חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרובוקציה בערב יום הזיכרון: חה"כ גלעד קריב נכנס עם ספר תורה ונשות הכותל אל רחבת הכותל המערבי; יו"ר עוצמה יהודית: "מעשה בזוי ומיותר"

הבוקר הגיע חה"כ גלעד קריב אל רחבת הכותל המערבי עם ספר תורה בידיו, תוך שהוא מנצל את חסינותו כחבר כנסת על מנת להכניסו. עמו נכנסו גם כעשרים מנשות הכותל, מתוך רצון לחולל פרובוקציה.

מהומה הבוקר בכותל המערבי – ח"כ גלעד קריב ממשיך כבר דקות ארוכות הנסיונות להתפרץ הבוקר לכותל המערבי כשבתיקו מוחבא ספר תורה בניגוד לנהלים ולתקנות במקום.

אל מול תפילת ראש חודש חגיגית שהתקיימה הבוקר ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות מאות מתפללים ומתפללות הגיעו גם החודש קומץ נשים מארגון 'נשות הכותל'.

החודש הצטרף לקבוצת הנשים הח"כ הרפורמי גלעד קריב, שאף מנסה לנצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על הנהלים במקום ולפגוע בקדושת הכותל ובמתפללים והמתפללות במקום.

אורן הניג מ'מרכז ליב"ה' מסר בתגובה לאירועים: "חבל מאוד שח"כ קריב מהתנועה הרפורמית מנצל את חסינותו כדי לעבור על החוק ולפגוע באלפי המתפללים והמתפללות שפוקדים את הכותל, רק בשביל לייצר פרובוקציה זולה עבור קבוצת נשים קיצוניות וקיקיונית שכבר 30 שנה לא מצליחה לזכות לאהדה ציבורית ונשארת בכמות המספרית המצומצמת שלהן, אנו מקווים שגם נבחרי הציבור יתעוררו וישימו סוף לפארסה הזו וישמרו על הכותל בקדושתו ושלמותו'".

הקרן למורשת הכותל מסרה בתגובה למעשהו של חבר הכנסת: "הקרן למורשת הכותל מצרה על העובדה שחבר הכנסת גלעד קריב ניצל באופן ציני הבוקר את חסינותו שהגיע לכותל המערבי ובידו ספר תורה אותו הכניס בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה ולנהלי המקום.

חבר הכנסת קריב הגיע לרחבת הכותל יחד עם קבוצת נשות הכותל של כ-20 נשים ולמרות שהוא היה מודע לכך שאירוע זה יפר את הסדר הציבורי במקום הרגיש ביותר והדבר מנוגד לנהלים בכותל המערבי ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על התנהגותו האסורה, הוא התעלם ממנו למרבה הצער והמשיך בפרובוקציה.

בצעד זה, החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט.

קבוצת נשות הכותל עשו אף הן פרובוקציה וחילול קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ונהלי המקום ברחבת הכותל המערבי.

הערב, ירכין עם ישראל ראש מול אבני הכותל לזכרם של חללי מערכות ישראל וחבל שדוקא ביום הזה מעורר חבר הכנסת קריב פרובוקציות מיותרות, מפר את הנחיות המדינה וגורם להפרת הסדר.

הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום כמאחד".

ח"כ איתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית אמר על ניסיונו של ח"כ גלעד קריב להבריח ספר תורה לתפילת הרפורמים: "בזוי ולא ראוי שחבר כנסת מנצל חסינותו לעבור עבירה פלילית ולפגוע ברגשות עם ישראל בראש חודש. בכוונתי לפנות בתלונה ליו"ר הכנסת נגד מעשיו של קריב ולבקש שיוזהר לבל ימשיך לבצע עבירות פליליות של התססה והמרדה שהחסינות לא מגנה עליהם".

בפעם הראשונה: אליסף ומרים פרץ מתארים יחד את סיפורם האישי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן