חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניצני המהפכה של "בית חינוך"

עד לפני שבע שנים איילת גולמב-פלנר שימשה כשותפה מנהלת של משרד עו״ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', היא ייצגה לקוחות גדולים (HOT, נטויז'ן, בנק הפועלים, דלק, פז ועוד), וניהלה משרד מוביל בתהליך של מיזוג משרדים במשך 20 שנה.

חרף ההצלחה וההנאה הגדולה, החליטה על צעד שעבורה הוא הגשמת חלום – לעבור לעולם החינוך, לאחר 5 שנים כמורה, מחנכת ורכזת היא מונתה למנהלת בית הספר הירושלמי ״בית חינוך״, במושבה הגרמנית בירושלים, שמוקם השנה בראש רשימת בתי הספר המצטיינים בירושלים!

אילת, ספרי לנו עלייך ועל השינוי שעשית בפן המקצועי: "אני נשואה, ויש לי שלושה ילדים מקסימים. היום אני מנהלת תיכון בית חינוך, ומאד שמחה בכך! לאורך כל השנים הללו, שהיו מרתקות, היו לי גם נגיעות בעולם החינוך – לימדתי בתיכון גבעת גונן אזרחות כשהייתי עורכת דין צעירה; הובלתי את הקמתו מחדש של בי"ס ארגנטינה (היום – ניסויי ארגנטינה), ואחרי 5 שנים כשותפה מנהלת במשרד אגמון, החלטתי לעשות את הצעד שתמיד חלמתי עליו – ולעבור לעולם החינוך".

איך זה התחיל? "כדי להבין את עולם החינוך הבית ספרי עד הסוף, בחרתי להתחיל מהיסודות – ועבדתי 5 שנים כמורה מקצועית ואחר כך כמחנכת ורכזת חטיבה עליונה. אחרי חמש שנים מוניתי לשמחתי לנהל את תיכון בית חינוך – חלום שהתגשם"!

בסיור עם חבר מועצת העיר אבישי כהן. צילום: פרטי

למה בעצם ניהול בית ספר? "בית ספר תיכון הוא המקום שבו אנחנו פוגשים אנשים צעירים שמתחילים את דרכם המודעת, העצמאית, בעולם. ההורים עדיין מאד משמעותיים, אבל נערים והנערות פתוחים להשפעות נוספות על הוריהם, וההשפעות העיקריות היום שהן בשר ודם, ולא רשתות חברתיות וסדרות, הן המפגשים בבית הספר – עם החברים ועם הצוות.

לכן, העבודה בבית הספר מזמנת מפגשים משמעותיים מרתקים עם בני נוער, שאני מקווה ומאמינה שכשבונים אותם נכון הם משפיעים לטובה על התלמידים – וגם עלינו, הצוות".

מהם הישגי בית הספר: "בפן הלימודי, אנחנו מאד מעודדים מצויינות בכלל, ומצויינות מדעית בפרט, ואכן השנה מוקמנו במקום הראשון ברשימת בתי הספר המצטיינים בירושלים!

בנוסף, למעלה מ 30% מתלמידי יא׳-יב׳ של השנה שעברה למדו 5 יחידות מתמטיקה; יש לנו עתודה מדעית – תגבור לימודי מדעים; ויש לנו מגמת מדעי המחשב והנדסת תוכנה בבית הספר – מגמה ייחודית על איזורית שנרשמים אליה מבתי ספר רבים".

מה ההישג הכי חשוב של בית הספר בעינייך? "ההישג החשוב ביותר של בית הספר זו העובדה שהוא מהווה חוויה טובה ומשמעותית בחייהם של רוב מוחלט של התלמידים. אני חושבת שהתלמידים מרגישים שבית הספר משמעותי עבורם ושהם משמעותיים עבור בית הספר. זו חוויה מאד לא מובנת מאליה בגיל הנעורים בבית ספר, ואני מאמינה ומקווה שאנחנו מצליחים לייצר אותה.

איילת גולמב-פלנר. צילום: מאיה חדש

ההישג הזה בא לידי ביטוי בכך שהתלמידים מעורבים ומובילים כמעט כל פעילות בבית הספר. כך במסע תקומה של תלמידי יב׳ שהם הובילו וניהלו, כך בתחרות יזמות חברתית ששכבה י' בנתה, וכך בטיול יום שבנו בשנה שעברה תלמידי שכבה ז', וכך בקבוצת הטיקטוק של בית הספר שהתלמידות יזמו ומובילות, וכך בעוד הרבה פרויקטים שהתלמידים יוזמים ומובילים.

כל הנתונים האלה יחד יוצרים השגים בלתי רגילים שאנחנו עובדים עליהם קשה – ונהנים"!

מה השוני של בית חינוך מבתי ספר אחרים: "יש שלש נקודות שוני מהותיות: האחת, אנחנו רואים בתלמידים שלנו שותפים, ויוצרים בבית הספר אפשרויות רבות לתלמידים להוביל יחד איתנו את בית הספר.

השניה: יחס אישי ובניית תכניות לימודים אישיות. בית הספר מצליח מאד ברמת ההישגים (כאמור, אנחנו מדורגים ראשונים ברשימת בתי הספר המצטיינים של ירושלים), משום שיש אצלנו תשומת לב אישית לכל תלמיד ותלמיד, והתאמה של תכנית הלימודים לכל אחד מהתלמידים, תוך דחיפה קדימה ללמידה ולהשקעה.

מתוך הסיור בבית חינוך עם מחזיק תיק העסקים בעיריית ירושלים, יהודה בן יוסף. צילום: פרטי

השלישית: אנחנו מעודדים מצויינות מדעית ומתמטית. יש לנו עתודה מדעית, שמשמעה תגבור של 6 שעות שבועיות במתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב; יש לנו מגמה על איזורית בתיכון של מדעי המחשב והנדסת תוכנה; אנחנו משקיעים מאד בלימודי מתמטיקה 4 ו 5 יחידות ובלימודי המגמות המדעיות גם בתיכון".

מה אחוזי ההצלחה של תלמידי בית הספר בבחינות הבגרות? "הרבה למעלה מ 90%"!

איפה את רואה את עצמך ואת בית הספר בעוד 5 שנים – בית חינוך הוא תיכון מעולה, שחי את העתיד ומותאם לעתיד, וןלכן אני מאמינה שבעוד חמש שנים נהיה מקום שלתלמידים טוב בו, שהם יחד ונהנים מהיחד, שהם מתאמצים ומתפתחים, ושהם לומדים ומתקדמים בשיטות הכי מתקדמות בעולם.

לסיום, ספרי לנו סיפור מרגש או מיוחד שקרה בבית הספר: "לפני שנה ניגשו אלי במסדרון שתי תלמידות מקסימות, שהיו אז בכיתה ז', ושאלו אותי בפנים מאירות אם מותר להן לנקות את מטבח התלמידים שלנו, כדי שלכולם יהיה נעים להשתמש בו. האמת – הייתי בשוק.

אבל חייכתי, הסתרתי את הפתעתי, וכמובן – הסכמתי. הן התחילו, ראו שזו עבודה לא פשוטה, ואז הציעו לכל הכיתה להצטרף – ולא יאומן, אבל הכיתה התלהבה, וכולם יחד ניקו את המטבח.

זה היה רגע מרגש שזיקק כל כך הרבה דברים טובים שקורים: שהתלמידים רואים בבית הספר את המקום שלהם; שהם מרגישים נח ונכון ליזום פרויקטים בבית הספר; שאין להם שום רתיעה מעבודה קשה; שהם רואים סיפוק מעשייה למען הכלל; שיש תלמידות שמצליחות לרתום ולהוביל תלמידים נוספים – ושהמטבח אכן משמש, עד היום, את התלמידים"!

בפגישה עם חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הרובעים, ימית יואלי. צילום: פרטי

שני צעירים מעיסאוויה נעצרו בחשד לגניבה מחנות ותקיפת עובדת

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן