חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתרי זירקוניה או כתר חרסינה? מתי נשתמש בכל אחד מהם?

כתרי זירקוניה

הסטנדרטים שלנו היום, הם לא מה שהכרנו מהעבר. היום אנחנו רוצים הרבה יותר מרופא שרק ידע לסתום לנו חור בשן. היום, בעידן של רשתות חברתיות, פריצה טכנולוגית ועוד, אנחנו רוצים לחייך חיוך מושלם בלי שום בעיה. בדיוק בגלל זה, אם בעבר, היו סותמים חורים בשיניים באמצעות שיני זהב, הרי שהיום זה ממש לא ככה. היום, משתמשים בחומרים אשר מדמים, בצורה הטובה ביותר, את השן הטבעית. כך מצד אחד, אנחנו סותמים כמובן את החור ושומרים על הבריאות של המטופל או המטופלת. מהצד השני, אנחנו לא רוצים לוותר על האסתטיקה וזה בסך הכל דבר טבעי. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר אתכם בהרחבה על פריצות הדרך בתחום והמשמעויות שלהן. אם אתם רוצים לשמוע עוד, עכשיו הזמן שלכם פשוט, להמשיך לקרוא. בואו נצא לדרך.

כמה מילים על היווצרות חורים בשיניים

כדי שנוכל לדבר על יתרונות של חומר כזה אחר, אנחנו צריכים להסביר רגע איך נוצרים חורים בשיניים. השן שלנו מורכבת משלושה חלקים. יש לנו את שורש השן הממוקמת בתוך החניכיים ולמעשה, שומר על השן מונחת במקומה. מעל השורש יש את הרקמות הרכות, אשר שם נמצא שורה של עצבים וכדומה, מה שמעביר את תחושת הכאב כאשר נוצר חור בשן. מסביב לרקמות הרכות יש את שכבת האמייל. השכבה הקשה אשר לה אנחנו קוראים 'השן', כאשר אנחנו מסתכלים על השיניים שלנו. חור נוצר כאשר חיידקים מתרבים על גבי השן וכמו ממיסים את האמייל. כך, הם יכולים לחדור פנימה וליצור חור. כאשר אנחנו מדברים על כתר עשוי חרסינה או זרקוניה, אנחנו למעשה מדברים על חומרים שיכולים לסתום את החור ולשחזר את השן כאילו כלום לא קרה.

בשנים האחרונות כתרי זירקוניה הפכו פופולאריים במיוחד. אבל האמת היא כי הוא לא הפתרון היחיד במידה ואנחנו רוצים לעשות שחזור של השן, מיד נסביר על ההבדלים בין האלטרנטיבות השונות.

מה מאפיין כתר חרסינה

אנחנו מדברים על חומר עשוי ממתכת מצופה. כאשר אנחנו מכינים כתר מהחומר, אנחנו צריכים לשייף אותו זמן רב, בשביל להגיע לתוצאה מדויקת. כזו שתאפשר למטופל לחזור לחיים רגילים, כאלו זו הייתה השן שלו מאז ומעולם. כתר חרסינה נחשב זול יותר בהשוואה לאלטרנטיבות. עם זאת, אנחנו צריכים לזכור כי החרסינה נחשבת אפרפרה ביחס לגוון הטבעי של השן. לכן, בדרך כלל ניעזר בה אם אנחנו רוצים לשחזר שן אחורית למשל. כלומר, לא מדובר על אלמנט שממוקם ממש בלב החיוך ומפריע לאסתטיקה. מהצד השני, מי שלא יסתכל בדקדקנות באחת מהשיניים האחוריות, למעשה לא יראה איזה הבדל מהותי משמעותי במיוחד.

מה מיוחד כל כך באותו כתר זירקוניה

לא במקרה כתר זירקוניה הפך לשם החם בעולמות רפואת השיניים. קודם כל, כיוון שמדובר על חומר שלא מכיל מתכת משום סוג. מעבר לכך, הרי שעם כתר זירקוניה אנחנו יכולים להגיע לתוצאות מצויינות ולמראה של שן טבעית, כמעט שום דבר לא קרה. את הכתרים הללו אנחנו יודעים ליצור על ידי תוכנה ממוחשבת, מה שלמעשה מקצר את משך ההכנה שלהם. עם זאת, מדובר על אופציה מעט יותר יקרה בשלב הזה.

האמת היא שאין נכון ולא נכון. הדבר היחיד שכדאי לעשות הוא לפנות לאנשי מקצוע אשר ילוו אתכם לאורך התהליך וידעו להתאים עבורכם את הכתר הטוב ביותר עבורכם. כדי שתרגישו יפים וכדי שתיראו מליון דולר עם כל חיוך.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן