חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חג שבועות, הזדמנות לחיים חדשים

חג שבועות – מתן תורה: האור שבחג מפי הרב גלאור בוזגלו

כולנו בעולם הזה משחקים בהבלים ושורפים את הזמן שלנו על שיחות ופטפוטים, חדשות שבעוד יום מקסימום יומיים לא יעניינו אף אחד, על ענייני העולם החולף הזה ודברים שאינם מועילים לנו במאומה. בטח לא לתועלת אמיתית ונצחית.

והנה, לנו יש הזדמנות פז אדירה, אוצר עצום בידיים שלנו, כאן ועכשיו. והאוצר הזה הוא הזמן שלנו. החיים שלנו כאן, האפשרות להקדיש את הזמן היקר שלנו בדברים חשובים ונעלים, ואין נעלה כמו התורה והלימוד בה – שאלה הם קניינים נצחיים.

 

 

והתורה, כמו שכולנו יודעים, לא בשמים היא. היא כאן, הכי קרוב אלינו, הרבה יותר ממה שאנחנו יכולים להעלות בדעתנו, לתאר או לשער, כמה קל לעסוק בה, ללמוד אותה – כל אחד כפי יכולתו, כפי מה שהוא מרגיש שהוא מתחבר אליו. הקרבה לחג מתן התורה מעוררת בנו רצון להתכונן, להכין את עצמנו ולהחזיק במתנה היקרה שקיבלנו – התורה הקדושה, בכל כוחנו. והיום, ברוך השם, יש שיעורים בכל מקום, ספרים בכל נושא בתורה, דברים מעניינים ומושכים, שיעורים מוקלטים, עמדות להטענת שיעורים, ובעצם, מה לא?! לכן זה הזמן להתכופף וללקט את האוצרות שנמצאים בכל פינה. ממש כך.

עצות לקבלת התורה גם לאחר החג: 

צאו מהבית– קודם כל, צאו מהבית. קשה מאוד לקבוע זמני לימוד בתוך הבית מכיוון שיש פיתויים ומפריעים רבים. מי שרוצה להצליח בקביעות עיתים חייב לעשות את זה מחוץ לבית, זה יכול להיות בבית הכנסת בשכונה, מקום בו מתארגן שיעור ועוד, והלומד בבית המדרש – ברית כרותה לו שלא במהרה הוא מְשַׁכֵּחַ.

צרו לעצמכם מחויבות– קבעו עם חבר או חברה ללמוד ביחד – גברים מקצועות התורה, נשים הלכות המיוחדות להן, ספרי מוסר, אמירת תהילים, הרצאות בנושאי הבית ועוד. זה יותר מחייב וזה גם טוב לשני הצדדים. אם, מסיבה כלשהי, לא תגיעו – מיד יתעניינו וישאלו למה לא באתם, יעזרו להשלים חומר ועוד. וחוץ מהמחויבות, מובא בחז"ל שהתורה נקנית בחבורה וללימוד תורה של רבים יש ערך גדול יותר.

נצלו את השבתות והמועדים- כל השבוע אין לכם זמן, אבל הימים המקודשים ניתנו לנו כדי שנעסוק בהם בתורה. אם כל השבוע היינו טרודים, ביום שבת יש לנו יותר זמן. בהחלט, אכלו טוב, שנו כדי לרענן כוחות ובלו עם המשפחה, אבל גם הקצו זמן ללימוד, זמן איכות שמוקדש לעצמכם, וזמן לימוד איכותי עם הילדים – כי באמצע השבוע לפעמים זה נעשה ממש על רגל אחת ובלחץ. בשבת או בחג – הכל רגוע ונעים, אפשר ליהנות מהזמן שייחדתם ללימוד המשותף עם הילדים ולעשות ממנו חגיגה אמיתית לנשמה. ועצם הלימוד שלכם לבד, הוא דוגמה אישית נפלאה לחינוך הילדים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן