חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסתיימה הלוויתו של יהודה גואטה הי"ד שנרצח על ידי מחבל בפיגוע בצומת תפוח I כל הפרטים

בשעה 11:00 הבוקר יצא מסע ההלוויה של יהודה גואטה הי"ד, שנפצע אנוש בפיגוע בצומת תפוח ביום ראשון, ואמש נפטר מפצעיו למרבה הצער.

הפיגוע אירע ביום ראשון על יד תחנת האוטובוס בצומת תפוח, כאשר יהודה ושניים מחבריו המתינו בתחנה על מנת להגיע אל הישיבה. אלא שבפתאומיות עצר על ידם רכב ובו המחבל, שירה במשך שניות ארוכות לכיוונם. יהודה נפצע אנושות, ושניים מחבריו נפצעו גם הם כשאחד מהם, שנפצע במצב קל כבר השתחרר מבית הרפואה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון נשא דברי הספד בהלוויה: "משפחת גואטה היקרה – ההורים, האחים, האחיות, חבריו הרבים של יהודה וְאוֹהֲבָיו, היש במילים נחמה? היש דברים שיוכלו להקהות הכאב על נער בן תשע-עשרה שנקטל בִּדְמִי ימיו?

השבר גדול והצער אין לו קץ. והמילים –  דלות, דלות מדי. זהו יום עצוב ומר לכולנו. לעיר ירושלים ולהתיישבות היהודית באשר היא. יום שבו אנחנו מלווים למנוחת עולמים נער אשר נרצח בידי בני עוולה רק משום היותו יהודי.

יהודה, בימים האחרונים ליווינו בחרדה ובדאגה את המאבק על חייך. נשאנו תפילה מעומק הלב שתצליח לגבור על פצעיך הקשים. בכל רחבי הארץ יִחֲלוּ להחלמתך.

והבוקר, לְדְאָבוֹן הלב, הבוקר התפילה הזאת הופכת להספד.

ישיבת איתמר הייתה לך, יהודה, לבית שני בעת האחרונה, אך שכונת קריית משה והעיר ירושלים נותרו תמיד בלב חייך. וכאן, באדמת ירושלים, כאן אנחנו נפרדים ממך. בְּרִגְבֵי אדמתה של העיר שכה אהבת, העיר שהיום מצדיעה לך ולמסלול חייך הקצר – בלב שבור.

קצרים היו חייך, יהודה, קצרים עד כאב. לא הספקת להגשים את החלומות שרקמת לעצמך. לא זכית להקים בית בישראל.

אתמול התבשרנו כי כוחות הביטחון הצליחו לשים את ידם על בן העוולה שקיפד את חייך. אולי יימצא בכך ולו קמצוץ של נחמה. ואולי תהא החלמתם של חבריך הפצועים – גם היא מקור מסוים לעידוד.

לכל אלו הקמים עלינו לכלותנו נאמר היום: דרככם לא תצלח! גם בהילקח הטובים מכל שבין בנינו – רוחנו לא תישבר. גם כאשר הכאב צורב את הנשמה – אנחנו יודעים כי דרכנו היא זאת שתנצח".

ח"כ מיכל וולדיגר השתתפה גם היא בלווית יהודה גואטה הי"ד. בפוסט שפרסמה בפייסבוק, כתבה: "עומדת דומיה, חסרת מילים בינות אלפי אנשים, אבלים, שבורים. לא יכולה להביט בעיני ההורים היקרים, המשפחה האהובה, איזה קורבן הקריבו. הלב שבור לרסיסים.

ילד בן 19, כן, ילד. מונח עטוף בטלית וכל אלפי האנשים צועקים את צעקתם הדוממת. עד מתי?

אפשר לספר בשבחו של יהודה הי״ד כל כך הרבה, גם בלי להכירו. מספיקים הסיפורים כדי לדעת מי הוא היה ומי יכול היה להיות. איזו אבידה. אנא ריבונו של עולם, שיהא זה הקורבן האחרון. די לנו.

נער ירא שמיים בארץ ישראל, במדינת ישראל שהיה בדרכו לישיבה ללמוד ולהעמיק בתורה. תורה שכל כך אהב. היה עם חבריו בתחנת אוטובוס. מי פילל.

מחבל בן עוולה, מתוך שנאה תהומית ורצון לפגוע ביהודים באשר הם יהודים, ירה ביהודה ובחבריו, בצעירים הקדושים הללו, ועכשיו הוריו, משפחתו וכל הקהל הרב שהגיע ללוותו בדרכו האחרונה – קוברים את יהודה.

לא ניתן להם לנצח, לבני העוולה הללו. אנחנו נמשיך בעזרת השם את צוואתו ושליחותו של יהודה הי"ד, להגדיל תורה ולהאדירה, ליישב את ארצנו ולחתור לישיבת עם ישראל בארצו, בשלווה ולבטח. נעשה ככל יכולתנו למגר את הטרור בנחישות ובתקיפות.

לך בשלום יהודה היקר ודרוש מריבונו של עולם את שלום עמו.

יהי זכרו ברוך".

משה ליאון בהלוויה
צילום: דוברות עיריית ירושלים

 

הציבור בזמן הלוויה

 

ח״כ מיכל וולדיגר בהלוויה
ח״כ מיכל וולדיגר בהלוויה.

 

נעצר המחבל שביצע את פיגוע הטרור בצומת תפוח

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן