חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה יקרה בגימנסיה העברית ברחביה? התכנית שתשנה את פני המתחם

הגימנסיה העברית ברחביה משנה את פניה: מתחם חדש ופורץ דרך במרכז ירושלים

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה בשבוע שעבר (7 באוגוסט) תכנית משמעותית לשדרוג והרחבת מתחם הגימנסיה העברית בשכונת רחביה. תכנית זו, שתופסת שטח של כ-23.5 דונם, מציעה שינוי כולל ומשמעותי במרחב הקיים, וכוללת תוספת שטחי בנייה לצורכי חינוך, ספורט, קהילה, לצד פיתוח כיכר ציבורית חדשה, גנים ציבוריים וחניון תת קרקעי.

הגימנסיה העברית ברחביה, שנוסדה בשנת 1909, היוותה מאז ועד היום אחד מהסמלים הבולטים של החינוך הירושלמי. כעת, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את התכנית החדשה שעתידה לשנות את פניה של המתחם ההיסטורי, ולעצבו מחדש באופן שיתאים לצרכי הקהילה הגדלים ולדרישות החינוכיות המודרניות.

התכנית כוללת עיבוי מבני החינוך הקיימים, הקמת מבנה חינוך חדש עם אגף נוסף שיכלול כיתות לימוד, והוספת קומות למבנה בית הכנסת הקיים. בנוסף לכך, התכנית מציעה פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים, הכוללים כיכר ציבורית חדשה, גנים ציבוריים ושבילי הולכי רגל ואופניים, לצד שדרוג מערכת השבילים והדרכים במתחם.

במהלך הדיון על התכנית נבחנו גם הנחיות שימור למבנים קיימים במתחם, ונושא החניון התת-קרקעי בהתאם לתכנית המתאר של שכונת רחביה. כל זאת נעשה במטרה לייצר ניצול מיטבי של השטח, תוך שמירה על מאפייני השימור ההיסטוריים, ולספק מענה הולם לצרכי הציבור הגדלים בעיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "התוכנית נועדה לשדרג ולהרחיב את מבני החינוך הקיימים, תוך שימור הקיים לצד בנייה חדשה, יצירת חללים פתוחים ומערכת שבילים ודרכים חדשה. כל אלו נועדו להביא לניצול מיטבי של השטח שיספק מענה לחוסר בצרכי ציבור ולצרכים החינוכיים הגדלים, במטרה לייצר סביבה לימודית מודרנית ונגישה לרווחת התלמידים וצוותי החינוך."

התכנית הוגשה על ידי אגף מבני ציבור בעיריית ירושלים, ועובדה על ידי משרד "ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ". מדובר בתכנית ייחודית שמשלבת בין הישן לחדש, תוך שמירה על צביון היסטורי של המתחם לצד עמידה בדרישות העתידיות של המערכת החינוכית בירושלים.

מצ"ב הדמיה – קרדיט ארד סימון אדריכלים ומתכנני ערים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן