חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בטיחות מקסימלית, חינוך למצוינות מגיל 0 ומחיר אטרקטיבי: הצצה לגני עגנון בירושלים

הצצה מרתקת לגני עגנון- מתחם גני הילדים האיכותי בירושלים

הורים ירושלמים שיקראו את הכתבה ודאי יבינו שעבור יקיריהם מדובר בלא פחות מבשורה שעד כה הייתה בגדר חלום.

 

הרי כל הורה תמיד חלם שהמקום בו "מבלים" ילדיו הפעוטים את מירב שעות היום, ייתן דגש על חינוך איכותי, שיהיה בו יום לימודים ארוך, מטבח מבשל, תזונה בריאה ומפוקחת, שפע של משחקים ואטרקציות ואם אפשר אז גם שלוח החופשות בו יהיה מצומצם, שמצלמות אבטחה במעגל סגור יפעלו בכל פינה ויתנו שקט נפשי וחשוב מכל- שהצוות החינוכי בו יהיה איכותי, אמין ומסור- כזה שנסמוך עליו עם היקרים לנו מכל בלב שלם.

בגני עגנון הממוקמים ברח' ש"י עגנון בירושלים הצליחו ליצור מתחם גנים מרהיב אשר עונה על כל הצרכים הללו ואף יותר מהם.

אם בעבר הורים הסתפקו במסגרת חינוכית אשר הייתה רק במעט יותר מבייביסיטר הרי שכיום הורים רבים מעוניינים להעניק לילדיהם חינוך איכותי כבר בגיל הרך וזאת כהכנה לשנים הבאות במערכת החינוך.

בגני עגנון הורים המעוניינים להשקיע בחינוך ילדיהם בשנים הראשונות זוכים להגשים עבורם את מה שעד לאחרונה היה נראה כמו חלום רחוק ולקבל מענה חינוכי, התפתחותי וחוויתי בסטנדרט שטרם נראה כמותו בירושלים.

"בבסיס החזון שלנו נמצאת האמונה שלכל ילד וילדה ישנם כוחות וכשרונות רבים אותם ניתן לטפח ולהעצים על ידי יצירת סביבה אוהבת ותומכת, אשר מספקת להם את כל הדרוש על מנת לגדול, לחקור ולהתפתח בשנים הכי קריטיות של ילדותם", אומרים בגן.

 

המודל של גני עגנון הוא של גן צומח המאפשר רצף חינוכי מגיל 6 חודשים ועד גיל 3 שנים, יתרון משמעותי להורים המחפשים יציבות והמשכיות לאורך שנים אלה.

הצבעוניות הנעימה, הבחירה המוקפדת של הריהוט, המשחקים ופריטי העיצוב הופכת את גני עגנון למתחם שכל ילד היה שמח לגדול בו וכל איש חינוך היה שמח לעבוד בו.

 

מרגע בו נכנסנו לסיור בגני עגנון, המילה וואו נאמרה על ידינו אינספור פעמים. המתחם החדש, ששוכן במבנה קהילת מבקשי דרך בשכונה המרכזית קטמון, מעוצב בסטנדרט גבוה ובסגנון ייחודי שגרם לנו לרצות לחזור לילדות.

מבירור קצר עולה כי המבנה הוקם בהתאם לכל התקנים המחמירים ביותר ובו 5 כיתות גן מרווחות ומוארות, חדר ג'ימבורי המשמש גם המרחב מוגן בעת הצורך, מטבח מבשל וחצר ירוקה מרווחת ומוצלת.

 

עיצוב הגן נועד ליצור עבור הילדים סביבה בטוחה ונעימה המגרה אותם ללמידה פעילה ומשמעותית ובמקביל לאפשר מקסימום של שקיפות, השגחה ופיקוח על המתרחש.

"זו הסיבה למשל שיצרנו חלונות מעוצבים הפונים אל תוך שטח הגן דרכם ניתן להביט על המתרחש בתוך הכיתות', ' אומרת עמיה בורובסקי חברת צוות ההנהלה אשר מלווה את הגן עוד מימי הקמתו.

אנשי הצוות החינוכי עימם נפגשנו חזרו והדגישו בפנינו כי מעבר למתחם המרווח והמפנק, עבורם ישנה חשיבות עליונה ליצירת מסגרת חינוכית ייחודית, איכותית ומקיפה, אשר שמה את הילד במרכז.

 

העשייה בגן מכוונת ליצירת סביבה בטוחה ומעשירה אשר מעודדת התפתחות שכלית, גופנית, רגשית וחברתית של כל ילדי הגן בהתאם לגילם ולשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים.

במהלך הסיור אליו הצטרפנו זכינו להציץ להתנהלות השגרתית של הגן שכללה מפגשים קבוצתיים, משחק חופשי בחצר ובג'ימבורי, חוג יוגה, עבודה עם חומרי יצירה שונים, ארוחות מפנקות, זמן מנוחה רגוע ושקט ובעיקר אווירה נעימה, אוהבת וכיפית שיצרו נשות הצוות החייכניות והאנרגטיות בכל אחת מהכיתות בהן ביקרנו.

"היכולת שלנו להיות קשובות ורגישות לילדים ולהוריהם יוצרת בהם תחושה של אמון, שייכות וביטחון וכך אנחנו זוכות ליצור שיתוף פעולה מלא בין הגן ובין הבית תוך הקשבה לצרכים וההעדפות של כל ילד וילדה", אומרת אחת הגננות.

בגני עגנון המושג חינוך איכותי לגיל הרך מקבל משמעות מיוחדת כאשר נחשפים לצוות הניהול הרחב אשר מפעיל את הגן מידי יום.

 

את הגן מנהלת מורן דלין- קפלן, אשת חינוך בעלת תואר שני וניסיון רב בניהול צוותים חינוכיים ומסגרות לגיל הרך.

על ההיבט הפדגוגי אמונה ד"ר תמר אשר- שי, מדריכה פדגוגית ושם דבר בתחום החינוך לגיל הרך, מדריכת גננות ומרצה בכירה לחינוך המלווה ומנחה את הצוות החינוכי באופן שוטף, בונה עם הגננות את התכנית החינוכית, מסייעת בפתרון בעיות ובאיתור קשיים שונים בקרב ילדי הגן ושותפה מלאה בתהליכי קבלת ההחלטות בגן.

הצוות החינוכי של הגן מונה עשרות נשות צוות- גננות מוסמכות ומטפלות מנוסות ומקצועיות אשר מקבלות לאורך כל שנת הפעילות הדרכה וליווי מקצועיים, מפגשי העשרה, התנסות ולמידה.

" אין ספק שהדבר המשמעותי ביותר בגילאים האלה הוא הדמויות החינוכיות אשר מלוות את הילדים לאורך היום ועל כך אנחנו לא מתפשרים" אומרת מורן מנהלת הגן.

בגני עגנון יש נשות צוות מדהימות שמרעיפות על הילדים שפע של חום ואהבה, מדברות איתם בגובה העיניים, מכירות אותם לעומק ומעניקות להם את תחושת הביטחון והרוגע שכל כך חשובות לילדים צעירים.

 

"חשוב לנו שכלל נשות הצוות שלנו החל מהגננות המובילות ועד המטפלות וממלאות המקום יגיעו בכל יום לסביבת עבודה נעימה ומשפחתית ויקבלו את התנאים המקצועיים והאישיים הדרושים להן כדי לעשות את עבודתן עם הילדים בתחושת הנאה, שמחה וסיפוק. אומרת מורן.

"כמנהלת אני דואגת לבקר בכל אחת מהכיתות לאורך כל שעות הפעילות, להכיר באופן אישי את הילדים וההורים, לתת לצוות את הכלים המקצועיים ולבנות יחד איתן ועם ד"ר תמר אשר- שי את התהליכים החינוכיים האישיים והקבוצתיים באופן יומיומי. הסיפוק הכי גדול מגיע מהחיוכים ושמחת החיים שהילדים מכניסים לגן בכל בוקר ומהזכות שלנו להיות שותפות לתהליך ההתפתחות והצמיחה שלהם".

 

מה בנוגע לבטיחות ולדרישות של חוק הפיקוח על מעונות היום שצפוי להיכנס לתוקפו כבר בשנת הלימודים הקרובה? נושא זה מעסיק הורים רבים ובצדק, לכן ודאי תשמחו לדעת כי במתחם קיימות מצלמות אבטחה במעגל סגור המצלמות את כל שטח הגן לצורך בקרה והשגחה על הנעשה, הכניסה למתחם ממוגנת בקוד אבטחה וצוות הגן עובר רענון הדרכת עזרה ראשונה לטיפול בילדים ובטיחות בגן על ידי גורם מוסמך מדי שנה.

אין ספק שיצאנו מהסיור בגני עגנון עם חוויה מדהימה ששינתה את האופן שבו המושג "גן" נתפס אצלנו. הירידה לפרטים, ההקפדה על מצוינות בכל פרמטר ובעיקר ההשקעה האדירה בילדי הגן ותחושת הזרימה והנינוחות שבה מתנהל היום בגני עגנון הרשימה אותנו מאוד.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן