חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תופעה נטולת פתרון: הכייסים ברכבת הקלה ממשיכים לפעול

הכייסים ממשיכים לפעול ברכבת הקלה. המתלוננים מדווחים על דפוס פעולה זהה ומעלים אפשרות: "אולי מדובר בחבורה שפועלת, הם מקצוענים"


 

תופעה ללא פתרון: כייסים ברכבת הקלה. תושבים שפנו למערכת ירושלמים סיפרו על דפוס פעולה זהה: הכייסים עולים לרכבת הקלה, דוחפים את הנשדד ובשניות שולפים את הארנק מתוך כיסו.

התופעה מוכרת אך בעקבות תלונות שהגיעו למערכת האתר, נראה שבשבועות האחרונים ולטענת המתלוננים הכייסים הגבירו פעילות. עוד לטענתם, כשהם מגיעים להתלונן בהנהלת הרכבת הם מופנים למשטרה ומי שלא מתייאש ופונה למשטרה, לרוב מקבל תשובה שהתיק נסגר.

אחד מהתושבים שכויסו ברכבת הקלה אמר השבוע ל"ירושלמים" : "לדעתי אולי מדובר בחבורה מקצועית שפועלת באזור הרכבת. שמעתי תלונות כאלו בעבר אבל לא חשבתי שזה יגיע אליי. הבנתי שהמשטרה חסרת אונים בעניין ואין לה כיצד לפעול. כייסו אותי השבוע. הרגשתי דחיפה קלה ואחרי דקה שירדתי מהרכבת כבר לא היה לי ארנק בכיס. הבנתי שהדחיפה הייתה בעצם הפעולה של הכייס. הגשתי תלונה להנהלת הרכבת וגם הם אובדי עצות".

אחד התושבים כתב השבוע בפייסבוק: "זהירות מכת כייסים ברכבת הקלה ושוק מחנה יהודה.
שמעתם כבר על מישהו שכייסו אותו ברכבת? אל תתפלאו זה קורה הרבה והרבה מאוד אבל לא תשמעו על זה מילה מהנהלת הרכבת גם המשטרה לא עושה הרבה בנידון. וזה סיפור המעשה : עליתי על הרכבת הקלה בתחנה המרכזית בירושלים לכיוון מחנה יהודה. הרכבת היתה עמוסה ממש מפוצצת. הרגשתי יד לוחצת על הרגל הימנית שלי. מיד תפסתי את הכיס. הארנק שלי היה עדיין שם . לידי עמד פרצוף חשוד עיניים עצבניות משוטטות ימינה ושמאלה. פרצוף כהה יכול להיות ערבי או צועני לבוש בחליפה ציציות בחוץ כיפה גדולה על הראש. כנראה שהבחין במבטים שלי וכל הזמן פזל לכיוון שלי. וכך תוך כדי הנסיעה בלחץ שהיה בקרון הבחנתי בתנועה זריזה של היה שלו קדימה ואחורה. עדיין לא הייתי בטוח אולי רק נדמה לי . כאשר הגענו לתחנה בשוק ירדתי מהרכבת וגם הוא. שמתי לב שעל הצואר שלו היתה תלויה שקית והריץ' ראץ' היה פתוח. רציתי מאוד להתעמת איתו אולם לא הייתי בטוח .כך עם הרבה התלבטות מה לעשות ראיתי אותו מתקדם מהר לכיוון השוק.

דוברות המשטרה

 

מתוך הרכבת יצא גם זוג אנשים מבוגרים . הגבר גילה שהארנק שלו נעלם והתחיל בלאגן. הודעתי להם שאני חושב שראיתי את הכייס וניסיתי לעזור . הגייס כבר נעלם מזמן בתוך השוק לחפש קורבנות נוספים. התקשרנו למחלקת הבטחון של הרכבת לדווח להם. הם ביקשו שאגיע למלא טפסים. ברכבת יש מצלמות הודעתי להם שאני יכול לזהות את הצילום שלו. נמסר לי שזה לא פשוט וכי יש הרבה תלונות על כייס הארנקים שראיתי הנל עובד במרץ. התקשרתי למשטרה גם שם קיבלתי תגובה דומה : תגיע למלא טפסים.חברים יקרים אנא הפיצו את הסיפור גם בקבוצות החברתיות וגם בווטסאפ. בעיקר בני משפחה מבוגרים . תפתחו עיניים ותהיו ערים האמינו לי הריצה אחרי כרטיסי האשראי והתעודות האבודים שיש לנו בארנק זה נזק מצטבר נוסף חוץ מהכסף שיש בארנק.
אם יש לכם חשד אל תהססו ואל תתלבטו. בקשו עזרה מהנוסעים ותתעמתו עם החשוד. מי יודע אולי תצילו ככה הרבה קורבנות עתידיים. בהצלחה!"

מסיטיפס הרכבת הקלה נמסר: "בדומה לכל מקום ציבורי, גם ברכבת הקלה בירושלים בה נוסעים כ-170 אלף איש ביום, מומלץ לשים לב ולשמור על הרכוש האישי. מבדיקה פנימית שערכנו, נמצאה בתקופה האחרונה פנייה אחת בלבד של נוסע לגבי גניבת רכוש. בכל מקרה בקרי הרכבת מונחים לסייע לנוסעים במידה ופונים אליהם בעניין שכזה ולהפנות אותם להמשך טיפול המשטרה שהנושא נמצא באחריותה".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן