חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אירוע טרור רדיולוגי" התרגיל שייערך מחר בטדי ובארנה

במסגרת תכנית התרגילים השנתית של מערכת הביטחון: מגן דוד אדום ישתתף בתרגיל רדיולוגי לאומי באצטדיון טדי בירושלים

במסגרת תכנית התרגילים השנתית של מערכת הביטחון יתקיים מחר תרגיל מיוחד באצטדיון טדי בירושלים ובהיכל הפיס ארנה, בהובלת מטה הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון ובהשתתפות מגן דוד אדום, משטרת ישראל, כבאות והצלה לישראל, המשרד להגנת הסביבה, עיריית ירושלים וגורמים נוספים.

במסגרת התרגיל ידומה פיגוע טרור בלתי קונבנציונלי עם נפגעים. החובשים והפראמדיקים של מד"א יתרגלו טיפול רפואי לפצועים, כאשר במהלך התרגיל תתגלה בשטח חשיפה לחומרים רדיולוגים ותתורגל תורת הטיפול באירוע הכולל פינוי, התנהלות, דיווחים, שיתוף פעולה בין הגופים ועוד.

במסגרת התרגיל יתורגלו עשרות חובשים ופראמדיקים של מד"א שיפעלו במקומות שמושכים הרבה אנשים בירושלים עם 5 ניידות טיפול נמרץ, 10 אמבולנסים, רכבים מיוחדים, בהם ג'יפבולנסים, תאר"ן (תחנת אירוע רב נפגעים), אופנועים וכלים נוספים שיגיעו למקומות אליהם בדרך אנשים מגיעים לחוויה של כיף.

אלי בין, מנכ"ל מד"א אמר לפני זמן קצר: "מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל מתרגל לאורך השנים לצד כוחות הביטחון של מדינת ישראל תרחישים שונים ומגוונים על מנת להיות ערוכים בכל עת. כחלק מתוכנית התרגילים השנתית, מד"א ישתתף מחר בתרגיל להתמודדות באירוע רדיולוגי שמוביל מטה הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון.

לאור האתגרים העומדים בפנינו, אני רואה חשיבות רבה במודל שיתוף הפעולה ארוך השנים בין ארבעת הגופים המרכיבים את פיקוד העורף, צה"ל, מגן דוד אדום, כיבוי אש ומשטרת ישראל, וגופי הביטחון הנוספים, שהוכיח כי באירועי אמת ובאסונות הפעילות המשותפת והתרגול יחד, מצילים חיים במדינת ישראל ובעולם."

אילוסטרציה, ניידת טיפול נמרץ של מד"א. צילום ארכיון: תיעוד מבצעי מד"א

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן