חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רגע היסטורי: המטוס הירושלמי נוחת בישראל

מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, נחת הבוקר בשדה התעופה בן גוריון בישראל

 

רגע היסטורי בשדה התעופה בן גוריון: מטוס "ירושלים של זהב" של חברת אלעל נחת הבוקר בנתב"ג.

המטוס נחת  לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים ואפשר לאלפי תושבי העיר להיות הראשונים לראותו מקרוב כשחלף מעל אזורים מרכזיים בעיר כמו: הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם .

בזמן הטיסה מעל לעיר ירושלים, התקיימה שיחת טלפון מיוחדת בין קברניט עדי ברוידא שהטיס את מטוס "ירושלים של זהב" לכבוד נשיא מדינת ישראל, מר ראובן ריבלין אשר בירך את אל על ואמר:

"אל על ירושלים של זהב, כאן ירושלים. אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים. אתם מגיעים הביתה. הגעתם הביתה! אל על, הכי בבית בירושלים. אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם. כל הכבוד לכם אל על. איך אומרים אצלכם? Clear to land- אתם רשאים לנחות. כאן ירושלים, שלום וברכה לכם. ברוכים אתם וברוכים תהיו".

עם נחיתת מטוס "ירושלים של זהב" בנתב"ג הבוקר, התקיים טקס קבלת פנים חגיגי למטוס הדרימליינר החדש של החברה במעמד שר התחבורה, מר בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר ובכירי הנהלת אל על, בראשות יו"ר החברה אלי דפס והמנכ"ל גונן אוסישקין ועוד מכובדים רבים .

דוברות עיריית ירושלים

 

במהלך הטקס הזמרת המיתולוגית שולי נתן, שביצעה במקור את השיר "ירושלים של זהב", ריגשה את כל האורחים כשביצעה את השיר שוב, בביצוע מיוחד שהוכן לאירוע, יחד עם מקהלת ילדים מבית הספר איתן מירושלים .

דוברות עיריית ירושלים

 

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר באירוע: " מהי גאווה ישראלית? גאווה ישראלית היא שמטוס דרימליינר הנושא בגאון את המגן דויד על זנבו, קרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, ונותן כבוד לנעמי שמר על שירה, "ירושלים של זהב". גאווה ישראלית היא שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה. החיבור בין ירושלים לאל על יוצר משהו מיוחד. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו "ירושלים של זהב". תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים".

דוברות עיריית ירושלים

 

המטוס, שסימונו4X-EDM הגיע הבוקר היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב, ונקרא "ירושלים של זהב" על שם העיר ירושלים וכאות הוקרה ליצירה שחוברה והולחנה על ידי המשוררת נעמי שמר ז"ל. המטוס מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן