חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים עיקלה חשבון בנק של נערה בת 17 על דו"ח חניה שגוי

המקרה הבא מראה קלות הבלתי נסבלת בה עיריית ירושלים יכולה לשלוט על חשבונות בנק של אנשים ולמנוע מהם לנהל אורח חיים תקין.

דבורה לאה לבקובסקי, נערה בת 17 מיישוב במרכז הארץ פתחה לפני כחודש וחצי חשבון בנק.

ביום ראשון האחרון כבר קיבלה הודעה על כך שחשבון הבנק שלה עוקל על ידי עיריית ירושלים, וכשאביה ניסה לברר בגין מה הגיע העיקול המפתיע הוא גילה כי מדובר בדו"ח חניה שניתן לרכבה עת היתה בת 15 וחצי, זאת למרות שכמובן לא היתה בעלים של רכב מעולם ולא ביקרה בירושלים בתאריכים האמורים, מה גם שאין לה רישיון נהיגה.

ניסיונתיו הרבים לגרום לעיריית ירושלים לבטל את הדו"ח עלו בתוהו ובכל פעם הוא נדרש להגיע פיזית למשרדי העירייה, זאת למרות שמדובר בילדה שמעולם לא רכשה רכב והדו"ח היתה חריג מלכתחילה.

בבנק סירבו לאפשר לה להתשמש בחשבון אותו פתחה ובהודעה כתובה מטעם הבנק נמסר לה: " חשוב לנו לעדכן אותך כי בתאריך 27/08/2023 התקבל צו עיקול על שמך מאת עירית י-ם-חניה על סך 387.50 ש"ח, מס' תיק ……….. ומס' הליך ……….

לתשומת לבך, ייתכן שיחולו הגבלות על הפעילות בחשבונך/חשבונותייך.  חשוב לציין, שהבנק איננו צד במחלוקת ומחויב לפעול עפ"י דין והנחיות הרשות המעקלת, לכן אנו מבקשים ממך להסדיר את הנושא מולה. הפרטים המלאים מופיעים במכתב ששלחנו לך.
תמיד לשירותך, דיסקונט"

בתגובה לפניית מערכת 'ירושלמים' בעירייה מיהרו לבטל את הדו"ח, למרות שמלכתחילה סירבו לשתף פעולה עם המשפחה ולאחר יומיים בהם חשבון הבנק של הילדה היה מעוקל על לא עוול בכפה.

ההודעה על ביטול הדו"ח לאחר פניית מערכת ירושלמים

עם זאת, עדיין ייתכן והעיקול יבוטל רק בעוד שלושה ימים עם עדכונים מערכת הבנקים. בתגובה רשמית מטעם עיריית ירושלים התעלמו מעוגמת הנפש הרבה שנגרמה לילדה ולהוריה ורק מסרו: " העיקול והדו"ח בוטלו. עקב טעות אנוש הדו"ח נרשם על שם הפונה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן