוהוליזם.

קרדיט תמונה נוי וחן סושייאל

איך פונים אל מרכז גמילה?

פנייה אל מרכז גמילה מאלכוהול היא הצעד הראשון לקראת החלמה. אל מרכז גמילה סטפס פונים בכל יום בני משפחה, חברים מודאגים, עמיתים לעבודה, אתם יכולים וצריכים לפנות במטרה לסייע לאדם קרוב שסובל מהתמכרות לאלכוהול או סמים. אם אתם מבקשים לעזור לאדם קרוב שמכחיש בעצמו את בעיית ההתמכרות שלו, חשוב שתדעו איך להציג בפניו את הדברים. המילים הלא נכונות עלולות לגרום לו להתרחק מכם, להסתגר ולשקוע עמוק יותר.

כבר בשיחה הראשונה עם מרכז גמילה סטפס תרגישו הקלה, אתם לא לבד! יש מישהו שיודע מה לעשות, מנחה אתכם ומציע תכנית גמילה. חשוב לזכור שאותו אדם מכור אינו מסוגל להפסיק את צריכת הסם או האלכוהול. אל תטיפו מוסר, אל תאיימו ואל תנסו לגמול אותו בעצמכם. אדם ששקוע בתוך התמכרות זקוק לסיוע מקצועי עם מענה נקודתי פיזי ורגשי. ההתמודדות עם ההתמכרות והגמילה אינה פשוטה גם בעבור המכור וגם בעבור הסובבים אותו. במרכז הגמילה ניתנים טיפולים פרטניים וקבוצתיים במסגרת מקצועית תומכת. עבור כל מטופל מורכבת תכנית טיפולית אישית.

מה זה מרכז יום ולמי הוא עוזר?

מרכזי יום הם מסגרת טיפולית משלימה למרכז הגמילה. לאחר השלמת תכנית הגמילה מרכז היום הוא המקום בו תמצאו סיוע וליווי בהסתגלות לחיים ללא אלכוהול / סמים. הצוות במרכז היום תומך בחזרה לשגרה, מסייע בשינוי דפוסי חשיבה ומכווין לפיתוח הרגלים חדשים ומיומנויות חברתיות. במקרים בהם המטופל איבד את מקום העבודה שלו הצוות במרכז היום מסייע במציאת מקום עבודה. ליווי של מרכז יום ניתן עד 12 חודשים. הטיפול במרכז היום מתחיל בהגדרת ציפיות והצגת הדרישות וממשיך עם טיפול אישי נקודתי וטיפול קבוצתי. המשך ליווי של מרכז יום מגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לשיקום מלא, אל תוותרו על המעטפת התומכת של מרכז היום.

התמכרות לאלכוהול וסמים היא בעיה קשה שיש לה פתרון. מרכז גמילה בית שמש סטפס בניהולו של מתי סמיונוב מתמחה בטיפול נקודתי שמביא תוצאות. שילוב בין טיפול ממוקד ותמיכת המשך של מרכז יום מבטיח שתסיימו את התהליך עם כל הכלים הדרושים ליציאה לדרך חדשה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן