חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הישיבה הסוערת של מועצת העיר

הודעת דוברות של ראש העיר הסעירה את תנועת התעוררות. גורמים בעירייה מדווחים על מתח מתגבר בין ליאון לברקוביץ' וטוענים: "זה הולך ומחמיר, אין לדעת לאן זה עוד עלול להתדרדר". כל הפרטים על ישיבת המועצה של חודש נובמבר

 

ישיבת המועצה התקיימה הערב בנוכחות היריבים הפוליטיים של עיריית ירושלים, משה ליאון ועופר ברקוביץ'. בסיומה, פרסמה הדוברת של משה ליאון הודעה חצי צינית, חצי קשוחה לפיה: "סיעת התעוררות "הפלורליסטית" הצביעו במועצת העיר ירושלים, נגד בניה של המבנים חדשים עבור בתי ספר לאומנות בעיר. בתי הספר עליהם הצביע סיעת התעוררות נגד: בית ספר סם שפיגל לקולנוע, המרכז למוסיקה מן המזרח,סטודיו למשחק ניסן נתיב.,בית ספר לתיאטרון חזותי.למרות הצבעת הנגד של סיעת התעוררות ההצעה אושרה ע"י הקואלציה העירונית ובראשה ראש העיר, משה ליאון. לסיכומה של ישיבה: הבקשה אושררה".

עופר ברקוביץ' שקיבל את הודעת הדוברות הגיב על הדברים ואמר: "אומר לכם מה היה בישיבת המועצה.ראש העירייה מתכוון להתקיף את תושבי פסגת זאב ב1000 יחידות דיור, במקום שטחי תעסוקה חשובים של העיר. ראש העירייה ואנשיו הביאו עובדים ( צריך לבדוק אם היו בזמן עבודה) לעודד אותו.ראש העירייה ממשיך את ההקפאה הוריד הצעה לבנייה בגבעת המטוס ובעטרות, שטחים מצוינים לבניית שכונות. ראש העירייה לא התייחס לפקקים הקשים והמציאות הקשה בעיר. ראש העירייה מזלזל בפניות האופוזיציה למשרד הפנים, בעניין תקינות המהלכים שלו.ראש העירייה לא קיבל הצעה לדאוג לעובדי עירייה הנותנים שירותים מחוץ לספרא, להחזרי הוצאות חנייה"

.מהתעוררות נמסר: "הסיעה לא הצביעה נגד הפרויקט. עופר ברקוביץ יחד עם ניר ברקת ופפה אללו יזמו וקידמו את התוכנית במשך שנים".

גורמים במועצת העיר סיפרו הערב: "היחסים בין ברקוביץ לליאון אף פעם לא היו במיטבם אבל המשבר מחריף. זה רק הולך ומתדרדר. אין לדעת איך זה יגמר".

 

סגרה"פלר חסן נחום ורה"ע משה ליאון

ומה עוד היה בישיבת המועצה?

 

המועצה סיכמה הערב את עיקרי הפעילות העירונית החודש בפתח הישיבה. מימון שיפוץ המרפסות של בית הרב קוק ,הנחת אבן פינה למצור לנינגרד, אליפות אירופה עד גיל 18 לאתלטיקה 2022 תגיע לירושלים. אושרה הריסת המלון פנינת דן הקיים, ובניית מלון חדש הכולל 150 חדרים. עוד סוכם כי עיריית ירושלים תקים גינת כלבים ייחודית בשכונת חומת שמואל – בסכום של כ- 300,000 ₪.

אושרה תוכנית להקמת שני מגדלים לתעסוקה ומסחר בדרום מערב העיר בגט"י סמוך למלחה, בסך כולל של 124,000 מטר + כ-1500 מקומות חנייה. אושרה תוכנית לפינוי בינוי ברחוב ארץ חפץ/שמואל הנביא עבור בניית 198 יחידות דיור.

עוד דווח כי החודש אושר בקבינט הדיור הממשלתי פרויקט הרכבל אשר עתיד לשפר משמעותית את הנגישות לעיר העתיקה לתושבים, מבקרים ותיירים – וישתלב כחלק ממערך הסעת המונים לירושלים יסיע כ3000 איש בשעה.אושרה תכנית "פינוי בינוי" ברחוב ארץ חפץ בשכונת שמואל הנביא – הכוללת: 4 מבנים בני 12 קומות * 198 יח"ד * מסחר * מבני ציבור * חניות פרטיות וציבוריות.
עיריית ירושלים אישרה תוספת בגובה 8 קומות למסחר ומשרדים בבניין קיים המשולב עם מגורים ברחוב שרי ישראל במקור ברוך.
אושרה תוכנית להקמת 2 מגדלים בני 18 קומות למגורים בשכונת רמת שרת, כולל תוספת מאות מטרים לשטח בית הספר וכן מתן פתרון הנגשה לבית הספר מנשה אלישר. אושרה תכנית להקמת בניין חדש למסחר, משרדים ומלונאות בשייח' ג'ראח במזרח ירושלים (7 קומות, יכלול מסחר, תעסוקה ותיירות. כמו"כ ייבנו 5 קומות חניון, כ140 מקומות חניה).

עיריית ירושלים החלה את עבודות התשתית לקו הירוק בגבעת שאול. בשלב הראשון לעבודות יישארו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון לאורך כל הציר. הושק מרכז הד ספייס – מדובר במרכז חדשני לטיפול פסיכולוגי ונפשי ללא עלות עבור נוער וצעירים בני 12-25.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן