חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוליות הטרור של עיסאוויה: הנערים שהפכו לאיום על ירושלים

במהלך השבועות האחרונים עצרו כוחות הביטחון חוליות מפגעים שפעלו על רקע לאומני בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים

החשודים, בגילאי 14 עד 21, נעצרו בעקבות חקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, לאחר שביצעו פעולות אלימות שכללו השלכת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקין ויידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, בית חולים בירושלים ותחנות דלק.

במהלך החקירה נחשפו היקפי פעילותם של החשודים, אשר פעלו בשיטתיות והיו מעורבים במקרים רבים של הפרות סדר ועימותים עם כוחות הביטחון באזור. ממצאי החקירה הצביעו על כך שהמפגעים סיכנו את ביטחונם של השוטרים ולוחמי מג"ב שפעלו בשכונה, אך למרבה המזל לא נרשמו נפגעים במהלך האירועים.

בין השאר, פעלו כוחות הביטחון לחסום צירי תנועה ולדכא את האלימות באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות, במקביל למאמצי איתורם של המפגעים. במסגרת החקירה נעצרו 10 חשודים, שהועברו להמשך חקירה. במהלך ימי החקירה הוארך מעצרם של החשודים בבית המשפט על מנת למצות את פעולות החקירה הנדרשות.

רפ"ק נדב כוגן, קצין חקירות ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, התייחס לאירועים ואמר: "במקרים אלה, היחידה המרכזית במחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי, פעלה תוך שימוש בכלל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לשים ידינו על אותן מפגעים צעירים, כאשר הצעיר בחולייה גילו 14 שנים בלבד. במעשיהם, סיכנו באופן ממשי את ביטחונם ושלומם של השוטרים ולוחמי מג"ב, תוך שעשו שימוש באבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקין."

החקירה המעמיקה הניבה ראיות מוצקות שהובילו להגשת כתבי אישום נגד חלק מהמעורבים, ובימים הקרובים צפויים כתבי אישום נוספים נגד יתר החשודים, כאשר מעצרם הוארך עד לתאריך 9 בספטמבר בלבד.

3 נרצחים בפיגוע ירי במעבר אלנבי – כל הפרטים בפרסום ראשון

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן