חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדכון הארנונה בירושלים: הדיירים החדשים משלמים את המחיר?

עשרות שנים של הקפאה – עיריית ירושלים מעדכנת תעריפי הארנונה לדירות חדשות

עיריית ירושלים הודיעה על עדכון תעריפי הארנונה לדירות חדשות שנבנות בעיר, לאחר עשרות שנים של הקפאה. המהלך מתבצע לאור התקדמות מהותית בהתחדשות העירונית והפיתוח הסביבתי בעיר.

על פי הודעת העירייה, העדכון מתבצע בהתאם למדיניות העירייה לפעול להלימה בין בניה חדשה ומודרנית והתפתחות אזורי העיר למעמד הסוציו-אקונומי של תושבי האזורים החדשים. השינוי יחול על כלל הדירות החדשות שנבנו החל מתחילת שנת 2020, לרבות דירות שנבנו במסגרת התחדשות עירונית בכל רחבי העיר. החריג היחיד הם דירות שניתנו לדיירים הוותיקים בפרויקטים של התחדשות עירונית כתמורה על המיזם.

השינוי האחרון בתעריפי הארנונה בעיר היה בשנת 1988. מאז, אזורים שנחשבו נמוכים התפתחו והפכו לאזורים מובילים בעיר, במקום מפעלים נבנו בנייני מגורים חדשים ובאזורים רבים נוספו אלפי יחידות דיור חדשות ומודרניות לצד סביבה מטופחת ושירותים עירוניים ברמה גבוהה.

גביית תעריפי הארנונה החדשים תתחיל בשנת 2025, ותכלול את כל הנכסים שנבנו בתקופה הרלוונטית. הצעת עדכון התעריפים אושרה על ידי ועדת הכספים והעירונית ומועצת העיר במסגרת אישור צו הארנונה הכללי לשנת 2025, והיא כפופה לאישור שר הפנים ושר האוצר.

עדכון תעריפי הארנונה מהווה צעד משמעותי וחשוב במטרה לשפר את התשתיות והשירותים העירוניים ולהתאים את העיר לתנאי ההתפתחות המודרנית. יחד עם זאת, יש לבחון את ההשפעות הכלכליות על התושבים החדשים והוותיקים כאחד. תעריפי הארנונה יכולים להוות נטל כלכלי משמעותי, במיוחד בעבור משפחות צעירות ומעמד הביניים.

העדכון עשוי גם לגרום לשינויים חברתיים דמוגרפיים באזורים שונים בעיר. תהליך זה יכול ליצור תסיסה ותלונות מצד תושבים, בעיקר אם ירגישו שמדובר במהלך בלתי הוגן. יתר על כן, יש לוודא כי הכספים שייגבו ישמשו בצורה אפקטיבית לשיפור התשתיות והשירותים המוניציפליים, ולא ילכו לאפיקים פחות חיוניים.

בסך הכל, יש לראות במהלך זה כהזדמנות לשדרוג העיר והתאמתה לתנאי המגורים המודרניים, אך חשוב לעשות זאת בצורה מאוזנת ומותאמת לצרכי התושבים השונים בעיר.

נערך ב OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן