חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיפור ההצלחה האדיר של מפעל הבוטיק הירושלמי "פסטטריה״

פסטטריה

"פסטטריה – בית יוצר לפסטה מקומית״, הפסטה הטריה שכבשה את עולם הקולינריה הירושלמי הכריזה על צעד ענק בעקבות הקורונה: אחרי שסיפקה פסטות משובחות למסעדות החליטו במפעל הבוטיק למכור ללקוחות פרטיים.

עד לאחרונה "פסטטריה – בית יצור לפסטה מקומית" נשמרה כסוד הקולינרי של ענף המסעדות בירושלים. מפעל הפסטה האיכותי סיפק פסטה טריה למגוון מסעדות מובילות מירושלים. בעוד שהקהל הרחב לא הכיר את "פסטטריה". כעת, בעקבות משבר הקורונה, "פסטטריה" החליטה לשווק פסטות ללקוחות פרטיים ברוב אזורי הארץ, באר שבע- חיפה.

פסטטריה
צילום: חיים יוסף

כך שכולם יוכלו ליהנות מהפסטה המשובחת. "אחרי שהמסעדות נסגרו בעקבות הקורונה, הרגשתי שהשמיים נפלו עליי. אבל לא התייאשתי והבנתי שאני צריכה לבצע שינוי דרסטי בעסק", אומרת מעיין דרעי, שהקימה את "פסטטריה".

"החלטתי למכור את הפסטות שלנו לקהל הרחב ולהציע משלוחים עד הבית. אנשים נהנים מאוד לאכול את הפסטה שהיו רגילים למצוא רק במסעדות״ ולא ניתן למצוא אותה בסופרים.

"פסטטריה" מציעה את כל סוגי הפסטות כמו ספגטי, רביולי, חונקי כמרים, ניוקי, פסטות קצרות וארוכות, דפי לזניה ועוד. במחלקת עבודת יד מייצרים פסטה באופן ידני ומקפלים טורטליני ברמה גבוהה מאוד שמכונות לא יכולות להפיק.
הפסטות האיטלקיות מקבלות אינטרפרטציה מקומית, כך שתוכלו לטעום מנות כמו טורטליני עם לאבנה ורביולי עם סלק ואגוזים.

בניגוד לפסטות של המתחרים, הפסטה של "פסטטריה" היא פסטה פרימיום שאיננה מפוסטרת והיא מכילה ביצים טריות, מה שמקנה לה טעם עשיר ואותנטי. היא רובה עשויה בעבודת יד, מחומרי הגלם המשובחים ביותר הכוללים קמח מיובא מאיטליה, ביצים טריות ולא מפוסטרות וגבינות של מחלבות בוטיק.

פסטטריה
צילום: חיים יוסף

הפסטות ללא חומרים משמרים וללא פסטור. לאחר הייצור הפסטה עוברת הקפאה עמוקה, כך נשמרים הטעם והטריות הכי קרוב לרגע הייצור וניתן לשמור עליהן בהקפאה למשך חצי שנה. זמן הבישול הוא שלוש דקות בלבד. הערכים התזונתיים של הפסטה נשמרים וכך גם הטעם.

לצד הפסטות, "פסטטריה" מציעה גם רטבים כמו שמנת ועגבניות, ממרחים כמו פסטו עם אגוזי מלך, טפנד זיתי קלמטה ועגבניות מיובשות, גבינות מחלבה כמו מנצ׳גו ופרמזן ויינות של יקב נטופה. כל אלו מלווים את הפסטה ויוצרים ארוחה מושלמת.

"פסטטריה " – בית יוצר לפסטה מקומית, הוקמה בשנת 2014 על ידי מעיין דרעי, בת 37, נשואה+3, המתגוררת בירושלים. לפני שהקימה את "פסטטריה", מעיין עבדה כאחראית משמרת במסעדות, אך לא היה לה רקע מקצועי בבישול. למרות זאת, הייתה לה תמיד אהבה למטבח ולהכנת פסטה בפרט. בילדותה דוד שלה העניק לה במתנה מכונת פסטה, והחיבור לפסטות הגיע בעקבות אביה.

אמה של מעיין נפטרה ממחלת הסרטן כשהייתה רק בת שנתיים. אביה נישא מחדש ולא היה פנוי רגשית לדאוג לה, וכשהייתה בת 9 רשויות הרווחה הכניסו אותה לפנימייה. כשחזרה מהפנימייה לביתה בכל שלושה שבועות, מעיין ואביה נהגו להכין פסטה ברוטב עגבניות. "אלו היו רגעי החסד הבודדים שבהם קיבלתי מאבא שלי מנה של תשומת לב", היא מספרת.

פסטטריה
צילום: חיים יוסף

היא תמיד חלמה לעסוק בתחום המזון, אך התקשתה לעמוד בהוצאות הכרוכות בהקמת מסעדה. לכן, החליטה במקום זאת להקים מפעל קטן להכנת פסטה, לייצר מגוון רחב של פסטות עבודת יד ולשווק אותן למסעדות בירושלים. "הבאתי למסעדות דוגמאות של הפסטות שאני מכינה והתגובות היו מדהימות. אנשים היו בהלם שלא הכירו אותנו עד היום".

בתחילת הדרך, מעיין הכינה את הפסטות ביחידת דיור של חברתה הטובה, כנרת בן עמרם. כנרת הייתה בעבר סמנכ"ל הכספים של בצלאל וכיום היא שותפה של מעיין ומנהלת את הצד הפיננסי של "פסטטריה".

"ביני לבין כנרת יש פער גילאים של 22 שנה, ולמרות זאת יש בינינו חיבור מדהים", מספרת מעיין. "אנחנו חברות טובות והיא ליוותה את העסק מהיום הראשון. אנחנו שתי נשים בעולם קולינרי שרובו גברי".

עם הזמן, הביקוש של המסעדות לפסטות של מעיין הלך וגדל, עד שבשנת 2016 היא הקימה מפעל גדול יותר עם עשרה עובדים הממוקם בגבעת שאול בירושלים.

כעת, הקהל הרחב יכול להזמין דרך אתר האינטרנט עד לפתח ביתו את הפסטות האיכותיות והכשרות של "פסטטריה", המציעה משלוחים לרוב איזורי הארץ – מבאר שבע ועד חיפה והקריות, ובין ירושלים לתל אביב או באיסוף עצמי ממפעל הבוטיק ברח׳ בית הדפוס בגבעת שאול, ירושלים

בתפריט: טורטליני לבאנה ונענע במחיר 106 ש״ח.
מארז זוגי במחיר 367 ש״ח.
מארז ליולדת הטריה: 510 ש״ח.
רדיאטורי צבעוני במחיר 27 ש״ח.
סלק ריקוטה ואגוזים (400 גרם) במחיר 38 ש״ח.
קינוח מתוק-רביולי שוקולד בלגי ומסקרפונה במחיר של 54 ש״ח.
פטוצ׳יני 450 גרם במחיר 28 ש״ח.
ניוקי תפוחי אדמה 500 גרם במחיר 32 ש״ח.
קנולי פטריות וגבינות (12 יחידות) במחיר 96 ש״ח.
פולנטה פרמיזן 400 גרם במחיר 38 ש״ח.

לרגל יום ירושלים שיצוין מחר, החליטו במפעל הבוטיק הירושלמי כי כל מי שיגיע פיזית למפעל בגבעת שאול יקבל חבילת רביולי מוגדלת של 600 גרם. כמובן שההטבה עד גמר המלאי.

פסטטריה
צילום: חיים יוסף
לכבוד יום ירושלים: שבוע פעילויות מיוחדות עם אשכולות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן