חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוכרים את נחשון וניר

קורס נאמני חיים של מד"א לזכרם של נחשון וקסמן וניר פורז הסתיים השבוע בהשתתפות חבריהם של השניים. צפו בתיעוד המרגש

 

אמש (ד') הסתיים קורס נאמני חיים של מד"א, לזכרם של סמל נחשון וקסמן וסרן ניר פורז ז"ל, שנהרגו במהלך המבצע לחילוצו של וקסמן משבי החמאס. משתתפי הקורס הם חבריו של נחשון וקסמן, יחד עם ילדיהם הבוגרים, שכחלק מהנצחתם של הנופלים, בחרו לעבור את הקורס, ולקבל הכשרה כמצילי חיים. בסיום הקורס התקיים טקס בתחנת מגן דוד אדום בירושלים, במסגרתו הוענקו להם תעודות נאמני חיים של מגן דוד אדום.

וקסמן ז"ל התנדב במד"א כתלמיד תיכון, טרם שירותו הצבאי, והקשר בין משפחתו וחבריו לארגון מגן דוד אדום הוא ארוך שנים. רק לפני כשנתיים, החליטה המשפחה, שיודעת עד כמה ההתנדבות הייתה חשובה לנחשון, להנציח את זכרו בתרומת אופנוע חירום, על מנת לסייע לקיצור זמני ההגעה של צוותי מד"א לחולים ופצועים.

 

דוברות מד"א

 

"במלאת 25 שנה לנפילתם של נחשון וקסמן וניר פורז, החלטנו לספר את הסיפור, תחת הכותרת 'ערבות הדדית', ערך ששזור בכל סיפור החטיפה, החיפושים והחילוץ", סיפר נח גוטליב, חבר ילדות של נחשון וקסמן וממשתפי הקורס, "בגלל החיבור של נחשון למד"א, היה לנו טבעי לעשות משהו יחד עם הארגון, וכששמענו על קורס נאמני החיים, זה תפס אותנו מיד, כי אלה בדיוק הדברים הקטנים בבסיס הערבות ההדדית".

דוברות מד"א

 

פרויקט "נאמני חיים" נחנך במד"א לפני כ-4 שנים, ובמסגרתו גויסו כבר יותר מ-17,000 אזרחים ברחבי הארץ, שעברו הכשרת הגשת עזרה ראשונה בסיסית, ואשר יכולים לסייע בהצלת חיים במקרי דום לב, עד להגעת האמבולנס. מערכת איתור מיוחדת, הפועלת באמצעות יישומון, מאתרת את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה, ומזניקה אותם למקום. זאת, במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה הטלפונית, הניתנת על ידי החובשים והפראמדיקים במוקד 101 של מד"א.

דוברות מד"א

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן