חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתב אישום צפוי היום נגד מחבלים שתכננו פיגועים

מחבלים שתכננו פיגוע דקירה וירי נעצרו בירושלים: כתב אישום צפוי היום

שוטרי מרחב דוד עצרו שני מחבלים תושבי יו"ש שתכננו לבצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים ופיגוע ירי לעבר בית אל. המחבלים נעצרו בנפרד, אך חקירת המשטרה העלתה כי פעלו בשיתוף פעולה. היום צפוי נגדם כתב אישום.

בתאריך 21.5 בשעות הערב, נעצר מחבל בעיר העתיקה בירושלים (31), פלסטיני תושב יו״ש השוהה בישראל שלא כחוק כשברשותו סכין. המחבל הסגיר עצמו לשוטרי מרחב דוד, לאחר שעפ״י החשד תיכנן לבצע פיגוע דקירה באזור, והתחרט על כך ברגע האחרון.

לאחר מעצרו הועבר לחקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים. מחקירתו במשטרה, עלה כי באותו הערב גנב המחבל סכין מדוכן פירות באזור העיר העתיקה לצורך ביצוע הפיגוע והסתיר אותה במכנסיו. הוא חיפש יהודים חרדים או שוטרים, אולם לא מימש את כוונותיו לאחר שככל הנראה נרתע מפעילות השוטרים באזור. בהמשך החשוד הסגיר את עצמו לשוטרי מרחב דוד ונתפסה הסכין שברשותו.

בנוסף מהחקירה במחוז ירושלים של המשטרה עלה כי החשוד הוכוון ע״י אדם נוסף לביצוע הפיגוע. חוקרי מרחב דוד חשפו כי בנוסף המחבל ושותפו תכננו לרכוש נשק מסוג קרלו, ולבצע עמו פיגוע ירי באזור הישוב בית אל ביו״ש.

כשלושה ימים לאחר מכן, בתאריך 24.5 נעצר שותפו של המחבל (32, פלסטיני) באזור רמאללה בסיוע שב״כ וצה״ל. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד שבמחוז ירושלים, והראיות לתכנון פיגוע הדקירה ופיגוע הירי גובשו והתחזקו.

עם סיום החקירה במשטרה ולאחר שמעצרם הוארך מעת לעת בבימ״ש, היום צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש נגד שני המחבלים כתב אישום בבימ״ש צבאי.

בחודשים האחרונים, שוטרי מחוז ירושלים סיכלו עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים. משטרת ישראל תמשיך לפעול עם כוחות הביטחון למעצר מחבלים ופעילי טרור ולהגנה על אזרחי מדינת ישראל.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן