חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הקשר המיוחד של יצחק הרצוג עם המרכז הרפואי בירושלים | כל הפרטים

בוז׳י במרכז הרפואי הרצוג

מה הסיכוי הסטטיסטי לכך ששלושה נשיאים יחושו קשר רגשי לבית חולים אחד? מנהל המרכז הרפואי הרצוג בירושלים, ד"ר קובי חביב, וקודמו בתפקיד, ד"ר יחזקאל קן, שמשמש כיום כנגיד המרכז הרפואי, נפגשו עם הנשיא, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, והעלו סיפורים מהעבר, על הקשר של משפחת הרצוג עם בית החולים, הוותיק בארץ, שחגג לאחרונה 127 שנות פעילות.

מספר ד"ר יחזקאל קן: "לסבא הרב יצחק הלוי הרצוג ז"ל ולרעייתו, הרבנית שרה הרצוג, היה קשר מיוחד עם בית החולים שלנו. הוא שימש כרב הראשי של יהדות אירלנד, ולאחר עלייתו ארצה בשנות הארבעים של המאה הקודמת, כיהן כרב האשכנזי הראשון ביישוב. רעייתו, הרבנית שרה הרצוג ז"ל, הייתה אשה רבת פעלים, ונטלה על עצמה את תפקיד: נשיאת 'עזרת הנשים", הגוף המנהל את בית החולים. על שמה קרוי בית החולים – הרצוג".

בוז׳י במרכז הרפואי הרצוג
צילום: דוברות בית הנשיא

לדבריו: "גם לנשיא הקודם, ראובן (רובי) ריבלין, היה קשר אישי ומשפחתי. אמו, רחל ריבלין ז"ל, היתה פעילה מאוד גם היא בגוף המנהל, 'עזרת הנשים'. וכשחושבים על זה, לשלושה נשיאי מדינה בעבר ובהווה, קשר משפחתי אישי לבית החולים: לחיים הרצוג ז"ל, שעל שם אמו, קרוי בית החולים, לבנו, הנשיא הנוכחי יצחק הרצוג ולנשיא הקודם – ריבלין".

הרצוג הוא מרכז רפואי ציבורי עצמאי, שאינו נתמך בכספי מדינה, או קופת חולים. הוקם בשנת 1894 על ידי הרבנית הצדקנית חיה ציפה פינס, רעיית הרב יחיאל פינס, עבור נשים שחוו דיכאון לאחר לידה. כיום מתמקד בית החולים בעיקר בתחומי השיקום, הסיעוד המורכב, הגריאטריה, הפסיכיאטריה וההנשמה, ונחשב לאחד ממרכזי ההנשמה הבולטים והגדולים בעולם כולו.

נשיא המדינה התעניין בפגישה בפעילות בית החולים במגיפת הקורונה, במהלכה אשפז למעלה מ- 1,000 חולי קורונה, רובם קשישים. כמו כן, באתגרים הרפואיים בעבר ובהווה, שניצבים בפני בית חולים ציבורי עצמאי, שמבטא דו קיום לאומי יהודי – ערבי, ומימוש חזון המייסדים: אספקת שירותי בריאות איכותיים לתושבי ירושלים והסביבה.

צילום: יח"צ המרכז הרפואי הרצוג

עיריית ירושלים מוסיפה עוד כ-25 עמדות חדשות להשכרת אופניים בבירה | כל הפרטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן