חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להדפיס מבלי לזהם (כמעט): כך תעשו זאת נכון

אין זה סוד שתעשיות הדפוס והנייר תורמות לא מעט לזיהום הסביבה ולפיכך בשנים האחרונות נעשים מאמצים גדולים להפוך את בתי הדפוס לירוקים יותר בכל רחבי העולם. קבלו צרור טיפים שיאפשרו לכם להמשיך להדפיס אך לתרום תרומה צנועה הרבה יותר לזיהום הסביבה 

Shutterstock

בדרך כלל כשמדברים על הנזק הסביבתי של תעשיית הדפוס, מתמקדים בעיקר בפסולת הנייר או בעצים הרבים שנכרתים על מנת לשמש חומר גלם להפקת הנייר. עם זאת, תעשיית הדפוס אחראית למגוון הרבה יותר רחב של נזקים סביבתיים. כך לדוגמה, לאורכו של תהליך הייצור של הנייר נעשה שימוש בשורה ארוכה של כימיקלים מזהמים, בכמויות אדירות של מים ובהרבה מאוד אנרגיה. כל זה מבלי להזכיר את הנזקים הסביבתיים הנובעים משינוע חומרי הגלם ומוצרי הדפוס המוגמרים.

למרות כל זה, ישנם לא מעט דברים שכל אחד ואחת מאתנו יכולים לעשות בבית ובמקום העבודה, כדי להפחית את הנזק הסביבתי של תעשיות הדפוס והנייר ובמאמר שלפניכם תמצאו שלל טיפים שיסייעו לכם במשימה החשובה הזו.

מכתבים זה פאסה. הגיע הזמן להתקדם לדיגיטל! 

עדיין מקבלים מדי חודש פירוט חשבון מהבנק שלכם, פירוט תשלומים לקופת החולים ותכנייה מהסינמטק? נראה שמישהו פה עדיין חי ב-2002. אם איכות הסביבה חשובה לכם ואתם לא מעוניינים לתרום לזיהום הסביבה, טוב תעשו אם תצרו קשר עם כל החברות, המוסדות והגופים השונים ותבקשו מהם להתחיל לעדכן אתכם בדואר האלקטרוני בלבד. יתכן שישנם בעלים של בתי דפוס שלא יאהבו את הטיפ הזה, אבל אנחנו מאמינים שהם כבר יודעים להתמודד היטב עם המעבר המסיבי לעולם הדיגיטל כך שכרגע חשוב יותר לדאוג לסביבה.

לכל דף יש שני צדדים 

חשוב לזכור שלכל דף יש שני צדדים ולכן אלא אם כן אתם צריכים להדפיס מסמך רשמי ואין לכם שום אפשרות לנצל את שני הצדדים של הדף, אין באמת סיבה שלא תעשו את הדבר הנכון ותנצלו את כל הדף כולו. כמו כן אם למשל הדפסתם על הדף ואין לכם עוד שימוש בו, אל לכם למהר להשליכו לפח. תחת זאת תנו עדיפות להפיכת הדף המודפס לנייר טיוטה (כל עוד לא הדפסתם משני הצדדים שלו כמובן).

במקום לזרוק, למחזר!

אנחנו מאמינים שאין צורך להכביר במילים על חשיבות המחזור. למעשה הואיל ואתם קוראים את המילים האלו עכשיו, כנראה שאיכות הסביבה חשובה לכם ולפיכך מטבע הדברים אתם מקפידים להשליך ניירות לפח המחזור בלבד. אך האם ידעתם שלא רק את הניירות ניתן למחזר, אלא גם את מחסניות הדיו של המדפסות הביתיות?

הן מחסניות דיו והן טונרים למדפסות ניתן למחזר בקלות רבה מאוד. כל שעליכם לעשות זה לחפש בגוגל חנות או בית דפוס בירושלים, שמציעים שירותי איסוף ו/או מחזור של מחסניות דיו וטונרים ובזה נגמר הסיפור. ישנם אף בתי עסק רבים שישמחו להציע לכם הטבות והנחות ברכישה של מוצרים חדשים אם תדאגו לספק להם את המחסניות והטונרים המשומשים.

נסו להקפיד על שימוש בנייר ממוחזר 

נייר הוא נכון להיום החומר הממוחזר ביותר, כשנייר ממוחזר מיוצר למעשה מפסולת נייר. לפי ההגדרה המקובלת, ניתן להגדיר נייר כנייר ממוחזר, כל עוד הוא מכיל לכל הפחות 30% של סיבי נייר ממוחזרים שהופקו מ-Post-Consumer Waste (נייר שנוצל, נאסף, מוין, רוסק, נוקה ועבר תהליך שבו הופרדו מהנייר צבעי הדפוס והדיו). זה נכון שנייר ממוחזר עולה מעט יותר כסף מנייר סטנדרטי. אבל כפי שאתם ודאי יודעים, אין מחיר לידיעה שאתם תורמים לאיכות הסביבה.

בהקשר זה נציין כי מומלץ תמיד לתת עדיפות גם לכל אותם בתי דפוס שעושים שימוש בעיקר בנייר ממוחזר. כיום ניתן למצוא ללא שום קושי בית דפוס בירושלים שמקפיד להשתמש בניירות ממוחזרים והדבר הנכון לעשות הוא לתגמל אותו בעבודות.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן