חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך לכתב אישום: הצהרת תובע הוגשה נגד השייח' המסית יוסף אלבאז; ארגון 'עד כאן': "בשורות מצוינות"

משטרת ישראל השלימה חקירתו של איש דת תושב מרכז הארץ החשוד בביצוע עבירות הסתה לטרור. היום הוגשה נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך במספר ימים לטובת הכנתו והגשתו של כתב האישום.

בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו בתאריך 30.4.22 את החשוד, איש דת בשנות ה-60 לחייו, זאת לאחר ששבוע קודם לכך, במהלך חודש הרמדאן, נשא החשוד מספר נאומים בהם תוכן הסתה, בין היתר כנגד כוחות הביטחון, ותמיכה במעשי אלימות ובמפרי הסדר.

תכנים אלו אשר הועלו לרשתות החברתיות השונות, זכו לפרסום נרחב גם במספר כלי תקשורת ערביים ובכך חשיפתם עמדה על עשרות אלפי בני אדם.

בעקבות דבריו שנוטרו על ידי חמ"ל התודעה שנפתח מעט לפני תחילת חודש הרמדאן במחוז ירושלים, נפתחה חקירה בימ"ר מחוז ירושלים והחשוד נעצר והועבר לחקירה ביחידה. מעצרו הוארך בבימ"ש מעת לעת לטובת מיצוי כלל הפעולות בעניינו.

עוד עלה במסגרת החקירה כי בעקבות אירועי הפרות סדר אלימות שהתרחשו לאחר תפילת הבוקר (פאג'אר) בהר הבית ביום 22.4, במהלכה מאות מפרי סדר שחלקם רעולי פנים התפרעו תוך שיידו אבנים, שיגרו זיקוקין והכינו ביצורים, בין היתר התפרעות שכוונה גם לעבר גב הכותל המערבי בו שהו מתפללים ולעבר כוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן פרסם החשוד דברי תמיכה במעשיהם של המתפרעים האלימים והרעיף עליהם דברי שבח.

לאחר שהושלמה החקירה בעניינו, וחומריה נבחנו על ידי גורמי פרקליטות המדינה, הוגשה היום הצהרת תובע מטעם פרקליטות ירושלים בדבר הכוונה להגיש כתב אישום בימים הקרובים ומעצרו של החשוד הוארך עד ליום 13.5.22 לשם כך.

אילוסטרציה, ניידת משטרה. צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל תפעל במישור הגלוי והסמוי כנגד הפרות סדר, אלימות וכן הסתה לאלימות וטרור במרחבי הרשת ובכל מקום אחר, בפרט, תוך שילוב בין גורמי אכיפה וביטחון למען מטרה אחת- שמירת ביטחון הציבור באשר הוא.

ארגון 'עד כאן' אשר הגיש תלונות נגד השיח' המסית אלבאז מסר בתגובה להודעת משטרת ירושלים על הגשת הצהרת תובע ולקראת כתב אישום נגדו כי: "מנהיגי ציבור אשר מסיתים לפגיעה ביהודים שומרי חוק צריכים לתת את הדין. השייח' אלבאז בחר להשתמש במעמדו כדי ללבות את האש בזמן הפרעות בשומר החומות וגם כעת.

על מערכת אכיפת החוק לעצור אותו עד תום ההליכים כדי למנוע את המשך ההסתה שלו לאלימות שאת תוצאותיה אנו רואים בשנה האחרונה בכל הארץ ובמיוחד בערים המעורבות. הערך העליון של המדינה בהגנה על יהודים חייב לבוא לידי ביטוי בענישה קשה של כל המסיתים לאלימות בהר הבית ובכלל".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו אשר חשפה את דברי ההסתה של השייח' אלבאז במאי שעבר, מסר בתגובה להודעת משטרת ישראל: "בשורות מצוינות. האיש הזה צריך לשבת בכלא ולא היה אמור להסתובב חופשי לכתחילה. כעת יש להשאיר במעצר עד תום ההליכים, האיש מסוכן ומסית".

מפנים דרך לתחבורה הציבורית: מצלמות אכיפה יופעלו ברחובות שמגר, אוהל יהושע ושפע חיים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן