חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים: תוכניות פינוי-בינוי אושרו ויביאו מאות דירות חדשות

מאות דירות חדשות בירושלים: אלה תוכניות ההתחדשות העירונית שאושרו

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אישרה בשבוע שעבר תוכניות משמעותיות להתחדשות עירונית עם מאות יחידות דיור חדשות.

תוכניות אלה הן חלק ממהלך רחב יותר של התחדשות עירונית שמובילה העירייה בשנים האחרונות, במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי ירושלים, לספק מענה לביקוש הגובר לדירות בעיר ולשדרוג פניה

אחרי שאישרה בשנה החולפת לא פחות מ-4,400 יחידות דיור במסגרת תוכניות פינוי-בינוי, בירת ישראל ממשיכה להוביל את התנופה הארצית בתחום ההתחדשות העירונית.

בשבוע שעבר אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים עוד מאות יחידות דיור חדשות במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית, אשר מחזקים ובונים מחדש מבנים ישנים ורעועים, ובתוך כך מצמצמים את הפגיעה בשטחים פתוחים ובריאות הירוקות שירושלים התברכה בהם.

בין התוכניות הבולטות שאושרו:

שכונת גוננים:

התחדשות עירונית רחבת היקף שתביא להריסת 4 מבנים ישנים ובניית 4 מבנים חדשים, ביניהם 2 מגדלים בני 28 ו-23 קומות. הפרויקט יגדיל את מספר יחידות הדיור מ-80 ל-308, יכלול שטחים ציבוריים חדשים וישפר משמעותית את תשתיות התחבורה בשכונה.

שכונת קטמונים ח'-ט':

הקמת מגדל מגורים חדש בן 29 קומות במקום 2 מבני מגורים ישנים. הפרויקט יגדיל את מספר יחידות הדיור מ-36 ל-160, יכלול שטחים ציבוריים חדשים וישפר את המראה של השכונה.

שכונת גבעת הוורדים:

פינוי-בינוי ברחוב דוד שמעוני 31, במסגרתו ייהרס מבנה קיים הכולל 6 יחידות דיור ויוקם במקומו מבנה חדש בן 9 קומות עם 24 יחידות דיור, מתוכן 6 להשכרה ארוכת טווח. כמו כן, יוקם שטח ציבורי חדש.

שכונת ארנונה:

התחדשות עירונית רחבת היקף ברחוב בית הערבה 24-22, במסגרתה יוסרו 2 בנייני רכבת ישנים הכוללים 48 יחידות דיור וייבנו במקומם 2 מגדלים בני 15 קומות עם 170 יחידות דיור חדשות. הפרויקט יכלול גם חזית מסחרית, שטח ציבורי פתוח ונגישות משופרת.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך על אישור התוכניות:

"בירת ישראל נמצאת בתנופת התחדשות חסרת תקדים. מאות יחידות דיור חדשות, תשתיות משודרגות ושטחים ציבוריים ירוקים נבנים ברחבי העיר, כחלק ממהפכת הבינוי שאנו מובילים.

אנו משקיעים משאבים רבים ותשומת לב בפיתוח שכונותיה של ירושלים, תוך שמירה על צביונה הייחודי ועל אופייה ההיסטורי, במטרה להפוך את ירושלים לעיר מודרנית, ירוקה ונגישה לכולם. עיר שתושביה יוכלו ליהנות מאיכות חיים גבוהה וממגורים ראויים."

אישור תוכניות ההתחדשות העירונית מציב את ירושלים בחזית המאבק בפתרון מצוקת הדיור, תוך שדרוג משמעותי של איכות החיים בעיר. התוכניות החדשות יביאו להקמת מאות יחידות דיור חדשות, שיפור תשתיות התחבורה, הרחבת שטחים ציבוריים ופיתוח חזיתות מסחריות.

ההשקעה המאסיבית של עיריית ירושלים בהתחדשות עירונית תורמת לא רק לרווחת התושבים, אלא גם מחזקת את מעמדה של העיר כמרכז תוסס ומודרני. ירושלים של העתיד תהיה עיר ירוקה, נגישה ומתפתחת, שתוכל להציע לתושביה ולמבקרים בה איכות חיים גבוהה ומגוון רחב של אפשרויות.

הדמיה ארנונה – קרדיט: פייגין אדריכלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן