חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה כלכלית: שיתוף פעולה חדשני בירושלים מעניק תקווה לבעלי חובות

עיריית ירושלים

עיריית ירושלים יוצאת בתכנית חדשה וייחודית לטובת בעלי חובות בהוצאה לפועל

עיריית ירושלים השיקה תכנית חדשה ומתקדמת בשיתוף פעולה עם משרד המשפטים והסיוע המשפטי, המיועדת להעניק תמיכה מתמשכת לאנשים המתמודדים עם חובות בהוצאה לפועל. התכנית נועדה לסייע לתושבים שסיימו את תקופת הייצוג המשפטי שלהם, ולהמשיך ללוות אותם במסגרת היחידה העירונית למיצוי זכויות של אגף הרווחה.

התכנית החדשה מיועדת לתושבים הנדרשים לדווח על הוצאות והכנסות במסגרת צו שיקום כלכלי, וזקוקים להמשך ליווי וסיוע בהגשת הטפסים הנדרשים. לראשונה, תינתן אפשרות לבעלי חובות לקבל את הסיוע הנחוץ באמצעות מרכזי מיצוי זכויות בעיר, בשפות עברית וערבית.

מידע על הסיוע המוצע יימסר ישירות לתושבים עם קבלת צו השיקום הכלכלי וסיום הטיפול המשפטי, מה שמבטיח מעבר חלק וללא תקלות מהשלב המשפטי לשלב הסיוע העירוני. מדובר בסיוע חיוני לאוכלוסייה המתמודדת עם לחצים כלכליים מתמשכים ותהליכים בירוקרטיים מורכבים, ורבים מהם מתקשים להתמודד עם ההליכים באופן עצמאי.

סיוע מתמשך לבעלי חובות

שיתוף הפעולה הייחודי בין עיריית ירושלים למשרד המשפטים והסיוע המשפטי נועד להבטיח רצף טיפול וליווי לבעלי חובות, מה שיאפשר להם להשלים את תהליך השיקום הכלכלי ואף לסייע להם להגיע לרווחה כלכלית. במידה ויהיו שינויים בנסיבות, תינתן להם האפשרות לחזור לקבל סיוע משפטי.

הסיוע ניתן ללא עלות באמצעות מתנדבים של מרכזי מיצוי זכויות אשר עברו הכשרה ייעודית בנושא. שירותי מיצוי זכויות של עיריית ירושלים מספקים ליווי, ייעוץ וטיפול במגוון רחב של נושאים, כולל חובות, דיני עבודה, סיוע טרום משפטי, דיור וצרכנות. השירותים ניתנים בשמונה מרכזים ברחבי השכונות ובשפות שונות, על-ידי מתנדבים בעלי ניסיון וידע בתחומים הרלוונטיים, כגון עורכי דין, רואי חשבון, עובדים סוציאליים, פנסיונרים של ביטוח לאומי ועוד, ובליווי צוות של עובדים סוציאליים מקצועיים.

סיפורו של שמעון, בן 38, ממחיש את חשיבות התכנית החדשה. שמעון קיבל לאחרונה מכתב מהסיוע המשפטי, בו התבשר על סיום הטיפול בעניינו. שמעון חשש מהצפוי לו מאחר ונותר מחויב לתהליך הדיווח הכרוך בהליכים בירוקרטיים איתם התקשה להתמודד. כשהתבשר שיוכל לקבל המשך ליווי במרכזים למיצוי זכויות חש רווחה עצומה: "אין לתאר את ההקלה שהרגשתי כשהבנתי שאני לא לבד עם הסיפור הזה. פניתי למיצוי זכויות וזכיתי לקבל המשך טיפול, זה ממש הרגיע ונתן לי אוויר לנשימה".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "השירות לתושב הוא מהות תפקידנו. מדי שנה מתקבלות ביחידה למיצוי זכויות כ-15,000 פניות ואלפי תושבים זוכים לקבל טיפול אישי וצמוד הכולל ליווי, תיווך, סנגור וייעוץ באמצעות מיטב אנשי המקצוע שעושים עבודתם בהתנדבות מלאה. אנו רואים ערך רב בהנגשת הזכויות לתושבי העיר ופועלים לפיתוח ולהרחבת שירות זה המסייע לתושבים רבים לצאת ממשברים מורכבים ולחסוך סכומי כסף גדולים. אנחנו כאן עבורכם".

התכנית החדשה מדגישה את המחויבות של עיריית ירושלים לתמוך באוכלוסייה המתמודדת עם קשיים כלכליים ולסייע להם לעבור תהליכים בירוקרטיים מורכבים בהצלחה, ולהגיע לרווחה כלכלית מחודשת.

קרדיט תמונה: עיריית ירושלים

 

חיסכון לכל ילד: השקעה קטנה היום, עתיד גדול מחר

*

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן