חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתאום קם תלמיד בבוקר ומרגיש שמאמינים בו – התיכון שכל ירושלמי חייב להכיר!

פתאום קם תלמיד בבוקר ומרגיש שמאמינים בו – התיכון שכל ירושלמי חייב להכיר!

"אורט בית הערבה" תיכון ירושלמי משפחתי וייחודי בנוף הישראלי גידל אלפי בוגרים שצמחו למרות האתגרים, זהו התיכון היחידי בירושלים שמציע גם מסלול ללימודי מקצוע וגם מסלול ללימודי בגרות מלאה.

הנהלת התיכון חרטה על דגלה ערכים של שייכות, העצמה ואמונה בתלמיד ופותחת את שעריה לתלמידים חדשים העולים לכיתות ט'-י'-י"א מכל רחבי ירושלים והסביבה, כולל מעלה אדומים, פסגת זאב ובית שמש ומזמינה אותם להצטרף למסלולי לימוד מקצועיים ועיוניים תוך אמונה מוחלטת ביכולתו של כל אחד לקבל תעודת מקצוע, גמר ובגרות ולצאת לעולם האמיתי מוכן, עם אמונה מלאה בעצמו וכלים פרקטיים לחיים הבוגרים.

תיכון משפחתי בלב שכונת ארנונה

בלב שכונת ארנונה הירושלמית והמיוחדת שוכן תיכון "אורט בית הערבה" שלוחה של רשת 'אורט' ומשרד העבודה המציב את חזית החינוך בלב העשייה ומוביל חינוך ערכי, איכותי וחדשני.

"אורט בית הערבה" בניהולה של רויטל אמיר מנהלת בית הספר והצוות החינוכי המקצועי מעניקים אור ותקווה להורים ותלמידים שמרגישים שהמערכת העיונית "הרגילה" לא מתאימה ומקשה על התלמיד ולפעמים אף מפספסת את היכולות הטמונות בו.

רויטל אמיר מנהלת התיכון מזה 8 שנים פותחת את שערי בית הספר ומגלה לנו עולם שכולו נתינה, לב ואמונה "התיכון שלנו הוא תיכון מאוד מיוחד שחרט על דגלו להכין את התלמידים לחיים. כאשר בסופו של יום הם יוצאים לעולם עם חוסן נפשי, עוצמה ואמונה מוחלטת ביכולות שלהם.

כל התלמידים משלימים 12 שנות לימוד עם תעודת מקצוע ממשלתית ומי שבוחר בכך אף עם תעודת בגרות מלאה. אנחנו מעניקים לתלמידים אפשרות בחירה במסלול מקצועי במגמות מובילות: עיצוב שיער ואיפור מקצועי, תקשוב-טכנאי רשתות תקשורת, מחשבים וסלולר ואוטוטרוניקה- מכונאות וחשמל רכב. כאשר, חלק מתוכנית ההכשרה המקצועית מתבצעת במקומות עבודה מובילים בתעשייה כמו: טויוטה, סובארו, חברת בזק, משטרת ישראל, אגד ועוד.

ההשתלבות בתעשייה כבר בתיכון מפתחת אחריות אישית ומקצועית ומעבר לכך התלמידים מרוויחים משכורת חודשית מכובדת לאורך השנה וגם בחופשת הקיץ. כך, בסיום הלימודים ולאחר השירות צבאי ואף במהלך, הם יכולים לעסוק במקצוע עם ביטחון מלא שהם למדו אצל המורים הטובים ביותר וקיבלו את כל הכלים הנדרשים להצלחה".

לימודים מתוך תחושה של שליחות

אורט בית הערבה הוא הרבה יותר מתיכון של ציונים, מטלות ושיעורי בית. הגישה הערכית והייחודית בולטת כבר מהכניסה לחצר הירוקה והמטופחת והמדשאות הרחבות, שם הצוות החינוכי נוכח ונגיש לכל אחד "הצוות החינוכי שלנו עובד מתוך תחושת שליחות ולא מוותר על אף תלמיד.

בעזרת המיומנות המקצועית ויישור מבט בגובה העיניים אנחנו מתווכים לתלמידים את חוויות הצלחה ומאפשרים להם להאמין בעצמם.

האווירה היא משפחתית נעימה, וחמה ויחד עם זאת מאוד מקצועית. השילוב הזה מאפשר לתלמידים להרגיש שייכים ומועצמים ולפעול מתוך מוטיבציה אישית.

אנחנו דואגים לרווחת התלמיד החל מהסעות ממעלה אדומים ופסגת זאב ואזורים נוספים, ארוחת בוקר וארוחת צהריים חמה ועד לצרכים הרגשיים. כאשר במהלך היום אנחנו משלבים לימודים עיונים ומעשיים עם תחומי עניין חברתיים וקהילתיים ובכך מאפשרים גיוון ועניין" משתפת רויטל.

חינוך ליזמות, הכרת הטוב וקהילתיות

ראשית, הקשר החזק של התיכון עם הקהילה והסביבה, אשר בא לידי ביטוי במערך התנדבותי גדול עם ערך חשוב של נתינה והכרת הטוב. בנוסף, אנחנו שמים דגש ומעניקים שיעורים בתחום חינוך פיננסי – תחום חשוב להתנהלות כאנשים בוגרים ובעלי משפחות בעתיד.

בנוסף, יוזמות יצירתיות עם דגש על הטכנולוגיה של היום, חשיפה לפרויקטים של בישול בריא ואורח חיים נכון. לדוגמה, השרה מירי רגב לקחה חלק בפרויקט של העצמה אישית ושיתפה את התלמידים בעברה ולאן הגיעה עד היום ופתחה צוהר לכך שהשמיים הם הגבול.

התלמידים מתנדבים בבתי אבות, בעמותות לילדים עם צרכים מיוחדים, לומדים לכבד את השונה, יוצאים למקומות עבודה להתנסות בלימודים המקצועיים ומשתלבים בתעשייה כעובדים לכל דבר ובכך רוכשים מיומנות פרקטית לחיים הבוגרים.

מקפצה לעתיד טוב ומוצלח יותר

מבחינתנו מסלול ההצלחה של התלמיד לא מסתיים אצלנו, אנחנו המקפצה. המטרה שלנו ללוות אותו לעתיד טוב יותר. ולתת כלים כמו איך נוהגים במקומות עבודה, לקבל ערכים כמו סובלנות, אהבה וקבלת השונה, כך אנחנו מסגלים את תלמידנו להתמודד עם החיים בחוץ.

אנחנו עושים זאת בעזרת צוות חינוכי רחב ובעל תפיסה ייחודית, עם דגש על אימון אישי, הרצאות, חיזוק ביטחון עצמי, עמידה מול קהל, ופיתוח ערכים שיובילו אותו לפתרון בעיות בצורה נכונה. כל תלמיד הוא עולם ומלואו, על כן אנחנו בונים תוכנית אישית וייחודית על מנת להעצים את הדברים שהוא טוב בהם, אנחנו לא מוותרים על אף אחד.

להפוך את הכישרון למקצוע וללמוד גם לבגרות

המגמות שלנו הן: עיצוב שיער ואיפור מקצועי, תקשוב-טכנאי רשתות תקשורת, מחשבים וסלולר ואוטוטרוניקה- מכונאות וחשמל רכב. בנוסף יש לנו יזמות עיסקית בתוך בית הספר.

אורט בית הערבה צילום: טרנדי מרקטינג

כאשר יש לנו מעבדת סלולר והתלמידים מקבלים לקוחות בזמן אמת ומטפלים בתקלות, יש גם מספרה קהילתית פעילה שם מתנסים בפרקטיקה ברמה הגבוהה יותר עם לקוחות.

הרבה מהבוגרים שלנו פתחו מוסכים, מספרות ועסקים פרטיים ועובדים במקצוע המגמה. בוגרים רבים בתקופת השירות הצבאי עוסקים בהתמחות שלמדו. אנחנו כל הזמן מתאימים את עצמנו לסביבה המשתנה, גם מבחינה מקצועית וגם בשיטות ההוראה, במערך הפדגוגי, ובכתיבת תוכניות לימוד רלוונטית לילדים ולתקופה.

בנוסף, 95 אחוז מהבוגרים שלנו מתגייסים ומסיימים שירות צבאי מלא, חלקם אף התקדמו לקצונה וממשיכים לקבע. הרגע הזה שבוגרים שלנו מגיעים עם מדי צה"ל או מספרים בהתרגשות על העסק שפתחו, המשפחה שהקימו או לידת בנם הלב שלי מתמלא ואני מבינה שאנחנו עושים משהו טוב.

פרטים נוספים כאן https://landing.trendy.org.il/bet-haarava/
וכאן 02-5374682

רויטל אמיר, מנהלת בית הספר – צילום: טרנדי מרקטינג

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן