חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכסף שמניע את הטרור: כך נחשפה רשת המימון בירושלים

המאבק הכלכלי בטרור: מבצע רחב היקף במזרח ירושלים לתפיסת כספי מימון טרור

במסגרת המאבק המתמשך בטרור, בוצע אמש (שני) מבצע משולב רחב היקף במזרח ירושלים, בהובלת היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרת ישראל, בשיתוף המטה ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון והשב"כ. במסגרת המבצע בוצעו פעולות לאכיפת צווי שר הביטחון, המכוונים לתפיסת כספי טרור שהתקבלו על ידי אסירים בטחוניים לשעבר ומשפחותיהם מהרשות הפלסטינית.

המבצע כוון נגד 16 אסירים בטחוניים לשעבר, אשר היו מעורבים בעבר בפעולות טרור וקיבלו כספי תמיכה מהרשות הפלסטינית בעבור מעורבותם זו, בניגוד לחוק. המבצע, שנערך במהלך הלילה, התמקד במישור הכלכלי, בניסיון לפגוע במקורות המימון של פעילי טרור ולטפל ביסודות הכלכליים התומכים בפעילות טרור.

בפשיטה נרחבת על בתים במזרח ירושלים, שבה השתתפו עשרות שוטרי משטרת ישראל, בלשי היחידה המרכזית ולוחמי מג"ב, יחד עם אנשי השב"כ ונציגי המט"ל במשרד הביטחון, נתפסו סכומים משמעותיים של כסף מזומן ורכבים. השוטרים הצליחו לאתר ולתפוס 91,905 ש״ח, 528 דינר ו-94 דולר. כמו כן, נתפסו שמונה כלי רכב ואופנוע בשווי כולל של 452,400 ש"ח, כאשר כל הרכוש והכספים מיועדים לחילוט על פי צו של שר הביטחון.

הפעילות המשטרתית כוונה לפעילי טרור שנשפטו וריצו עונשי מאסר כאסירים בטחוניים, ושוחררו. על פי החשד, אותם אסירים ומשפחותיהם קיבלו כספים מהרשות הפלסטינית בתמורה להשתתפותם בפעולות טרור. הכספים והרכוש שנתפסו במסגרת המבצע מיועדים לחילוט כחלק מהמאבק הכלכלי בטרור, ומהווים מסר ברור כי למעורבים בפעילות טרור יש מחיר כלכלי כבד.

ממלא מקום ראש ימ"ר ירושלים, סנ"צ רוני כהן, התייחס למבצע ואמר: "מדובר בפעילות משמעותית כחלק מהמאבק המתמשך של משטרת ישראל בטרור וכנגד אלה המעודדים פעילי טרור. פעילות זו מעבירה מסר חשוב כי המאבק שלנו בטרור, אינו מסתיים רק במעצר או בנטרול פעילי טרור, כליאתם והעמדתם לדין. לפעילות טרור יש גם מחיר כלכלי כבד שיוביל לפגיעה משמעותית בפעילי הטרור ובמשפחותיהם. נמשיך כל העת לפעול בכל הכלים והאמצעים נגד הטרור, כולל תקיפה כלכלית והחרמת הכספים והרכוש המיועדים למימון המעורבים בפעילות טרור, וכל זאת, במטרה לשמור על ביטחון המדינה ועל תושביה."

משטרת ישראל, יחד עם השב"כ ויתר כוחות הביטחון, ימשיכו לפעול בנחישות כנגד כל מי שמעורב בפעילות טרור או במימונה, מתוך כוונה לפגוע במקורות הכספיים שתומכים בפעילות זו. המבצע הנוכחי הוא חלק בלתי נפרד ממערכה רחבה שנועדה למנוע את המשך פעילות הטרור דרך פגיעה במשאביהם הכלכליים של המעורבים.

נפילות בגליל: נפגעים קלים וחסימת כבישים בשל אמל"ח

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן