חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטבע הוא הרופא הטוב ביותר: פסטיבל צמחי מרפא בגן הבוטני

הגן הבוטני בשיתוף העמותה הישראלית לצמחי מרפא (עיל"ם) מזמינים את הציבור לקחת פסק זמן, ולגלות עולם טבע קסום ויפייפה בפסטיבל צמחי מרפא שיתקיים ביום חמישי הקרוב בין השעות 17:000-9:00 בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים.

המבקרים יזכו להכיר וללמוד על האוצרות הבריאותיים של צמחי המרפא המוכרים החל מהעת העתיקה, בהמשך מהמסורת היהודית ועד לימים המודרניים של היום.

מחקרים רבים מצאו שלצמחי מרפא כוחות מרפאים רבים, ואף בכוחם להשפיע אפילו על תאים סרטניים, כיוון והמחקר המדעי הינו חלק בלתי נפרד מרפואת צמחי המרפא.

המשתתפים בפסטיבל צמחי המרפא יוכלו לשמוע ולהתוודע לשלבי המחקר אודות פעילות צמחי המרפא בהרצאה של חיים חזן, מרצה מטעם מחקר ופיתוח הערבה.

בנוסף, יתקיימו הרצאות מרתקות בנושאי צמחי מרפא כתבלינים, שילוב בין תרופות לצמחים, פאנל בנושא קנאביס רפואי; מהי מערכת קנבינואידית וגם הצגת הקנאביס הרפואי אל מול הצריכה החברתית, כיצד לבחור את הצמח המתאים לטיפול, תהליכי ניקוי רעלים באמצעות צמחי מרפא, צמח הכורכום וסגולותיו ועוד.

לאורך היום יתקיימו ברחבי הגן סדנאות חווייתיות על צמחי המרפא בהן ישלבו שני חושים מרכזיים; מגע וטעם. מבין הסדנאות המעניינות ילמדו המבקרים כיצד ניתן להשתמש ב – צמחי מרפא כארון תרופות ביתי; קוסמטיקה טבעית; רקיחה טבעית של מוצרי טיפוח וטיפול; טיפול צמחי בבעלי חיים; צמחי מרפא לעישון כתחליף לטבק ועוד.

במסגרת הפסטיבל יצטרפו המשתתפים למגוון סיורים הפזורים בכל רחבי הגן הבוטני בהדרכת חוקרים, בוטנאים והרבליסטים, ביניהם: ד״ר מינה פארן, ניר אברהם, נעמי כהן קאפח, ד״ר תמר שבט. בין הסיורים המיוחדים ניתן לשמוע הרצאות בכיתת 'החממה הטרופית' המכילה שלל צמחים ייחודיים ומרהיבים, ואף ליהנות מסיור ברכבת סובב גן.

המשתתפים מוזמנים גם להרחיב ולהעמיק את הידע המקצועי ב- 'מושב מטפלים' (כרטיס מותאם). זוהי תכנית נפרדת המאופיינת בתוכן מעשיר עם מטפלים פורצי דרך בהרצאות מקצועיות ומעניינות. ענבל דרסלר היא אחת מהן – הרבליסטית קלינית RH, AHG, MIHA, נטורופטית ומטפלת ברפואה סינית הנמנית עם צוות היחידה לרפואה אינטגרטיבית (טיפול משולב, קונבנציונאלי ומשלים לחולי סרטן) במרכז דוידוף בבית חולים בלינסון.

עלות: מחיר כרטיס רגיל: 70 ש״ח, הכרטיס מקנה השתתפות בכל הפעילויות למעט מושב המטפלים + כניסה לגן הבוטני. מחיר משתתף למושב הרצאות למטפלים: 100 ₪ לחבר עיל״ם / איגוד ההרבליסטים הקליניים. 150 ₪ מחיר רגיל. כרטיס זה כולל כניסה לגן הבוטני והשתתפות בשאר הפעילויות. את כל הכרטיסים ניתן לקנות ברכישה מקוונת או בקופות הגן הבוטני ביום הפסטיבל.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הנו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר.

זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות ריחות מרהיבים לאורך כל השנה.

פסטיבל צמחי מרפא בחממה הטרופית. צילום תום עמית

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן