Search
Close this search box.

חזון הניקיון: "ירושלים עברה מהפך – והיא העיר הנקייה בישראל"

גיבורי הניקיון של ירושלים: כנס הוקרה לפעילי ניקיון ואיכות הסביבה בעיר

עיריית ירושלים מקיימת ביום שני, 3.6.24, כנס הוקרה מיוחד לפעילי ניקיון ואיכות הסביבה בעיר. הכנס, שיתקיים בסינמה סיטי ירושלים, יאגד פעילים, אנשי מקצוע ועובדים קהילתיים, ויציג את היוזמות המרכזיות לקידום ניקיון העיר במהלך השנה האחרונה.

המיזם, המובל זו השנה הרביעית על ידי המחלקה לעבודה קהילתית בעירייה, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, שם דגש על מעורבות תושבים ושיתופם הפעיל בשמירה על ניקיון העיר. לאורך השנה השתתפו במיזם תושבים מכל הגילאים ומכל המגזרים, אשר לקחו חלק בפרויקטים מגוונים לשיקום סביבתי והפיכת פינות מוזנחות בעיר למקומות מטופחים ונעימים.

בין הפרויקטים הבולטים ניתן למצוא:

שכונת בית וגן: ילדים והורים כתבו יחד סיפורי ילדים על חשיבות השמירה על איכות הסביבה, מהם יצרו ספר ענק ומרהיב שהפך לכלי הסברה חשוב.

שכונת רוממה: תושבים הפכו פינה מוזנחת לנקודת תצפית יפהפייה עם פסלי אמנות שציירו וטיפחו, וסייעו בכתיבת סלוגנים לשמירה על הניקיון.

שכונת ואדי אל ג'וז: עבודה משותפת של מבוגרים ותלמידים הובילה לשיפוץ קיר ענק ומוזנח ברחוב מרכזי, תוך יצירת ציורי אמנות יחד עם אמן מקצועי.

שכונת רמות: תושבים פגשו עובדי תברואה, צבעו והבליטו פחים יחד עם ילדי השכונה, הקימו סיירת שפועלת בגני שעשועים ומקיימת פעולות הסברה בנושא ניקיון.

שכונת הגבעה הצרפתית: פעילות קהילתית בנחל צופים העלתה את המודעות לחשיבות שמירה על הטבע והסביבה, תוך ביצוע מבצע ניקיון ויצירת שלטי הסברה.

הכנס יהווה הזדמנות להוקיר את תרומתם העצומה של הפעילים, להציג את ההישגים המרשימים של המיזם ולחשוף את הציבור הרחב ליוזמות פורצות דרך בתחום ניקיון ואיכות הסביבה.

ההנחה המרכזית היא, שתוכניות מעין אלו מחזקות את תחושת השייכות של התושבים למקום בו הם מתגוררים ומשפיעות גם על חוסנה ועוצמתה של הקהילה.

מדובר בדוגמאות למיזמים מתוך רבים, אותם מובילים העובדים הקהילתיים בעיר, אשר במסגרת עבודתם השוטפת מפתחים ומקדמים תוכניות המעודדות תושבים לקחת חלק פעיל ולהיות שותפים בנושאים חברתיים וסביבתיים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הדגיש:

"ניקיון העיר ניצב בראש מעיינינו. העיר ירושלים עברה בשנים האחרונות מהפך והיא העיר הנקייה בישראל. המיזם המבורך מעלה את רמת מעורבות ומודעות התושבים לניקיון ברחבי העיר ותורם לאיכות החיים, איכות הסביבה וטיפוח הטבע והסביבה. אנו מאמינים ששמירה על מרחבים נקיים מייצרת תחושת גאווה קהילתית ותורמת לרווחתנו, לבריאותנו ולאיכות חיינו. נמשיך ונשקיע בטיפוח וניקיון הסביבה, בשיתוף התושבים".

הכנס יכלול הרצאה מרתקת של העיתונאי אביב לביא בנושא "למה לי סביבה עכשיו?", ארוחה מפנקת ומופע סטנדאפ של הקומיקאי בני ברוך.

כנס הוקרה זה מהווה אירוע חשוב הממחיש את החשיבות הרבה של מעורבות קהילתית בשמירה על ניקיון העיר. פעילותם המסורה של פעילי הניקיון ראויה להערכה רבה, והיא תורמת תרומה משמעותית לשיפור איכות החיים בירושלים עבור כלל תושבי העיר.

קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים
קרדיט: דוברות עיריית ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן