חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתיבי התחבורה הציבורית בישראל: יעילים או לא?

נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לעיר, ריק דקות ארוכות מידי יום, למה לא קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים

משרד התחבורה בוחן את יעילות נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) ונתיבי רב תפוסה (נתיבי פלוס) ברחבי הארץ

במטרה להפחית את עומסי התנועה הקיימים ולייעל את התחבורה הציבורית, משרד התחבורה בוחן את אפקטיביות נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צים) ונתיבי רב תפוסה (נתיבי פלוס) ברחבי הארץ.

הבחינה נעשית בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, בעקבות תלונות רבות שהתקבלו ממשרד התחבורה מאזרחים וראשי רשויות על נת"צים בהם ישנה תפוסה נמוכה של תחבורה ציבורית, דבר המוביל לעומסי תנועה אדירים בנתיבים המקבילים.

במסגרת הבחינה, יבחנו כל הנת"צים והנרתי"ם העירוניים והבינעירוניים בישראל וכן אלה הנמצאים בהליך תכנון וביצוע. המטרה היא לאתר נת"צים ונרתי"ם שאינם מממשים את ייעודם ולהפכם לאפקטיביים יותר.

במהלך דיון שהתקיים בלשכתה של שרת התחבורה, ציין פליקס שכמן, ראש אגף ניהול מידע חקר ואנליטיקה בנתיבי איילון, את נחיצות הבחינה בייעול אפקטיביות הנת"צים. הוא ציין כי הורדת מספר הנוסעים המינימלי הרשאי לנסוע בנתיב פלוס בכביש 1 משלושה לשניים, שמרה על מהירות הנסיעה בנתיבים הפרטיים ובנרתי"ם בכל שעות היממה, כולל בשעות השיא. מה שהוביל לתכנון מדויק של זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית.

שרת התחבורה רגב ביקשה ממנכ"לי חברות התשתית להגיש לה את תוצאות המיפוי בתוך חודש ימים.

מטרות הבחינה:

הפחתת עומסי התנועה, ייעול התחבורה הציבורית ,הגברת השימוש בתחבורה ציבורית, שיפור הנגישות התחבורית

חיבוריות וקישוריות מיטבית לכלל משתמשי הדרך

הצפי:

תוצאות הבחינה צפויות להוביל לשינויים בתכנון וניהול נתיבי התחבורה הציבורית ונתיבי רב תפוסה ברחבי הארץ. שינויים אלו צפויים להביא לשיפור משמעותי בזרימת התנועה, בקיצור זמני הנסיעה ובהגדלת שביעות רצון הציבור מהתחבורה הציבורית.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב:

"אני מברכת את חברות התשתית על העבודה החשובה שלהן בנושא. מטרתנו היא לגרום לכך שכמה שיותר נהגים יותרו על הרכב הפרטי, באמצעות ייעול ושיפור התחבורה הציבורית שאפשר לאנשים להגיע בזמן, במהירות וביעילות ובמחיר סביר לאור רפורמת התעריפים 'צדק תחבורתי'.

במדינת ישראל קיים מחסור במשאבי הקרקע מה שמחייב אותנו לערוך בחינה מחדש של הקצאת הנתיבים במטרה להגביר את החיבוריות והקישוריות במדינת ישראל לטובת כלל משתמשי הדרך".

נתיב תחבורה ציבורית בכניסה לעיר, ריק דקות ארוכות מידי יום, למה לא קארפול בירושלים? צילום: ירושלמים
 צילום: ירושלמים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן