חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עקץ את החלשים: עצרו את החשוד בהונאה חסרת רחמים

בלשי מחוז ירושלים עצרו חשוד בהונאת אנשים עם צרכים מיוחדים, שהותירם עם חובות של כמיליון ש"ח

בלשי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים עצרו אמש חשוד, תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו, בחשד שביצע מעשי הונאה שיטתיים נגד אנשים עם צרכים מיוחדים ברחבי הארץ. בעקבות מעשיו, נותרו הקורבנות עם חובות כבדים שהסתכמו בכמיליון ש"ח.

לאחרונה התקבלו במשטרת מחוז ירושלים מספר תלונות מאנשים עם צרכים מיוחדים, שטענו כי נפלו קורבן למעשי הונאה ומרמה במקומות שונים בארץ. בעקבות התלונות, פתחה יחידת ההונאה של המחוז בחקירה מקיפה, שבמהלכה הצליחו לאתר ולעצור את החשוד במעשיו.

על פי ממצאי החקירה עד כה, החשוד נקט בשיטתיות מתוחכמת כדי להונות את קורבנותיו. הוא פגש בהם במקומות ציבוריים כמו רכבת, לובי של מלון, ואף יצר עמם קשר דרך האינטרנט. לאחר שיצר וחיזק את הקשר עם הקורבנות, הציג בפניהם מצג שווא שבו הציע סיוע כלכלי באמצעות פתיחת עסקים משותפים או סיוע בהחזרת חובות.

במהלך החקירה עלה כי החשוד הצליח לשכנע את הקורבנות לפתוח חשבונות בנק ולבקש הלוואות גדולות, אותם כספים שלשל לכיסו. בסופו של דבר, הקורבנות העבירו לחשוד סכומי כסף גדולים מתוך תמימות ואמונה כי הוא אכן יסייע להם.

כמו כן, עלה כי החשוד השתמש בכספים שנלקחו מהקורבנות כדי לממן את התמכרותו להימורים. סכומי הכסף שהצליח לצבור הסתכמו בכמיליון ש"ח, אותם איבד, ככל הנראה, במשחקי מזל והימורים.

אמש, בתום חקירה אינטנסיבית, נעצר החשוד על ידי בלשי יחידת ההונאה במחוז ירושלים בביתו שבצפון הארץ. הוא הועבר לחקירה במשרדי היחידה, והבוקר הובא בפני בית המשפט שהורה על הארכת מעצרו בארבעה ימים, עד ל-30 באוגוסט, לצורך המשך החקירה.

חשש לקורבנות נוספים

משטרת ירושלים פונה כעת לציבור ומבקשת מכל מי שנפגע ממעשי ההונאה של החשוד, יעקב קובי דולב, לפנות לתחנת המשטרה הקרובה או להתקשר למוקד 100.

חקירה זו חושפת את הסיכון הרב אליו חשופים אנשים עם צרכים מיוחדים במפגש עם אנשים המנצלים את מצבם הרגיש, ואת חשיבותה של יחידת ההונאה במחוז ירושלים במאבק נגד פשעים אלו.

תמונתו של החשוד בעבירות עוקץ והונאה של אנשים עם מוגבלויות.
קרדיט: דוברות המשטרה

שבוע העבודה מתקצר: האם הישראלים יזכו לאיזון בין עבודה לחיים פרטיים?

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן