חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הסיכוי להדבקה גדל באופן משמעותי"

במשרד הבריאות הודיעו הערב שככל הנראה יהיו נדבקים בנגיף ומי ששהה ליד התיירים מוכרח להישאר בבידוד. מטוס שנחת מדרום קוריאה יחזור עוד הלילה ליעד, הישראלים ששהו בו הועברו לבידוד


המצב מחמיר? משרד הבריאות ערך הערב תדרוך לעיתונאים בעקבות ההודעה על 9 תיירים שביקרו בישראל בשבוע שעבר וחלו בקורונה.

במשרד הבריאות קראו לציבור לשתף פעולה באופן מלא עם ההנחיות שפורסמו והבהירו את חשיבות הבידוד: "כל מי שהיה במגע עם קבוצת התיירים צריך להיות בבידוד בית למשך 14 יום מאז המפגש עם הקבוצה. הסיכוי שיש חולה בישראל כתוצאה מהקבוצה גדל באופן משמעותי".

משרד הבריאות ריענן את ההנחיות והוסיף לרשימת המדינות מהם צריך להיכנס לבידוד גם את יפן ודרום קוריאה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר הערב  "אנחנו יוצאים מתוך הנחה שהתיירים מדרום קוריאה נשאו את הנגיף כבר כשהיו בארץ וכל מי שהיה במקומות שהם שהו בהם יצטרך להיות בבידוד בביתו. אם לא נעמוד בבידוד הזה תהיה התפשטות של הנגיף בישראל. בגלל שהתיירים שהו בארץ במשך מספר ימים וביקרו במספר לא מבוטל של מקומות חשוב מאוד לשמור על הכללים".

העברת נוסעי הטיסה מדרום קוריאה, הלילה בנתנב"ג. צילום: דוברות מד"א

הטיסה מדרום קוריאה נחתה, הישראלים בבידוד, הזרים ימריאו חזרה 

 

12 נוסעים ישראלים נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג, לאחר שהייה בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות הועברו הנוסעים לבידוד ביתי. צוותי מד"א הם שהעבירו את הנוסעים לבתיהם על מנת למנוע מגע עם ישראלים נוספים.

החובשים והפראמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, כלי הרכב שבהם מפונים הנוסעים, יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", הסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר: "חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות".

העברת נוסעי הטיסה מדרום קוריאה, הלילה בנתנב"ג. צילום: דוברות מד"א

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום נערך מבעוד מועד לפינוים לבידוד ביתי של הנוסעים שנחתו בישראל, לאחר ששהו בקוריאה הדרומית. החובשים והפראמדיקים שמפנים אותם, ממוגנים בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, זאת על מנת שלא לקחת סיכונים. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, משרד החוץ, רשות שדות התעופה, ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן