חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו אותה: דנה יגן, מאמנת NLP ירושלמית

"תמיד יש את המגדלור באפלה שמאיר את הדרך – המגדלור הזה הוא אני", הכירו את דנה בת 36 ממעלה אדומים, נשואה ללירן ואימא לשלושה ילדים מקסימים, בת לעולים מארגנטינה שגדלה בבית ירושלמי ממוצע. עד לפני שנתיים וחצי עבדה בתחום ההייטק בחברה בירושלים, עד שהגיעה להחלטה להפוך את האהבה שלה למקצוע.

צילום: יח"צ

איך את חווה את זה? כולנו חווים את העולם דרך "אינטואיציות", "חוש שישי", "תחושת בטן", אני חווה את זה אקסטרא. "האקסטרא" הזו באה לידי ביטוי כשהבנות שלי פונות אליי לקבל חו"ד על בחור שמעניין אותן מאיזו אפליקציה. מהן נקודות שיהוו כנקודות חוזקה וחולשה אצלו או ממה צריך להיזהר. אילו תכונות ממש טובות לה לבניית מערכת יחסים איזה פוטנציאל טמון שם.

זה אומר שלעיתים גם גברים שואלים על העסק מתי לפתוח או קבלת החלטות בעסק או אפילו איזה בית לרכוש באזור שיהיה להם יותר טוב . האם מערכת היחסים שלהם עובדת טוב ומה עליהם לשפר אם בכלל.

איך נולדה שיטת הטיפול שלך? מה גרם לך להבין שזאת הדרך בה את רוצה לפעול? אחרי לידת ביתי הבכורה, חוויתי דיכאון לאחר לידה, כשנה לאחר מכן איבדתי את אבי. אך המשבר הבא והמשמעותי יותר שעברתי היה אחרי האובדן של אחי, שנטל את חייו בידיו. בשנת האבל עליו הייתי פשוט מפורקת, עם שני תינוקות בבית ובהיריון מתקדם… הייתה לי יכולת הכלה של פחית בוטנים קטנטנה וכאב פיזי עצום בחזה.

צילום: יח"צ

הרגשתי חרדות קיומיות בלתי פוסקות, פחדתי שכל שנייה עוד מישהו ימות לי חלילה, ולא הצלחתי להירדם בלילות. התחלתי טיפול רגשי, שהוביל להטבה במצבי, אבל זה לא הספיק. רק מתוך ההבנה מה היה חסר לי בטיפול והצורך לשפר את דרכי הטיפול – נולדה שיטת הטיפול שלי.

להתוות את הדרך לכל הנשים הנמצאות בצמתי דרכים קשות וקלות גם יחד. כשאני עוברת מסעות נפש פנימיים ורגשיים עם הבנות שלי, אני צומחת ומתעצמת יחד איתן. לראות את החיוך וההתקדמות של כל אחת לעבר הגשמת שאיפותיה ומטרותיה – זהו הסיפוק הכי גדול שאני יכולה לחוש והדרך שלי להגיע לשמחת חיים מלאה.

איך אחרי כל מה שעברת היה לך כוח לעזור לאחרים, כשאת בעצמך חווה תקופה לא קלה? הצורך העמוק שלי להעניק מעצמי לסביבה ולהראות לאחרות את הדרך, למרות קשיי היום יום, ואני מאמינה שהכול אפשרי בחיים, נובע מהצורך האישי שלי. הקושי הפרטי שלי להרים את עצמי בהזדמנויות שונות בחיי, גרם לי להתקרב עוד יותר לעולם הטיפולי. לפני שעברתי את הטראומה של האובדן עזרתי לאנשים זרים פה ושם בהכוונה נקודתית.

אחרי שעברתי טיפול רגשי למשך שנה. זה עזר לי בעוצמות שקשה לתאר. הרגשתי שאני מקבלת את השליטה על החיים שלי בחזרה. רציתי להעניק לסביבה שלי את אותה תחושה ודרך זה להירפא עוד יותר. כשיש משמעות לחיים זה מדרבן לחיות אותם על הצד הטוב ביותר.

איך הטיפול שלך עובד? כשאנשים מגיעים אלייך לייעוץ? הטיפול שלי כולל NLP. כיוון שזה טיפול תחום בזמן בין חודש ל-7 חודשים, תלוי בסיטואציה, אין זמן להתעסק בחוויות לא רלוונטיות כמו בגיל 3 או מהם יחסים הוריים לעומק.

דרך פעולה זאת אני מתייחסת לחוויות ספציפיות בנקודות זמן מסויימות. או לחילופין התקשור עוזר לתת מסרים ספציפים המקדמים את האיש/ה הפונים אליי לעזרה בהכוונה עתידית לקראת צעדים משמעותיים, מה כדאי/לא לעשות.

מבחינת NLP זו צורת ההנגשה עם אלמנטים פסיכולוגים של תישאול עמוק, ושוב רלוונטי וממוקד, דרכו ניתן לשבור תבניות חשיבה מקובעות ואמונות מגבילות המייצרות חסמים ופחדים מלהתקדם בחיים בתחומים השונים.

תוך כדי שיחות אני מקנה את הכלים הנדרשים להתמודדות בסיטואציות השונות. הרי זה לא "באתי שפכתי הלכתי" בשביל זה יש חברה. פה יש פידבק והכוונה להתנהלות. ככה, אני חוסכת זמן כסף והכי חשוב מגיעה למטרה לשמה אותו אדם מגיע אליי – מזור לכאב הכי עמוק שלו.

מה השאיפה הכי גדולה שלך בחיים בנוגע למקצוע הזה? השאיפה הכי גדולה שלי היא להקים ביה"ס ללימוד השיטה שלי ולהפיץ את האור שבשיטה הזו לכמה שיותר אנשים.

צילום: יח"צ

 

כישלון המדינה ולקיחת האחריות: המרכז הרפואי הרצוג במהפכת השיקום החדשה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן