חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחבלים זוכים להגנה, חיילי צה"ל נשפטים: זעקת השכול

מחאה

עשרות משפחות שכולות מפורום עד הניצחון התכנסו הערב מול בית המשפט העליון: "הפסיקו לפגוע בחיילי צה"ל ולממן הגנה משפטית לנוחבות שרצחו אנסו ושרפו את ילדינו – Don’t!!!"

עשרות משפחות שכולות מפורום "עד הניצחון", המאגד את משפחות חללי חרבות ברזל ומסיבת הנובה, התכנסו אתמול בערב, מול בית המשפט העליון וקראו לפרקליט המדינה ולשופטים שלא לתת יד לפגיעה בחיילים שנלחמו מה-7.10, וכן שלא לממן הגנה משפטית למחבלי הנוחבה על חשבון משלם המיסים בישראל.

במחאתן הניפו המשפחות השכולות את תמונת יקיריהן שנרצחו וקראו למערכת המשפט להפסיק את הביזיון הנוכחי, בו הם מתבלבלים בין אויב לאוהב ונותנים הגנה משפטית למחבלי הנוחבה, ובמקביל מעמידים לדין את חיילי צה"ל שמחרפים נפשם מאז ה-7.10. בין השאר צעקו המשפחות השכולות: "רפיח, לבנון עד הניצחון", "בושה לבית המשפט העליון", "לא מממנים מחבלים מכספי המיסים", "לא שופטים לוחמים גיבורים", "בלי ניצחון אין ביטחון. לא נוותר עד הניצחון", ו-"עונש מוות למחבלי הנוחבה".

 תמר גרסין, אחותו של חנן (חנניה) עמר מפורום עד הניצחון וממובילות המחאה אמרה:

"אני פונה לפצר"ית, ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליט המדינה אייסמן, אנחנו לא נסכים שאתם תשפטו חיילים גיבורים שנלחמו החל מה-7/10. אתם לא תשפטו אותם, אנחנו נתנגד בכל כוחנו לכל שפיטה של חיילים או דרישה להעמדה לדין של הגיבורים שחרפו נפשם ובאו להציל את כולם!" לגבי מימון הגנה משפטית למחבלי נוחבה אמרה: "מדובר בחיות אדם ולא בבני אדם שחירבו משפחות שלמות. לא ניתן יד למימון עורכי דין למחבלי הנוחבה שרצחו את האהובים שלנו. לא נאפשר מימון משפטי לשום מחבל על חשבוננו, המשפחות השכולות מהנובה".

ד"ר יגאל וולדרסקי, אביה של מרגריטה גוסק הי"ד שנרצחה יחד עם בן זוגה סיימון בנובה, חבר פורום עד הניצחון אמר:

"שלחתי את הילדים שלי לרקוד והם לא חזרו הביתה. מי שרצח אותם היו מחבלים נאצים. אני דורש משפט צדק למחבלים האלה. הם צריכים משפט אלטרנטיבי שידון אותם למוות. אני דורש ועדת חקירה בלתי תלויה שתגיד לנו מי פיספס, מי נרדם בשמירה, איך קרה ה-7 באוקטובר במדינת ישראל? איפה היה צה"ל? איפה היה שב"כ? איפה היו כולם? לפרקליטות הצבאית ולפרקליטות המדינה, שלאחרונה אנו רואים שיושבים שם אנשים שמיותרים למדינת ישראל, אני רוצה להגיד: תעיפו את הידיים שלכם מהחיילים שלנו, מהגיבורים שלנו שיצאו לסכן את חייהם ב-7 באוקטובר, הצילו אזרחים, הצילו חיילים, ירו במחבלים, לא רצחו מחבלים, אלא ניטרלו אותם והרגו אותם כי זה הדבר המתבקש. תנו לצה"ל לנצח, עד לניצחון"

 אוסנת כהן, אימו של עמית כהן הי"ד שנרצח בנובה, חברת פורום עד הניצחון אמרה:

"אני פה כי אני כועסת. איך אפשר לתת למחבלים שרצחו, אנסו ושרפו את הילדים שלנו ייצוג משפטי? איך אפשר? נותנים להם סיגריות, אוכל, מישהו יודע מה קורה עם החטופים שלנו? איך חוקר במדינת ישראל מסוגל לחקור ולשאול חייל או גיבור אחר שבא להציל את הילדים שלנו אם רצח מחבל נוחבה? הגיבורים האלה באו כדי לסייע ולתת חיים לאנשים אחרים, היו כאלה שהגיעו להציל חיים אבל לא חזרו הביתה. המזל של הבחורים שכרגע בחקירות הוא שהם נשארו בחיים והפרקליטות והחוקרים מאשימים אותם בפגיעה במחבלי נוחבה. איך אפשר? אסור לזמן אותם בכלל לחקירה. הם גיבורים לא כמו המפלצות שבאו לרצוח, לשרוף, לאנוס, מה הם לא עשו ב-7 באוקטובר, איפה כולם היו? החבר'ה הצעירים זעקו לעזרה. הבן שלי כתב לצבא, למשטרה שיבואו לעזור ואיפה הם היו? אף אחד לא בא להציל אותם אז אני פה כאם שכולה שמודה לכל מי שכן הגיע להציל ולסייע ואגן על כל מי שנחקר".

 דוד טהר, אביה של אדיר טהר הי"ד מפורום עד הניצחון, חייל שנלחם והגן בגופו ב-7 באוקטובר במעבר ארז אמר:

"באתי לקרוא פה לממשלת ישראל להמשיך להילחם עד הניצחון, לא תמונת ניצחון ולא עסקה מהירה, לא למכור את התושבים שנשארו במדינה. חייבים לדאוג לחטופים וליבנו עם החטופים ועם משפחותיהם אבל ב-7 באוקטובר קרתה שואה שניה לעם ישראל ואנחנו לא מוכנים להפסיק את הלחימה עד אשר יהיה ערך למוות של הילדים שלנו. אני פה כדי לא לאפשר לממן עורכי דין למחבלי הנוחבה. נפלתם על הראש? השתגעתם? המחבלים הארורים האלה ערפו את ראשו של בני, לאלה אתם דואגים? הגיע הזמן שתסתכלו על האזרחים שאתם אמורים לייצג. לא למחבלי הנוחבה אלא לאזרחי ישראל." ועוד ביקש לציין: "מדוע אתם מתכוונים לקיים משפט פלילי למחבלי הנוחבה? במשפט פלילי לא ניתן לדרוש עונש מוות. הגיע הזמן שתשפטו מחבלים צבאית ולא פלילית כי אנו, המשפחות השכולות, ששלחנו את הילדים המדהימים שלנו לצבא. הילד שלי שהלך בן 19 והחזרתם לי אותו בלי ראש, דורש מהמדינה לשפוט אותם משפט צבאי ואני גם אדרוש עונש מוות לכל מחבלי הנוחבה."

 משה כהן, אביו של עמית כהן הי"ד שנרצח בנובה, חבר פורום עד הניצחון אמר בדמעות:

"לא יתכן שמהמיסים שלנו, ואנחנו משלמים שנים רבות כל חודש הרבה מיסים, הכסף שלנו לא יממן את המחבל שרצח את הבן שלי." והוסיף: "אני פה גם בשביל להגיד לחיילים הנהדרים שלנו ולצה"ל – תמשיכו. עם ישראל מאחוריכם. תמשיכו עד הניצחון. אל תתנו לאף אחד להוריד לכם את המורל ולמנוע מכם את העבודה המדהימה שאתם עושים בעזה. אנחנו נעשה הכל כדי לאפשר לכם לפעול כדי להחזיר את כל החטופים ולהגיע לתמונת ניצחון." בסוף דבריו התייחס לדבריו של צחי הנגבי, ראש המל"ל, שאמר שמה שקרה ב-7 באוקטובר הוא תקלה ואמר: "איך אפשר להגיד על ה-7 באוקטובר שזו הייתה תקלה? איך דבר כזה יוצא מהפה של אדם במעמדו?"

מחאה
קרדיט. טל מרום
קרדיט. טל מרום
קרדיט. טל מרום
קרדיט. טל מרום

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן