חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד רפואה דיגיטלית יכולה להילחם במגפת ההשמנה? מנכ"לית פמי פרימיום אטל מולכו פיליבה מסבירה

פלטפורמה חדשנית שפותחה על-ידי חברת פמי בהנהלת אטל מולכו פיליבה מאפשרת לכל אחד להיכנס לכושר ולאכול בריא, מתוך הנוחות של הבית. כל מה שצריך זה מחשב, חיבור לאינטרנט, ונכונות לשינוי. באמצעות ליווי דיגיטלי מבית פמי, גם אתם יכולים להיפטר מהקילוגרמים העודפים ולשפר את איכות החיים שלכם פלאים. הפלטפורמה מציעה אימוני כושר אישיים באמצעות האונליין, לצד ליווי תזונתי המותאם לצרכים שלכם. איך זה עובד ומי יכול להרוויח מכך? מייד נסביר.

פלטפורמת אורח חיים בריא מבית פמי ביטוח מזהה את הנתונים הפיזיים של כל מטופל, ומנטרת אותם לאורך זמן. מתוך הנתונים הללו נתפרת לכל אחד תוכנית בריאות ייחודית. גורמים כמו BMI, כמות צעדים יומית ואפילו מעקב אחר השינה – את כל אלו הפלטפורמה לוקחת בחשבון. לצד מעקב וניטור שוטף, התוכנית כוללת תפריט וליווי תזונתי צמוד. בנוסף לליווי התזונתי, המטופלים נהנים ממפגשים דיגיטליים או פרונטליים עם מאמן כושר מקצועי.

מערכת אורח חיים בריא של פמי פרימיום ממשיכה להתעדכן במצבו של המטופל לאורך כל הדרך, ובכל שלב. בהתאם לנתונים השוטפים, הפלטפורמה מייעלת ומדייקת את התוכנית הטיפולית. מערכת אורח חיים בריא של פמי פרימיום מצליחה היכן ששיטות מיושנות נכשלו. האמצעים הטכנולוגיים הם אלו שהופכים את הפלטפורמה למוצלחת: השינוי מתרחש בתוך סביבת החיים הטבעית של המטופל, באופן שמשתלב בשגרה ובחיי היומיום שלו בטבעיות

אטל מולכו פיליבה: הטכנולוגיה יודעת לקחת אותנו צעד קדימה

הבעיה: אורח חיים יושבני. הפתרון לדבריי אטל מולכו פיליבה: רפואה מרחוק.

העידן המודרני הביא איתו חידושים רבים ששיפרו את חיינו פלאים. לצד זאת, הוא גם ייצר בעיות חדשות. בעיה אחת שטורדת את מנוחתם של אנשי הרפואה, קשורה למעבר ל“אורח חיים יושבני”. על-פי דו"ח שביצע ארגון הבריאות העולמי, 4 מכל 5 ילדים לא מבצעים מספיק פעילות גופנית. רובם מבלים את הזמן בישיבה מול המסכים. התופעה נמשכת אל תוך החיים הבוגרים שלנו, ויש לה השלכות בריאותיות דרמטיות על חיינו. אנחנו מדברים על תופעות כמו השמנה, מחלות לב, סוכרת, כאבי שרירים ואפילו סיכוי מוגבר לשבץ ולסוגים שונים של סרטן. זאת לא רק פגיעה באיכות החיים, אלא גם בתוחלת החיים. התחלואה הגוברת מייצרת עומס קשה על מערכת הבריאות ונזקים כלכליים אדירים למשק. אז מה אפשר לעשות?

הרי רובנו מודעים היטב לסכנות הבריאותיות והאסתטיות הכרוכות באורח חיים יושבני. אנחנו גם יודעים שכדי לטפל בבעיה, עלינו לעבוד קשה. אנחנו צריכים להקפיד על תזונה נכונה ולהיפגש עם דיאטנית מדי שבוע. אנחנו צריכים לבקר בחדר הכושר, ללכת הרבה ולהזיע לא מעט בדרך. אבל עם כל הכבוד, בתוך מרוץ החיים המודרני לא תמיד אנחנו מוצעים את הזמן. אנחנו עובדים קשה מסביב לשעון, ובזמן שנותר משתדלים להחזיק משק בית ולנהל חיים אישיים. רק העמידה בפקקים בדרך למכון או לתזונאית, לוקחת יותר זמן ממה שיש לנו להציע. כך קורה שבריאות וכושר הופכים ללוקסוס.

באופן מפתיע, דווקא מתוך המודרניות מגיע הפתרון, בדמות שירותי רפואה מרחוק.

 חשיבות הרפואה מרחוק – אטל מולכו פיליבה מסבירה איך ייראה העתיד של כולנו.

רפואה מרחוק היא אחד הפיתוחים המרגשים והעתידניים ביותר בתחום הבריאות. שירותי רפואה מרחוק מנגישים את הרפואה לכלל הציבור. בזכות שירותי רפואה דיגיטלית, כל אחד יכול לקבל טיפול בקלות וביעילות. באמצעות הדיגיטל, גם אנשים שבעבר התקשו להגיע לרופאים מטעמי נגישות, מרחק, או אילוצים כלכליים, מקבלים סופסוף את הטיפול שהם כל-כך ראויים לו.

חברת פמי ניצבת בחזית שירותי הרפואה מרחוק בישראל. בוועידת הרפואה של ישראל הסבירה אטל מולכו, מנכ"לית פמי, כיצד אפשר להשתמש בכלים שהעידן הדיגיטלי מספק לנו כדי לייעל את מערכת הרפואה.

חשבו על מגפת הקורונה שנחתה עלינו בהפתעה, וגרמה לקריסה של המערכת הרפואית. המצוקה בשטח חידדה את ההבנה שעלינו להשתמש יותר בכלים דיגיטליים. כך, אוכלוסיות בסיכון זכו לטיפול רפואי אונליין במהלך מגפת הקורונה, מבלי להסתכן בחשיפה לנגיף במרפאות ובבתי החולים. בנוסף, שירותי הרפואה מרחק אפשרו לחולים כרוניים להמשיך בטיפול הקבוע שלהם. אנשים רבים אף המשיכו אפילו בטיפול הפסיכולוגי שלהם באמצעות שיחות זום.

אבל זה לא מתחיל ונגמר בקורונה. בתי חולים ומרכזים רפואיים חושפים את כלל החולים לזיהומים, שיכולים לסכן חיים. מדי שנה, כ-6,000 איש מתים מזיהומים בהם לקו בבתי החולים. זהו נתון מצמרר שממחיש את הדחיפות במציאת פתרונות חדשים. מערכת פמי ביטוח מחשבת מסלול מחדש, ומספקת שלל שירותים שפותרים את הבעיה הזאת, כולל אפשרות לאשפוז ביתי.

מנכ"לית פמי אטל מולכו פיליבה השתתפה בוועידת ישראל לחדשנות רפואית, והסבירה כי "הטכנולוגיה יודעת לקחת אותנו צעד קדימה. גם לתת לנו את השירותים מרחוק, אבל גם לחבר בין הרופאים הפנויים במערכת הבריאות לבין המטופלים שכל-כך מחכים להם". אטל מולכו מתייחסת בדבריה לבעיה אקוטית במערכת הבריאות – ביטול תורים. למעשה, על-פי ההערכות בין 20%-40% מהמטופלים לא מגיעים לפגישה שנקבעה להם לרופא מומחה, והם לא מבטלים את הפגישה מראש. המשמעות בשטח היא שישנם רופאים מקצועיים עם "שעות מתות". במציאות בה יש חוסר גדול ברופאים, החיבור הדיגיטלי בין רפואיים פנויים ומטופלים הזקוקים להם הוא קריטי.

עם ניסיון של יותר מ-30 שנה, חברת פמי פרימיום בהנהלת אטל מולכו פיליבה ניצבת בחזית החדשנות הרפואית

חברת פמי היא החברה הידועה ביותר בתחום הטלה-מדיסין הישראלי. החברה פועלת בשיתוף עם הגורמים הגדולים ביותר בעולם הרפואה הישראלי. בין הגופים איתם פמי עובדת ניתן למנות את קופות החולים המובילות, חברות הביטוח ואפילו משרדי ממשלה. את החברה מנהלת בשנים האחרונות אטל מולכו פיליבו שהחליטה לקחת את הרפואה בישראל צעד קדימה.

ההצלחה של חברת פמי חוצה את גבולות המדינה, וממתגת את החברה כגאווה ישראלית עולמית. בשנים האחרונות, המודלים הטכנולוגיים שפיתחה פמי נמכרים גם מעבר לים. רק בשנה האחרונה מכרה חברת פמי ביטוח את שירותי הרפואה שלה לאנגליה, שם רבים נוספים נהנים מהטכנולוגיה פורצת הדרך.

כמו כל טכנולוגיה חדשה, גם תחום הרפואה מרחוק מעלה שאלות. אטל מולכו התייחסה בראיון אל אחת השאלות המהותיות:

" אין ספק, שהדילמה העיקרית שעולה בשיחות על שירותי טלה-רפואה היא האם יש תחליף למגע היד, לקרבה עם הרופא, לאמפתיה, למבט המרגיע", והוסיפה: " לא צריך לחשוב שזה אחד על חשבון השני. שירותי הרפואה מרחוק אינם מחליפים את האנשים, את הרופאים המסורים, המקצועיים, את הניסיון ואת היחס החם. הם רק מאפשרים אותו גם מבלי להגיע למרפאה, בצורה יעילה יותר, בטוחה יותר ונוחה יותר."

לסיכום, תחום הרפואה הגיע לנקודת מפנה מרגשת. שירותי רפואה מרחוק יוכלו לתת מענה לבעיות שונות, כולל מגפת ההשמנה ההולכת וגוברת. באמצעות רפואה דיגיטלית נוכל לייעל את מערכת הבריאות ולקצר באופן משמעותי את התורים לרופאים מומחים, ולהציל חיי אדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן