חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית שמש מצדיעה למייסדיה: המוזיאון החדש שיחשוף את סיפורי החלוצים

מוזיאון חדש בבית שמש ינציח את מייסדי העיר

ביום רביעי האחרון, במהלך ישיבתה החודשית של מועצת העיר בית שמש, בישר ראש העיר שמואל גרינברג על הקמת מיזם מיוחד ומרגש: מוזיאון שינציח את פועלם ומסירות נפשם של מייסדי העיר.

הפרויקט, שנוצר בהובלת ראש העיר ונציגי סיעת הליכוד בבית שמש, כולל את יו"ר הסיעה שלום אדרי, המשנה לראש העיר משה שטרית, המשנה רה"ע שלמה ברילנט, ממונה תחום תיירות חמוה"ע צבי וליצקי, יחד עם מאיר מלכה מוותיקי העיר, מוקדש כולו לכבודם של מייסדי העיר.

 מוזיאון המייסדים

במסגרת הפרויקט יוקם "מוזיאון המייסדים" בעיר הוותיקה. המוזיאון יוקדש לסיפורם המרתק של המייסדים – אותם חלוצים וחקלאים שבעבודת כפיים ורוח אמונה ביססו את יסודותיה של בית שמש והפכו אותה מעיירת עולים בשנות החמישים לעיר ואם בישראל.

המוזיאון יציג תצוגות אינטראקטיביות, תצלומים היסטוריים וסיפורים אישיים שיחשפו בפני הדורות הבאים את סיפורי מסירות הנפש של ראשוני העיר. זהו מקום שיביא לידי ביטוי את חלומות שהתגשמו, קשיים שצלחו ואהבה גדולה לארץ ישראל.

ראש העיר שמואל גרינברג הדגיש כי המוזיאון יהווה מקור השראה לדורות הבאים, וילמד אותנו על חשיבות העשייה הקהילתית, התמדה והנכונות להקריב למען המטרה המשותפת. "זהו חובנו להנציח את מורשתם של המייסדים ולהעביר אותה הלאה, כדי שנוכל להמשיך ולבנות את בית שמש עם יסודות עמוקים המושתתים על העבר ועל המסורת", אמר גרינברג.

פרויקט שותפות רחבה

המשנה לראש העיר משה שטרית הודה לכל המעורבים בפרויקט: "אני רוצה להודות למינהל הרווחה בראשות ידידי משנה לראש העיר שלמה ברילנט שחבר יחד לעבודה משותפת בנושא. לשותפיי למפלגה, יו״ר הסיעה שלום אדרי והממונה על תחום התיירות צבי ווליצקי שהצטרפו למלאכה וכמובן לראש העיר שדוחף ואף הוביל את ההנהלה לקבל החלטה על הקמת המוזיאון. ואחרונים חביבים חברי ועדת ההיגוי היקרים בראשות ידידי מאיר מלכה. בעזרת ה׳ נזכה לתת כבוד ראוי למייסדי בית שמש ולספר את סיפורם לאלפי מבקרים."

ראש העיר שמואל גרינברג סיכם: "בית המייסדים יביא את סיפורם של אלה שהקימו את בית שמש, ואת התפתחותה לאורך השנים, כולל הדרך שעשתה מעיירת פיתוח ועד הפיכתה לעיר ואם בישראל שהיא היום. בהיסטוריה של מדינת ישראל חסר פרק אודות תרומתם ופועלם של החלוצים וראשוני המתיישבים בעיירות הפיתוח בכלל ובבית שמש בפרט עם עברה ההיסטורי העשיר. זו תהיה הזדמנות ראויה ומכובדת לספר את סיפורם".

המוזיאון המתוכנן יהיה עדות מרגשת ומשמעותית לתרומתם הייחודית של מייסדי בית שמש, וישרת כמקור להשראה וללמידה עבור הדורות הבאים.

צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן