חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף סוף: שוק מחנה יהודה בלי פקקים

בשורה משמחת: שוק מחנה יהודה יהפוך למדרחוב בימי חמישי ושישי

בשורה למבקרים בשוק מחנה יהודה: שינויים משמעותיים בהסדרי התנועה ברחוב אגריפס. עיריית ירושלים, בשיתוף מינהל קהילתי לב העיר, ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ומשטרת ישראל, הודיעה על פיילוט חדש לשינוי מערך התנועה והחנייה באזור שכונת נחלאות ושוק מחנה יהודה. החל מיום חמישי, ה-18 ביולי 2024, יהפוך רחוב אגריפס לחד-סיטרי בימי חמישי ושישי, וחלקו יהפוך למדרחוב.

 עיקרי התכנית

מטרת הפיילוט היא להגביר את הבטיחות להולכי הרגל ולשפר את איכות חיי תושבי השכונה וסוחרי השוק. התכנית כוללת את הסדרת התנועה והחנייה בשכונת נחלאות, הפחתת עומסי התנועה והגדלת מרחב ההליכתיות ברחוב אגריפס. תכנית הפיילוט (18.07.24 – ימי חמישי ושישי)

רחוב אגריפס

מקטע השוקניון עד רחוב שילה יפעל כנתיב תחבורה רגיל במשך כל השבוע.  מקטע העליון בין רחוב שילה לכי"ח יישאר פתוח לנת"צ ולבעלי תו חניה אזורי בלבד, במהלך כל ימות השבוע. הנתיב היורד (מרחוב כי"ח עד רחוב בית יעקב) ייסגר לתנועת רכבים פרטיים בימי הפיילוט, פרט למקטע בין רחוב מחנה יהודה לרחוב הערמונים, לשם תנועתיות סביב השכונה ופריקה וטעינה. תנועת אוטובוסים בציר שנסגר תימשך במסלולים עוקפים.

חנייה בשכונת נחלאות

תתאפשר חנייה לתושבי השכונה בעלי תו 6 בלבד במקטע בין רחוב בצלאל לרחוב אגריפס. יוקמו מחסומים אלקטרוניים חכמים שיאפשרו כניסת רכבים עם תו חנייה אזורי בלבד. רחובות ארנון, אליהו סלמן, הרב בראשי, חכם שלום, ירמוך ונהר פרת יהיו פתוחים לחניית בעלי תו אזורי 6 בלבד 24/7.

תחבורה ציבורית: תתאפשר תנועת אוטובוסים לכיוון מערב ברחובות עליאש ובצלאל. תנועת אוטובוסים לכיוון מזרח תהיה בלעדית לתחבורה ציבורית בכל ימות השבוע. קווי 18, 74, 75, 78, 25, 45, 66, 202, 267 ו-217 יעקפו את רחוב אגריפס במסלולים חלופיים. נוסעים יוכלו להשתמש בתחנת הנביאים/הדווידקה או ברכבת הקלה.

תגובות וביקורות

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ציין כי: "מדובר בבשורה חשובה לתושבי ירושלים, לטובת הקונים והמבקרים בשוק מחנה יהודה, הסוחרים ותושבי שכונת נחלאות. זהו צעד משמעותי לשיפור הבטיחות, הנגישות וחווית המבקרים באזור. התכנית הורכבה בשיתוף פעולה מלא עם ועד סוחרי השוק, מינהל קהילתי לב העיר ומשטרת ירושלים. התוכנית תסייע להפחתת עומסי התנועה, תגדיל את מרחב ההליכה ותאפשר חוויית ביקור נעימה ובטוחה יותר בשוק. אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה עם תושבי האזור, הסוחרים והגורמים השונים, ועל כך שהצלחנו יחד להביא בשורה משמעותית זו. נמשיך לפעול לשיפור איכות החיים בירושלים ולשמירה על אופייה הייחודי של העיר".

מחזיק תיק קידום עסקים, חבר המועצה אריאל בזיז הוסיף: "מדרחוב אגריפס הוא בשורה ענקית. העתיד טמון בהיפוך הפירמידה ומתן עדיפות להולכי הרגל – זהו צעד משמעותי בדרך אל היעד. הפרויקט יאפשר לאלפי הולכי והולכות רגל נוחות ובטיחות ולבעלי העסקים מרחב נוסף לכיסאות ושולחנות שיתמלאו בבאי המקום. כבר לא מעט זמן שיש צוות שלם בהתעוררות שעוסק בנושא במרץ. תודה ענקית לראש העיר, שמוביל את הפרויקט הזה מהרגע הראשון, על ההזדמנות לקחת בו חלק. מודה לדרג המקצועי בעירייה שתכנן, ביצע והוציא לפועל וגם לטלי פרידמן ואופיר לנג שייצגו את בעלי העסקים ותושבי האזור. זהו פרויקט שלם של שיתוף פעולה, חשיבה אמיתית וכנה על פיתוח האזור, לצד שמירה על האינטרסים של כלל הנוגעים בדבר."

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג הדגיש כי: "בתקופה האחרונה עמלנו רבות יחד עם עיריית ירושלים על פיתוח תכנית מהפכנית להסדרת התנועה והחנייה בשכונת נחלאות, במטרה לאזן בין צורכי מגורי התושבים, פעילות הסוחרים והמבקרים.

זוהי בשורה גדולה עבור התושבים, שכן עמדנו על כך כי כל החניות בנחלאות-צפון יוכשרו לטובת בעלי תו אזורי בלבד 24/7, לצד הצבת מחסומים אלקטרוניים חכמים בכניסות לשכונה, שיאפשרו רק לרכבים הנושאים תו חנייה להיכנס לתחומה.

תכנית זו צפויה לחולל שינוי דרמטי בפתרון מצוקת החנייה הקשה בשכונה. במקביל, הכשרת חלק מאגריפס לנת"צ לאורך השבוע, ולחד סיטרי בסופי שבוע, יחולל שינוי תנועתי בהפיכת הרחוב לבטיחותי ונגיש יותר להולכי רגל. מבחינתנו זו רק ההתחלה, ובשלב הבא אנו כבר עמלים על תכנית לשדרוג פיזי של כל הרחובות בשכונה.

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן ציינה: ״הפיכת רחוב אגריפס למרחב הליכתי בסופי השבוע, הוא הישג בטיחותי-הליכתי מהחשובים בירושלים. המהלך ייטיב עם באי השוק, סוחריו ותושבי השכונה.

ועד הסוחרים מברך את עיריית ירושלים ואת ראש העיר משה ליאון על השינוי המבורך שהתקבל פה אחד עם כל הנוגעים בדבר. אנו סמוכים ובטוחים כי מרחב הליכתי ברחוב אגריפס לא רק יבטיח את באי השוק וקוניו, אלא יבטיח את המשך שגשוגו של השוק, יביא לצמיחה בקרב בעלי העסקים והסוחרים וישרת את באיו בנוחות ובבטחה".

הפיילוט החדש שיתחיל ב-18 ביולי 2024, צפוי להביא לשיפור משמעותי בבטיחות, בנגישות ובאיכות החיים באזור שוק מחנה יהודה ושכונת נחלאות. שיתוף הפעולה בין העירייה, הסוחרים ותושבי השכונה מהווה צעד חשוב לקידום השוק ולשיפור חווית המבקרים והתושבים.

קרדיט: הדמיות איקן מס מדיה
שוק מחנה יהודה יהפוך למדרחוב. הדמיות: איקן מס מדיה
שוק מחנה יהודה יהפוך למדרחוב. הדמיות: איקן מס מדיה

הזמר אדם נפטר – זה מה שביקש שיפורסם לאחר פטירתו 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן