חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כביש המנהרות החדש: הכניסה החלקה והבטוחה לירושלים – פתוחה לתנועה

הקלה משמעותית על עומסי התנועה בירושלים: כביש המנהרות החדש נפתח לתנועה במלואו בהשקעה של כמיליארד שקלים

ירושלים, 10 ביולי 2024 – ירושלים קיבלה היום כניסה חדשה וחשובה מכיוון דרום, עם פתיחתו המלאה של כביש המנהרות המשודרג. הפרויקט הענק, שהושלם בהשקעה של כמיליארד שקלים, מביא הקלה משמעותית לעומסי התנועה באזור ומציע חוויית נסיעה נוחה ובטיחותית.

הפרויקט, שנוהל במשותף על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, ובוצע על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים, כולל את שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש. הכביש המחודש כולל שתי מנהרות באורך של כ-900 מטרים כל אחת לכיוון ירושלים ושתי מנהרות באורך של כ-300 מטרים כל אחת לכיוון גוש עציון, עם שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בנוסף, נבנו שני גשרים באורך של כ-360 מטרים כל אחד עם שני נתיבים דו-מסלוליים, ושודרגו המנהרות והגשרים הוותיקים.

אחד המרכיבים המרכזיים של הפרויקט הוא נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה. בשעות הבוקר, הנתיב ישמש כעורק כניסה לירושלים מגוש עציון, ואחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ לכיוון גוש עציון.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, סיירה בכביש החדש ובירכה על פתיחתו: "מדובר במגה-פרויקט של שדרוג והרחבת כביש המנהרות, הפותח את שער הכניסה הדרומי לירושלים, ומחבר אותה ליישובי גוש עציון, קריית ארבע, אפרת, ביתר עילית וחברון. מדובר בפרויקט בעל חשיבות אסטרטגית ותחבורתית, ביטחונית ובטיחותית גם יחד."

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "ירושלים תתחדשי. כביש המנהרות פתוח. עיר הבירה עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום התשתיות, הבאה לידי ביטוי לא רק בפיתוח העיר עצמה, אלא גם בפיתוח דרכי הגישה אליה."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, ציין: "השלמנו היום פרויקט גדול ומורכב, בשיתוף פעולה פורה עם עיריית ירושלים וחברת מוריה, לרווחת כל תושבי העיר והבאים בשעריה. ממזרח וממערב, מצפון ומדרום, אנו פותחים כניסות חדשות ומשודרגות לירושלים."

מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר-אדון, אמר: "פרויקט הכפלת המנהרות הינו פרויקט ייחודי ומשמעותי עבור תושבי ירושלים, גוש עציון ויישובי הסביבה. לצורך הקמת המנהרות החדשות, בוצעו עבודות הנדסיות מורכבות בסמיכות למנהרות הקיימות הפעילות בהן הייתה תנועה תחבורתית זורמת."

פתיחתו של כביש המנהרות החדש מסמנת צעד נוסף במאמץ להפוך את ירושלים לנגישה, בטוחה ונוחה יותר לתושביה ולמבקרים בה. עם סיום הפרויקט, הציבור יכול ליהנות מכביש חדיש ומשודרג המקל על העומסים ומשפר את חוויית הנסיעה לבירת הנצח של ישראל.

קרדיט: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
קרדיט: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
קרדיט: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
קרדיט: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים
קרדיט: באדיבות חברת מוריה לפיתוח ירושלים

.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן