חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דינו של הצעיר שעבר לינץ' בירושלים: "זהו מצב חירום לאומי"

הצעיר שעבר לינץ'
לינץ' אכזרי בשכונת שמעון הצדיק: צעיר יהודי הותקף על ידי עשרות פורעים ופונה לבית החולים; עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "מצב חירום לאומי".

צעיר יהודי הותקף על ידי עשרות פורעים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, כשהם מכים אותו בכל חלקי גופו, ואף משתמשים באלות. רק כשהגיעה המשטרה הצליח להימלט הצעיר מתוקפיו, ופונה לבית החולים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "אסור שמי שנטל חלק במעשים כאלו ימשיך להלך חופשי בתוכנו".

צעיר יהודי הותקף באכזרית בשכונת שמעון בצדיק בירושלים. הפורעים היכו אותו מכות קשות בכל חלקי גופו ואף השתמשו לשם כך באלות. רק לאחר הגעת המשטרה הצליח הצעיר להיחלץ מתוקפיו ופונה לבית החולים, כשהוא פצוע בגבו ובפלג גופו העליון.

הלינץ' אירע בתחילת השבוע, כאשר חזר הצעיר מקבר שמעון הצדיק לביתו עם כלבו. עשרות פורעים שהבחינו בו סמוך לכביש 1 צעקו לעברו 'יהוד' והחלו לתקוף אותו.

לפי מכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו למשטרת שלם "המחבלים הכו את מרשי מכות רצח של ממש, כל חלקי גופו, בידיהם, ברגליהם ובאמצעות אלות גדולות בהן הכו בעוצמה רבה". דקות ארוכות נמשך הלינץ', כשכל העת מצלמים המשתתפים את האירוע ללא מורא, והתיעוד אף פורסם ברשת החברתית 'טיקטוק'.

עדי ראיה יהודים הזעיקו את המשטרה, ורק לאחר הגעתה למקום הצליח הצעיר להיחלץ מתוקפיו ולנוס על נפשו. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא חבול ופצוע בכל חלקי גופו.

הצעיר תיאר כי הוא: "בכללי לא מרגיש טוב, יש לי כאבים בכל הגוף ושלוש חוליות שבורות. אין לי כבר תחושות, הגוף מפורק. זה היה לינץ' לכל דבר". בבית החולים הגיעו חוקרי משטרה לגבות את עדותו, ונמסר לו כי נעצרו מספר חשודים בביצוע הלינץ'.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הצעיר פנה למשטרה בבקשה למצות את הדין עם החשודים: "אירוע מחריד שכזה צריך להיחקר עד תום. מצופה ממשטרת ישראל לעשות כל מאמץ ולאתר כל אחד מהפורעים הרבים שהיו במקום, ולמצות עימו את הדין ברף הגבוה ביותר האפשרי".

עוד הוסיף עו"ד בלייכר כי: "בשבועות האחרונים אנו עדים לרצף תקיפות אנטישמיות הקשות ביותר שחוו יהודים בשל היותם יהודים מאז מלחמת העולם השנייה, כאן במרכז ירושלים בירת ישראל.

המון ערבי מגובה על ידי חברי כנסת ערבים שמכה באכזריות כזאת יהודי עד כדי סיכון חייו, כשלא נמצא ולו ערבי אחד טוב שיגן עליו, צריך לעורר את כולנו להבין שאנו במצב חירום לאומי. אנו קוראים למשטרה ולמערכות המדינה להילחם בכל הכלים כנגד האויב שקם עלינו בתוך עירנו. אסור שמי שנטל חלק או עודד מעשים כאלו ימשיך להלך חופשי בתוכנו."

הצעיר שעבר לינץ'
צילום: ארגון חוננו
הצעיר שעבר לינץ'
צילום: ארגון חוננו
מעלה אדומים: בת 48 נפצעה בינוני כתוצאה מהתהפכות רכבה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן