חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונות דרכים: פי 2 יותר ילדים נפגעו בירושלים מאשר בתל אביב

המשטרה חוסמת את הכניסה לבית הספר בגוננים, צילום: דוברות משטרת ישראל

פי שניים יותר ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות דרכים בירושלים מאשר בתל אביב-יפו במהלך שנת הלימודים תשפ"ד

נתונים שפורסמו על ידי עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים תמונה מדאיגה: 1,994 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). עוד עולה מהנתונים כי 49 ילדים ובני נוער נהרגו, 350 נפצעו קשה ו-1,595 נפצעו קל.

בפיזור העירוני של הנתונים, הממצאים מראים כי ירושלים נמצאת בראש רשימת הערים בהן נפגעו ילדים ובני נוער בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד:

  • בירושלים נפגעו 144 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, מתוכם 33 נפצעו קשה ו-111 נפצעו קל.
  • בתל אביב-יפו נפגעו 72 ילדים ובני נוער, מהם אחד נהרג, 18 נפצעו קשה ו-53 נפצעו קל.
  • בחיפה נפגעו 80 ילדים ובני נוער, מהם 9 נפצעו קשה ו-71 נפצעו קל.
  • באשדוד נפגעו 60 ילדים ובני נוער, מהם 10 נפצעו קשה ו-50 נפצעו קל.
  •  בפתח תקוה נפגעו 49 ילדים ובני נוער, מהם אחד נהרג, 5 נפצעו קשה ו-43 נפצעו קל.
  •  בנתניה נפגעו 47 ילדים ובני נוער, מהם 4 נפצעו קשה ו-43 נפצעו קל.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", מדגיש את הצורך הדחוף בשיפור תשתיות הבטיחות בדרכים, במיוחד באזורים המיועדים לילדים בדרכם לבית הספר: "שנת לימודים שנפתחת היא תמיד דבר מרגש. לצד קניית התיק, הקלמר והמחברות חשוב מאוד לתרגל עם הילדים הקטנים את הדרך הבטוחה אל בית הספר. חשוב שנתרגל איתם חצית כביש נכונה, זיהוי והימנעות מסכנות מיותרות וניתן להם כלים בסיסיים להגעה בטוחה אל בית הספר. חשוב לזכור כי לא תמיד הדרך הקצרה היא גם הדרך הבטוחה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי וראשות הערים חייבים לשים בראש סדר העדיפויות שלהם את הבטיחות של ילדינו. לכן, יש לוודא כי הדרך את בית הספר סטרילית ככל הניתן ממפגעי בטיחות וכי קיימים פסי האטה ומעברי החציה צבועים לכל אורך השנה. אין דבר שיותר יקר וחשוב לנו מהילדים שלנו ובשילוב של תשתיות מרסנות מהירות ומודעות גבוהה בקרב הילדים נוכל למנוע כאב וצער גדול".

טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה:

  • ילד/ה עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד:* לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד/ה עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד.
  • מסלול בטוח: כשהילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח). חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.
  • חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
  • רכיבה בטוחה: יש לוודא שילד או הילדה אשר מגיעים לבית הספר באופניים, רוכבים אך ורק עם קסדה מתאימה למידת הראש ורכוסה היטב בכדי להגן מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
  • בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילדים ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הם חגורים בחגורת בטיחות ויושבים במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילדים יורדים מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש.

נתוני תאונות הדרכים הקשים ממחישים את הצורך המיידי בפעולה מצד הרשויות וההורים כאחד. הבטיחות של ילדינו בדרכים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות של כולנו. השקעה בתשתיות, הגברת המודעות והדרכה נכונה של הילדים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים למוות. בשילוב כוחות נוכל להבטיח שהדרך לבית הספר תהיה בטוחה ושהילדים שלנו יחזרו הביתה בשלום.

המשטרה חוסמת את הכניסה לבית הספר בגוננים, צילום: דוברות משטרת ישראל
אילוסטרציה- אין קשר לכתבה. צילום: דוברות משטרת ישראל

מהנפילה בחשיכה לפיצוי ענק: הסיפור מאחורי התביעה המפתיעה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן