Search
Close this search box.

כדאי לכן להגיע: האירוע שנועל את פסטיבל סרטי הנשים בירושלים

הערב: נעה קולר ואניה בוקשטיין בתחרויות סרטים ארציות על המסך בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים, הפסטיבל היחידי בארץ לסרטי נשים.

הפסטיבל הבינ״ל לסרטי נשים בירושלים זוהי חגיגת קולנוע עשירה ומגוונת המביאה קולות שונים מהארץ ומהעולם.

הפסטיבל הוא כבר מסורת ומתקיים זו הפעם הרביעית בירושלים כשהשנה מתקיימות בו 3 מסגרות תחרויות יוקרתיות המושכות קהל ירושלמי ומחוצה לו והן יוצרות מגוונות מכל הארץ כשבין שופטות במסגרות השונות ניתן למצוא שמות בולטים בתעשיית הקולנוע כמו העורכת עינת גלזר זרחין, הבמאית מיכל אביעד והמלהקת אסתר קלינג ועוד.

זו הפעם הראשונה בו מתקיימת בפסטיבל תחרות: ״הסרט העצמאי הקצר״ של יוצרות מכל הארץ, ותיקות ומתחילות המביאות סיפורים שונים ומגוונים לכדי 3 מקבצים. הפרס יינתן מטעם קרן הקולנוע הישראלי.

תמונה מתוך הסרט הקצר ״צו הרחקה״ בכיכובה של אניה בוקשטיין

כ-17 סרטים קצרים יתמודדו בתחרות ואלו מתוך עשרות סרטים שהוגשו ועברו תהליך לקטורה קפדני. בין הסרטים הקצרים ניתן למצוא את הסרט: ״מכתב לחזיר״ של היוצרת טל קנטור שעלה בימים אלו לשורטליסט באוסקר האמריקאי, כמו כן ניתן למצוא את הסרט הנפלא ״צו הרחקה״ מוקרן בתחרות בבכורה, של טל גרניט ושרון מימון בו מככבת אניה בוקשטיין.

תחרות ״סרטי סטודנטיות״ מתקיים זו הפעם השנייה עם כ11 סרטים עלילתיים, תיעודיים ואנימציה. מקבץ זה מביא את הקולות המבטיחות לדור העתיד של הבמאיות מבתי הספר השונים לקולנוע בארץ.

ניתן לראות בין הסרטים את הסרט ״קמפינג בחצר״ של הבמאית מור חנאי בכיכובה של נועה קולר הנהדרת. הפרס יינתן מטעם קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה.

תחרות פיצ׳ינג ״קצרות״: למעלה מ100 הצעות הוגשו השנה למיזם שמתקיים משנתו הראשונה של הפסטיבל בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי כשהשנה במקום מענקי פיתוח, יוענק להצעה הזוכה כ140,000₪ להפקת סרט קצר אשר יוקרן בבכורה בפסטיבל הבא.

בין היוצרות שהגשתן נבחרה ניתן למצוא את היוצרת שירה גפן וכן את יוצרת אפרת כורם.

התחרויות יתקיימו הערב בסינמטק ירושלים בנוכחות היוצרות. ניתן לרכוש כרטיסים באתר הפסטיבל.

הכרזת הזוכות בתחרויות השונות תתקיים בסינמטק ירושלים בשעה 22:00 יחד עם השופטות מנהלות הפסטיבל והיוצרות ותנעל את הפסטיבל.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן