חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הונאת הפיצות לחיילי צה"ל: חצי מיליון ש"ח נגנבו

פיצות לחיילים

הונאת חיילי צה"ל: תושב השרון נעצר בחשד הונאה של חצי מיליון ש"ח

הונאת הפיצות לחיילי צה"ל: תושב אזור השרון נעצר על ידי חוקרי מפלג ההונאה בירושלים בחשד לביצוע עבירות הונאה מתוחכמות בשווי מוערך של כחצי מיליון ש"ח, תוך ניצול ציני של רצון הציבור לסייע לחיילים בתקופת המלחמה. חקירה סמויה שניהלה היחידה בשיתוף עם חברות האשראי, העלתה כי החשוד ביצע זאת מספר פעמים רב כלפי בתי עסק ואזרחים שונים ברחבי הארץ. במהלך היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

לפני חודשים ספורים התקבלה במשטרה תלונה מבית עסק לממכר פיצה במרכז העיר ירושלים. מהתלונה עלה כי בית העסק נעקץ על ידי חשוד שהתקשר למקום וטען כי הוא מעוניין להזמין עשרות מגשי פיצה עבור חיילי צה"ל, כהוקרה על פעילותם במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". זמן קצר לאחר הזמנה זאת, התקשר החשוד בשנית לבית העסק וביקש לשלוח לחיילים גם תרומה כספית ועל כן, ביקש לתת לשליח שיגיע לאסוף את משלוח הפיצות, גם סכום כסף רב במזומן ולחייב על כך את פרטי כרטיס האשראי שמסר.

ההזמנה שהכילה את מגשי הפיצה והכסף המזומן הסתכמה בסכום של עשרות אלפי ש"ח במקרה זה. כעבור זמן מה, הגיע שליח שאסף את ההזמנה רבת הערך מבית העסק ורק כעבור ימים התברר לבעל העסק כי העסקה בוצעה באמצעות פרטי אשראי שנגנבו בעורמה מאזרחים תמימים.

בעקבות המקרה, פתחו חוקרי ההונאה שביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בחקירה סמויה. במסגרת החקירה, אותרו מקרים רבים נוספים שאירעו לא רק בירושלים, אלא גם בערים הסמוכות לה ובמקומות שונים ברחבי הארץ. גם במקרים אלו פעל החשוד לכאורה באותה הדרך ותחת סיפור כיסוי ערמומי של תרומה לחיילי צה"ל והצליח במעשיו להתל ולהונות בתי עסק רבים בסכום כספי המוערך בכחצי מיליון ש"ח.

בנוסף לאלו, נקשר החשוד לכאורה גם לביצוע של הזמנות גדולות של יינות ומשקאות אלכוהוליים נוספים בעשרות אלפי ₪ באמצעות פרטים של כרטיסי אשראי שהשיג במרמה.

עוד עלה בחקירה הסמויה, כי את פרטי האשראי, השיג החשוד מבתי עסק ומאזרחים תמימים, תוך התחזות לנציג של חברות האשראי השונות.

אמש – רביעי, אותר החשוד (48) בבית מלון בעיר אשדוד והוא נעצר לחקירה ביחידת ההונאה שבירושלים, שם נערמו עשרות תיקי חקירה המיוחסים לו בגין עבירות הונאה ושימוש שלא כחוק בפרטי אשראי.

הבוקר, יובא החשוד בפני בימ"ש שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

מדובר בניצול ציני ועברייני של רצון האזרחים ובתי העסק השונים לסייע לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון כהוקרה על תרומתם למאמץ המלחמתי בעת הזאת. משטרת ישראל רואה בחומרה ניצול מצב של ימי המלחמה, בפרט, לביצוע מעשי הונאה כלפי הציבור ותמשיך במאבקה למיגור מקרים כאלו בעת הזאת, ובכלל.

פיצות לחיילים
נערך בBing

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן