חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התחנה הראשונה בירושלים – מפגש של היסטוריה תרבות ואוכל

התחנה הראשונה בירושלים – מפגש של היסטוריה תרבות ואוכל

התחנה הראשונה בירושלים נמצאת במקום קסום בלב ליבה של ירושלים, בין העיר העתיקה לחדשה.

התחנה הראשונה של היום קיימת מאז 1982, בעבר שימשה כתחנת רכבת אך אם השנים הופסקה פעילותה והיא נסגרה. בשנת 2013 חודשה והפכה למקום בילוי שכולל בתוכו היסטוריה, תרבות ופנאי.

בואי המתחם מתרשמים מפסי הרכבת הישנים ששופצו וכן מבניין הרכבת הישן שנבנה מאבן גיר מקומית עם ארכיטקטורה אירופאית
למקום אופי ייחודי שמשלב שנים של היסטוריה הרכבת הראשונה בירושלים לצד תרבות עכשווית וקולינריה משובחת.

מפגש מרתק בין אוכל לתרבות, בים פנאי לספורט, מקום להורים ולילדים לצעירים ומבוגרים כאחד. המסעדות הטובות בעיר לצד אירועי תרבות ואומנות.

התחנה שוקקת חיים כל היום ושומרת על האווירה והערכים המיוחדים של המבנה ההיסטורי.

בכל חודש המתחם פותח את שעריו למגוון פעילויות למבקריו, נושאי החודש מותאמים להווי היום יום

חודש מרץ, חודש אדר אשר ידוע כי חודש של שמחות "מי שנכנס אדר מרבין בשמחה" כך גם בתחנה הראשונה נמצא הופעות, תערוכות והמון שמחה וכייף.

עוד ידוע כי בחודש מרץ מציינים את יום האישה שלשנים הפך למסורת כחודש האישה שבו נמצא מגוון סדנאות פעילויות פאנלים והופעות שקשורות לנושא זה.

התחנה הראשונה בירושלים גאה להציג את אירועי חודש האישה. במסגרת האירועים יופיע בתחנה אומניות ונשות מקצוע אשר יקיימו אירועי ספורט, מדע, רוח, תרבות ויזמות במרחב. כל האירועים פתוחים לקהל הרחב ובחינם.

אירוע הפתיחה כולל בתוכו את אירוע הספורט הנשי בו תשחקנה חברו מועצת העיר ירושלים מול קבוצת הנשים אס"א ירושלים ולאחריו משחקים נוספים עם קבוצות נשים שונות.

אם סיום הטורניר וחלוקת הגביעים למנצחים ערב שכולו שמחה ריקודים ופאן. ערב מחווה ללהקת הבנות

The Soul Republic Band

אירוע נוסף וחושב ב 8/3 – ערב יום העגונה הבינלאומי .

ביום העגונה הבינלאומי השנה, כמו בשנים האחרונות, יקיים ארגון "מבוי סתום", המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות, אירוע ענק במתחם "התחנה הראשונה" בירושלים אשר במסגרתו נשות ואנשי ציבור יקריאו עדויות של נשים עגונות, ביניהם שחקני הסדרה "מתיר עגונות" של תאגיד השידור הישראלי ח"כ אורית פרקש הכהן (כחול לבן), חכ"ל יהודה גליק, הרבנית ימימה, העיתונאית אמילי עמרוסי ועוד… במסגרת האירוע תופיע הזמרת איילה אינגדטש.

אירוע חשוב שנותן במה לאותן נשים שמוצא פיהן לא נשמע. עו"ד אורית להב, מנכ"לית הארגון אמרה כי "העוול של עגינות וסרבנות גט לא נעשה רק כלפי נשים עגונות, זהו עוול כלפי נשים בכלל.

ליאור שפירא, סמנכ"ל שיווק התחנה הראשונה אשר מארח את האירוע מסביר כי "התחנה הראשונה הייתה ותמיד תהיה מקום לחיבור של כל הקהילות והמגזרים. בחרנו לקיים למעלה מ – 30 אירועים למען נשים ובהשתתפותן על מנת לתרום גם לאוכלוסייה המונה למעלה מ- 50 אחוז מהחברה. זוהי זכות גדולה ואנו מקווים שתושבות ותושבי העיר, ומחוצה לה, יגיעו להנות מהתכנים שהכנו להם חודש אישה שמח".

ב24/3 יתקיים יום המעשים הטובים שבמסגרתו יוצבו בתחנה דוכני יופי לעוברים ושבים, כשכל התרומות קודש לארגוני נשים.

לא נשכח את אירוע פורים השנה ולכבוד זה הכינה התחנה הראשונה הפתעות רבות, צעדת תחפושות סדנאות ריקוד קריאת מגילה וההפתעה הגדולה מסית פיגמות (11/3) לתוך הלילה עם DJ RAMZI SHPINOZA
מחכים לכם בחודש עמוס של חוויות תרבות והמון שמחה.

ורגע לפני סיום נספר לכם על פרויקטים חדש בתחנה
WHERE IS YOUR HEART ?

הנכם מוזמנים לקחת חלק בפרויקט ייחודי בו המבקרים מכל העולם, במתחם התחנה הראשונה, נועצים על מפת ענק את מיקום מגוריהם המקורי.

הסיכות הצבעוניות שלפניכם הן המזכרת האישית אותה תשאירו בעיר הבירה ירושלים, כחלק מרצון שלנו, לשמר פרויקט זה ולהפכו למיצג רב משתתפים, פתוח ומזמין לקהל הרחב.

כל האירועים מופיעים באתר "התחנה הראשונה" או בעמוד הפייסבוק שלנו.

1-13/3 | התחנה הראשונה| דוד רמז 4/ טל: 026535239

התחנה הראשונה,צילומים: פרטי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן