Search
Close this search box.

רשלנות רפואית בניתוח

תמונה: envato

ניתוח הינו אחת מהפרוצדורות הרפואיות המורכבות והרגישות ביותר בעולם הרפואה, הדורשת מומחיות ודיוק רב. במידה שפעולת הניתוח אינה מבוצעת כראוי – לא רק  שהניתוח עלול לא להצליח, אלא שהוא אף יכול לגרום לנזקים שונים ולהביא לאובדן כושר עבודה. מהי אם כן רשלנות רפואית בניתוח וכיצד עלינו לפעול במקרים כאלו?

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

בעידן הרפואה המודרנית והמתפתחת של ימינו, אנחנו שומעים על מגוון טיפולים מתקדמים וחדשניים. פעולת הניתוח שהולכת ומשתכללת היא ללא ספק אחד מהם. עם זאת, מדובר בפעולה מורכבת ורגישה, שחייבת להתבצע במקצועיות ובדייקנות מקסימלית על ידי כל אנשי הצוות הרפואי.

רשלנות רפואית בניתוח מתרחשת במקרים בהם מי מאנשי הצוות הרפואי לא פעלו בדרך המצופה מהם, ובאופן שגרם לנזקים שונים אצל המטופל. חשוב לדעת, כי לא כל נזק שנגרם במהלך ניתוח ייחשב כרשלנות רפואית, אלא רק במידה וניתן להוכיח כי אכן התקיים יסוד הרשלנות – סטייה מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים וקשר הסיבתי שבין הרשלנות לנזק שנגרם.

רשלנות רפואית בניתוח – מקרים שכיחים

בין המקרים השכיחים ביותר של רשלנות רפואית בניתוח נמנים:

  • רשלנות רפואית לפני הניתוח –רשלנות רפואית בניתוח אינה חייבת להתרחש בפעולת הניתוח עצמה. היא יכולה לקרות גם בשלבים המוקדמים לניתוח, כמו למשל בשלב הייעוץ המקדים, בו חלה חובה על הרופא לפרט בפני המטופל את כל החלופות האפשריות לניתוח, כמו גם החובה לקבל את הסכמת המטופל לניתוח. אם הרופא לא פעל כך, והמטופל ניזוק כתוצאה מכך, זו בהחלט עשויה להיות רשלנות רפואית.
  • רשלנות רפואית בניתוח –בפרוצדורה רפואית רגישה ומורכבת כמו ניתוח, ניתן למצוא לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בניתוח עצמו. בין המקרים השכיחים ביותר ניתן לציין ביצוע ניתוח בחלק אחר בגוף, ביצוע לא מדויק באופן שגרם לנזקים, השארת כלים בגופו של המנותח ועוד.
  • רשלנות רפואית לאחר הניתוח –מקרי רשלנות רפואית בניתוח יכולים להתרחש גם לאחר הניתוח, בזמן בו המנותח זקוק להשגחה ולמנוחה. כך לדוגמה, רופא שלא ביצע מעקב ראוי אחר התאוששות המנותח ו/או מקרים של שחרור מוקדם, יכולים בהחלט להיחשב כמקרי רשלנות רפואית בניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח שהובילה לאובדן כושר עבודה

מלבד עוגמת הנפש הכרוכה בנזקים שנגרמו כתוצאה מהרשלנות הרפואית בניתוח, בל נשכח את ההשלכות של הנזקים עצמם. אלו עלולים להגיע לכדי מצב של אובדן כושר עבודה, באופן חלקי או מלא. הדבר יכול להביא לפגיעה מהותית בכושר ההשתכרות של הנפגע, כך שהוא לא יוכל לעסוק באותו מקצוע בו עסק לפני האירוע או בעיסוק זהה אחר התואם להשכלתו וניסיונו.

תביעת פיצויים במקרים של רשלנות רפואית בניתוח ואובדן כושר עבודה

במקרים שרשלנות רפואית בניתוח הביאה לאובדן כושר עבודה, מומלץ להתייעץ בהקדם עם עורך דין אובדן כושר עבודה . עו"ד כזה יבחן את פרטי המקרה, ויעזור לכם לגבש את עילת התביעה, תוך הוכחת הנזקים, קיומו של יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי בין השניים. במידה ואלו אכן התקיימו, ניתן יהיה להחליט בהתאם על הצעדים המשפטיים הנכונים ביותר עבורכם, במטרה לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, ולאפשר לכם לשמור על שגרת ואיכות חיים גם בתקופת אובדן כושר העבודה.

לסיכום

ניתוח הוא אחת מהפרוצדורות הרפואיות הרגישות והמורכבות ביותר, ולמרבה הצער יש לא מעט מקרי רשלנות רפואית בניתוח. רשלנות רפואית בניתוח יכולה להתרחש בכל שלב של הניתוח ועל ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי. היא יכולה לגרום לנזקים בדרגות חומרה שונות, עד לכדי פגיעה בכושר ההשתכרות. בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה מומחה, תוכלו לגבש עילת תביעה ולהוכיח את יסוד הרשלנות, הנזקים שנגרמו לכם והקשר הסיבתי ביניהם, באופן שיביא למקסום הסיכויים לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן