Search
Close this search box.

קארפול שיפחית עומסים בירושלים כמו בכל הארץ – עיריית ירושלים מתנגדת?

נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לעיר, ריק דקות ארוכות מידי יום, למה לא קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים
קארפול בירושלים? זה לא חלום - למה זה לא קורה עד עכשיו?

בעידן המודרני, עומסי תנועה זיהום אוויר ובעיות חניה הפכו למכשולים משמעותיים בחיי היומיום של רבים. נתיבי קארפול, המאפשרים נסיעה משותפת ברכב פרטי, מציעים פתרון בר-קיימא ויעיל לבעיות אלו ובערים וצירי תנועה מרכזיים במרכז הארץ ובשרון הבינו כי הפיכת נתיבים לנתיבי קארפול תביא את הציבור לצרוך נסיעה משותפת וכך יוכלו גם לסייע לנהגים שמשתפים אחרים בנסיעתם.

נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לעיר, ריק דקות ארוכות מידי יום, למה לא קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים
נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לעיר, ריק דקות ארוכות מידי יום, למה לא קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים

עם זאת, בעיריית ירושלים, משום מה, לא מאפשרים לרכבים עם 2 נוסעים ומעלה לנסוע בנת"צ שהלכו והתרבו בשנים האחרונות ברחבי העיר ולמעשה למרות שלא תמיד יש מי שנוסעים על הנתיבים האלו, גם נהגים שמשתפים אחרים בנסיעה נאלצים להתמודד עם הפקקים הרבים בעיר, למרות שאם יאפשרו להם לנסוע בנת"צ כנהוג ברחבי הארץ והעולם, זה יביא גם להקלה על העומסים בשאר הצירים בעיר.

קארפול בירושלים – מסייע להפחתת עומסים ותורם לשיפור איכות הסביבה

נסיעה משותפת ברכב פרטי מפחיתה משמעותית את פליטת המזהמים לאוויר, תורמת לשיפור איכות הסביבה ובריאות הציבור. פחות כלי רכב על הכבישים מובילים לזרימה חלקה יותר של התנועה וזמן נסיעה קצר יותר, וחיסכון רב בדלק, חניה ותחזוקה, הן לנהגים והן למדינה.

נתיבי קארפול הם נתיבי נסיעה ייעודיים המיועדים לרכבים ובהם נוסעים שני אנשים או יותר. נתיבים אלו זורמים בדרך כלל מהר יותר מנתיבי נסיעה רגילים, ומוענקים להם הטבות כמו נסיעה חופשית בכבישי אגרה, חניה מועדפת ועוד.

ימין או שמאל - למה אין קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים
ימין או שמאל – למה אין קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים

עיריית ירושלים יכולה לקדם את השימוש בנתיבי קארפול באמצעות הקמת נתיבים נוספים ברחבי העיר או אישור לנהגים לנסוע גם בנתיבי התחבורה הציבורית,, העלאת המודעות ליתרונות השימוש בהם, פיתוח אפליקציות ייעודיות המאפשרות לחבר בין נהגים ונוסעים פוטנציאליים, ומתן הטבות כלכליות לנהגים ונוסעים המשתמשים בנתיבי קארפול.

נתיבי קארפול הם פתרון בר-קיימא ויעיל לבעיות זיהום אוויר, עומסי תנועה ובעיות חניה. באמצעות קידום השימוש ניתן כאמור להקל על עומסי התנועה, לשפר את איכות הסביבה ולמנוע פגיעה בנהגים שמשתפים אחרים בנסיעה.

הקפיצה הפתאומית של הנת"צים גורמת לתאונות – התושבים מזהירים ואין מי שמקשיב להם

אחד מתושבי האזור כתב בנושא: " עירית ירושלים אהובה ויקרה אבל הריבוי של הנתצים (נתיבי תחבורה ציבורית) מוגזם ומסכן את הנוסעים השבוע התבשרנו על תאונה קטלנית בכביש גולדה כביש בו הנתצים 'קופצים לך' באופן פתאומי ומסכנים את הנוסעים שלעיתים סוטים מהנתיב לא לקבל קנס, ליד חומת שמואל (בדרך חברון) ובכביש בגין הנת"צים לא הוגנים והשילוט על השעות בהן מותר לנהוג וכמות הנוסעים קשה להבחנה.

עירית ירושלים הגדילה בעשרות מיליונים את רווחה מאכיפת התנועה אבל צריך להיות הוגן יותר כי הסימונים בכבישים לא תמיד מצדיקים זאת".

בנוסף, גם בכניסה לעיר ואזור רחוב עזה לא מובן מדוע לא מתאפשר לנהגים לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית במידה ומדובר ברכב עם 2 נוסעים ומעלה, אך דבר אחד ברור, תושבים רבים זועמים על ההחלטה המוזרה הזו שממשיכה לתקוע את הנהגים בפקקים.

בעיריית ירושלים זורקים את האחריות משום מה על משרד התחבורה ומגיבים: " בירושלים פועלים ע"פ נהלי משרד התחבורה". נציין שבערים ואזורים אחרים ברחבי הארץ, כמו גם בכביש 1, הנסיעה בנת"צ מותרת גם לרכבים בהם יש 2 נוסעים ומעלה ולכן לא ברור מדוע עיריית ירושלים לא מאפשרת את הדבר גם בעיר הפקוקה במילא משך רוב שעות היום ועל אף שהדבר יסייע בהפחתת עומסי התנועה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן