חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכנית הבנייה הפלסטינית בשטחי B חושפת איום בטחוני ביהודה ושומרון

מועצת בנימין חושפת: תוכנית הבנייה של הפלסטינים בשטחי B – איום בטחוני חמור על מדינת ישראל וביתור יהודה ושומרון

במכתב דרמטי שהפיץ ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, חשף גנץ את הסכנות החמורות הנובעות מהשתלטות הרשות הפלסטינית על אזור צומת המשטרה הבריטית שבבנימין. מדובר בתוכנית בנייה מאסיבית העלולה לשנות את פני ההתיישבות באזור ולסכן את בטחון מדינת ישראל. המכתב נשלח לראש הממשלה נתניהו, שר הבטחון גלנט ושרי הקבינט המדיני-בטחוני, וכולל תצלומים של מחלקת הקרקעות במועצת בנימין הממחישים את הסכנה. בשנים האחרונות, מועצת בנימין עוקבת בקפידה אחר התפתחות הבנייה הערבית במסגרת פרויקט הרשות הפלסטינית לכבוש את השטח בידיים. גנץ מציין במכתבו כי "הם פועלים באופן אסטרטגי ומחושב כדי להכניס את היישובים למובלעות, לשלוט על כבישים ודרכים מרכזיות ולייצר רצף ערבי משמעותי". הוא מוסיף כי המועצה מתריעה ומציפה את הנושא לגורמי האכיפה בצה"ל ובמינהל האזרחי.

 סכנה בטחונית

במכתב מתוארות תוכניות גדולות ומסוכנות הנמצאות בשלבים מתקדמים, במסגרתם נבנים פרוייקטים גדולים של מגורים ותשתיות ברכסים השולטים על חיבור כביש 60 וכביש 465. מדובר בעורק תנועה ראשי המחבר בין מזרח יהודה ושומרון (בבנימין) לבין מערב יהודה ושומרון.

 בעיות אכיפה

הפרויקטים ממוקמים לרוב בשטח B, דבר שמונע אכיפה רגילה על ידי המנהל האזרחי. מדובר בסכנה בטחונית גדולה לנסיעה בכבישים הראשיים, כשהמטרה האופרטיבית היא לנתק בין האזורים. "בכך הרשות הפלסטינית תגשים את מטרתה לביתור יהודה ושומרון וניתוק בין מרכז הארץ לבין אזור מזרח ההתיישבות ובקעת הירדן. ברגע שתכנית הביתור הזו תושלם לערבים יהיה רצף טריטריאלי מירושלים ועד אזור אריאל. זהו רצף מסוכן שמדינת ישראל לא יכולה להרשות בכל היבט – הן בטחוני והן לאומי."

 דרישה לאכיפה משמעותית

גנץ חותם את מכתבו בדרישה לאכיפה משמעותית של כוחות הבטחון על מנת למנוע את איבוד השליטה בנקודה אסטרטגית בלב הארץ. "יהודה, שומרון ובנימין הם מרחב הבטחון של מדינת ישראל. אחרי ה-7 באוקטובר, לא צריך להכביר במילים על משמעויות תכניות בנייה כאלה. אבקש שתנקטו בכל דרך, מינהלית, צבאית ומדינית על מנת לגדוע את הפרויקטים הללו ולהעביר מסר כי מדינת ישראל לא תאפשר חנק ואבדן טריטוריה." המכתב של גנץ מציב אתגר משמעותי בפני ממשלת ישראל והקבינט המדיני-בטחוני. המועצה מבהירה כי מדובר בסכנה מיידית שיש לפעול נגדה באופן מיידי.

צילום: דוברות מועצת בנימין
צילום: דוברות מועצת בנימין
צילום: דוברות מועצת בנימין

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן