חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר – כך תעשו זאת נכון

קרדיט תמונה: envato

יותר ויותר מתאמנים גילו את הפלא הזה שנקרא מכשירי כושר ביתיים ובעיקר את ההליכונים. מדובר בדרך מעולה לשרוף קלוריות, לחזק את הגוף ולשפר את סיבולת לב הריאה מבלי לצאת מהבית, להתאמן מתי וכמה שרק רוצים וליהנות ממערכת בלימת זעזועים ששומרת על המפרקים. כמובן שעל מנת באמת להפיק מהם את המירב לאורך זמן ובצורה בטוחה, חשוב מאוד להקפיד על ניקיון ותחזוקה שלהם. בשורות הבאות נסביר לכם הכל על ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר תוך התמקדות בהליכונים, כך שתוכלו לעשות זאת בצורה נכונה.

ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר – מתי צריך לבצע ועל ידי מי?

לפני שנתחיל לפרט בפניכם על כללי ביצוע ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר, חשוב שתבינו מתי צריך לבצע את הפעולה ועל ידי מי? ובכן, כפי שמופיע בכל ספר הפעלה של מכשיר כושר ביתי (או מקצועי, זה לא משנה), ישנן פעולות שהמשתמש עצמו צריך לבצע מעת לעת על מנת לשמור על המכשיר וחלק אחר של הפעולות צריכות להתבצע על ידי איש מקצוע וזאת אחת למספר שנים. כמובן שאם ההליכון מתקלקל ומופיעות הודעות על הצג כגון Error E4 ואחרות, צריך להזמין שירות של תיקון הליכונים ואין טעם לנסות ולטפל בתקלה לבד.

פעולות תחזוקה שניתן לבצע לבד למכשיר הכושר

ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר אמורים להתבסס על 3 פעולות שכל אחד מכם בהחלט יכול לבצע לבד באופן שוטף:

  • ניקיון כללי – מומלץ מאוד אחת למספר ימים לנקות את המכשיר מאבק. פשוט נתקו את המכשיר מהחשמל ועברו על כולו באמצעות מטלית לחה ויבשו עם סמרטוט יבש.
  • שימון הרצועה – אחת לשבועיים בערך יש לבצע שימון עדין של הרצועה באמצעות תכשיר ייעודי על בסיס סיליקון. כל שיש לעשות הוא לנתק את המכשיר מהחשמל, להרים את הרצועה ולהתיז מעט חומר. הרצועה תשמן את עצמה כאשר תתאמנו על המכשיר.
  • חיזוק ברגים – לפעמים בעת השימוש בהליכון מתרחשות תנודות זעירות שעם הזמן יכולות לגרום לברגים להשתחרר. הדבר נדיר במכשירים איכותיים אך עדיין מדובר בתרחיש אפשרי. חזקו את הברגים הללו בעצמכם, זה קל ובדרך כלל נדרש מפתח אלן שמגיע יחד עם המכשיר.

 

זוהי דוגמא לפעולות ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר  מסוג הליכונים, אך את אותן הפעולות ניתן ורצוי לבצע גם כאשר משתמשים באופני כושר, אליפטיקלים ומכשירי כושר אחרים. גם אם אינכם יודעים מה בדיוק לעשות וכיצד, תמיד תוכלו להתקשר לנציגי החברה של מותג המכשיר או לחלופין, לטכנאי הליכונים מקצועי.

ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר על ידי טכנאי מוסמך

ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר על ידי טכנאי מוסמך זה דבר שצריך להתבצע בשגרה על פי חוק עבור הליכונים ומכשירים אחרים שעוברים שימוש רב בחדרי הכושר. לאחר כל בדיקה מתקבל מסמך חתום על ידי הטכנאי שניתן להראות לחברת הביטוח או לכל גורם אחר שמבקש. ומה לגבי המכשור הביתי? כמובן שאין שום חובה מבעלי מכשיר כושר ביתי להזמין טכנאי על מנת לבצע ניקיון ותחזוקה של המכשיר באופן מקיף, אך בטיחותכם מן הסתם חשובה לכם וכמו כן, בוודאי שהינכם מעוניינים לשמור על תקינות המכשיר לאורך זמן.

 

אנחנו ממליצים לכם להזמין טכנאי הליכונים אחת לשנה על מנת לבצע פעולות שונות שלא ניתן לבצע באופן עצמי, קל וחומר כאשר מכשיר הכושר מראה סימנים של ליקויים, חריקות, מסילה שזזה לצדדים, בעיות חשמליות ועוד. מה בעצם יכול לעשות טכנאי שאתם כבעלי ההליכון אינכם יכולים לעשות? ניקיון ותחזוקת מכשירי כושר על ידי טכנאים מתבצעים ברזולוציה הרבה יותר גבוהה. הטכנאי מפרק את הרצועה, בודק את המנוע, מחליף סלילים אם צריך ומנקה את ההליכון בחלקו הפנימי. הפירוק וההרכבה מחייבים כלים, ידע ומיומנות ועל כן לא כדאי לנסות לבצע זאת לבד.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן