חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סקר העשור של ירושלמים: התוצאות

אלפי גולשים הצביעו והשפיעו: תושבי ירושלים מביעים דעה על העיר, הפוליטיקה, האוכל וגם, על הדמות הרוחנית המשפיעה. כל תוצאות הסקר לפניכם!


בשבוע שעבר העלנו כאן באתר את סקר העשור של ירושלים. אלפי תושבים הצביעו והשפיעו בקטגוריות שנוגעות כמעט בכולכם (ניתן היה להצביע רק פעם אחת) והנה התוצאות. אז מי הפוליטיקאי שלכם? מי פוליטקאי העשור? מי הדמות המשפיעה בעולם הכדורגל ואיפה אתם הכי אוהבים לאכול? קבלו את התוצאות:

הפוליטיקאי המשפיע בעשור האחרון: משה ליאון

49% מהמצביעים קבעו שראש העיר המכהן, משה ליאון, הוא הפוליטיקאי של העשור. מאז נבחר ליאון לתפקיד יש כאלה שתמכו בו יותר ויש שפחות, אבל ליאון הצליח להכניס את העיר למוד עבודה ועשיה ניכרת בשטח. מיד אחריו הגיע ראש העיר לשעבר ניר ברקת שישאר ככל הנראה בתודעת הירושלמים לעוד שנים רבות.

דוברות עיריית ירושלים

 

המסעדה הטובה ביותר בעיר: מחנהיודה

כבר אפשר לסכם ולומר שירושלים עשתה קפיצת דרך ענקית בכל הנוגע לתחום הקולינרי בעשור האחרון. העיר הלכה והתפתחה והפכה להיות למקום בילוי אולטימטיבי לחובבי גורמה וגם אוכל רחוב ומוקד משיכה לתיירים שבאים להנות מאוכל ירושלמי. למקום הראשון הגיע המסעדה של השף אסף גרניט שתפסה תאוצה בפרט לאור הפרסום של השף בערוצי הטלוויזיה. 45% מהמצביעים בחרו במסעדה לטובה ביותר בעיר. למקום השני הגיעה מסעדת ג'אקו סטריט שהתחילה בקטן והיום היא שם דבר בעיר, ולמקום השלישי מסעדת המוציא המדוברת בקנה מידה עולמי בזכות השף אבי לוי והמטעמים הייחודים למקום.

 

המשפיע בספורט הירושלמי: אלי אוחנה

בית"ר הקבוצה של העיר? אם לשפוט לפי הסקר, בהחלט כן. למקום הראשון הגיע אלי אוחנה שכבר שלושה עשורים הוא האיש המדובר ביותר הן בפן המקצועי וגם בפן הניהולי בבית"ר ירושלים. מי שהחל דרכו כשחקן  הפך ללב האוהדים והקבוצה והיום מנהל במקצועיות בקנה מידה עולמי את המועדון, זכה ל 35% הצבעה. בפער קטן אחריו נבחר הבעלים של המועדון  משה חוגג, שאחראי על הפיכת המועדון למועדון הכדורגל בעל הרמה הגבוהה ביותר במדינה, עם שיפור משמעותי בפן הניהולי של המועדון.

דוברות בית"ר ירושלים

 

סנדוויץ הבשר הטוב בעיר- Just Meat

הוא אומנם חדש בתחום אבל הוא כנראה הטעים ביותר והמועדף על תושבי ירושלים. בקניון מלחה נמצא סנדוויץ הבשר הטוב ביותר. מדובר במקום חדש יחסית בעיר אך מדובר לא פחות ממתחריו שנולדו לפני שנים. 55% ממבציעי הסקר בחרו ב Just meat וזה אומר הכל. למקום השני הגיע "ניו דלהי" הותיק.

 

בית הקפה הטוב בעיר-קפה אביחיל

בית הקפה הותיק שומר על אהדת הקהל. הוא ממוקם מול הנוף היפה ביותר בעיר, מעל שכונת מלחה וצופה לאיצטדיון טדי והקניון האהוב בעיר. 63% (!) מהמצביעים בחרו בקפה אביחיל לבית הקפה הטוב ביותר בעיר. למקום השני הגיע בית קפה משפחתי וטעים לא פחות, קפה קדוש.

 

האטרקציה השווה בעיר- העיר העתיקה

תושבי ירושלים שומרים אמונים לנכסים הטבעיים של העיר ובקטגוריית האטרקציה של העיר בחרו 45% מהמצביעים בעיר העתיקה. הלב הפועם של העיר שמקבץ מיליוני תיירים, אזור העיר העתיקה. למקום השני זכה מקום פופולרי ברמה ארצית, גן החיות התנכ"י.

צילום: PIXABAY

 

תושבי ירושלים- רוצים שינוי

בירושלים יש אווירה מחשמלת ומהפנטת אבל מסתבר, שתושבי ירושלים היו רוצים לראות את העיר קצת אחרת. 45% מתושבי ירושלים הצביעו שהיו רוצים שינוי בעיר  בעוד 25% הצהירו שהם תושבי ירושלים גאים. לחלוטין נקודה למחשבה.

 

ירושלים בעוד עשור- העיר הפופולרית בעולם

בעוד שתושבי העיר יודעים להעביר ביקורת פנימית ולשאוף לשינוי, נראה שבקנה מידה בינלאומי, גם הירושלמים יודעים איזה נכס יש למדינת ישראל ביד. 31% מתושבי העיר צופים שבעוד עשור ירושלים תהיה העיר הפופולרית בעולם. נתון מדאיג לא פחות הוא ש 28% מהמצביעים חושבים שבעשור הבא ירושלים תלך אחורה.

צילום: unsplash

 

הירושלמית המשפיעה ביותר בתחום הרוחני- סיון רהב מאיר 

למרות שהעיתונאית ואשת התקשורת המעולה, סיון רהב מאיר נמצאת בשליחות של שנה בארה"ב ,נראה שהירושלמיות מתגעגעות ולא מפסיקות לעקוב אחרי האושיה שהפכה את העיתונות הדתית לקונצנזוס. 52% מהמצביעים בסקר קבעו שרהב מאיר השפיעה יותר מהקולגות שלה בקטגוריה ומיד לאחריה הגיעה הרבנית האהובה בישראל למקום השני, הרבנית ימימה מזרחי.

 

הפוליטיקאית המשפיעה ביותר בעשור האחרון- עינב בר כהן 

58% מהמצביעים קבעו שהסגנית של עופר ברקוביץ,  עינב בר כהן היא הפוליטיקאית המשפיעה ביותר בעיר. בר כהן וברקוביץ הקימו את תנועת התעוררות והפכו לתנועת הצעירים הבולטת, המסקרנת והמדוברת ביותר בישראל. בר כהן פועלת ימים ולילות לטובת תושבי ירושלים ומטפלת בכל התלונות המגיעות לפתח לשכתה. בר כהן הובילה בשנים האחרונות מאבקים חשובים ומוצלחים ותושבי ירושלים שהצביעו בסקר לא שכחו את תרומתה הרבה לעיר. למקום השני בסקר הגיעה סגנית ראש העיר, חגית משה.

עינב בר כהן. צילום ראובן קפוצינסקי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן