חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערך המוח במרכז הרפואי שערי צדק מתחדש בד"ר סטפן מאוסבך | כל הפרטים

ד''ר סטפן מאוסבך

מרחיבים את מערך המוח בשערי צדק: נפתחה יחידה לטיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי ייחודית שתשלב טיפול חדשני בקירור לטיפול בדימומים מוחיים; ד"ר סטפן מאוסבך, מומחה לנוירולוגיה עם תת התמחות בגרמניה בט"נ נוירולוגי-נוירוכירורגי, מונה לניהול היחידה.

המרכז הרפואי שערי צדק הקים יחידה ראשונה מסוגה לטיפול נמרץ נוירולוגי-נוירוכירורגי משולב וכעת מערך המוח בשערי צדק ערוך לספק את מעטפת השירות הטובה ביותר לחולה הנוירולוגי – נוירוכירורגי. פתיחת היחידה החדשה לצד הרחבת שירות צנתורי המוח שתושלם בחודשים הקרובים מרחיבה את המעטפת הטיפולית בתחום.

ד"ר מאוסבך נשוי + 2, יליד גרמניה סיים את לימודי הרפואה באוניברסיטת יוהנס גוטנברג במיינס ועלה לישראל בשנת 2013 . דר׳ מאוסבך השלים את התמחות הבסיס בנוירולוגיה בבית החולים תל השומר ולאחר מכן חזר לגרמניה לתת-התמחות בטיפול נמרץ נוירולוגי- נוירוכירורגי, בבית החולים האוניברסיטאי של יוסטוס-ליביג ג'יסן המוביל בתחום זה בגרמניה.

"מטופלים עם רקע של אירוע מוחי, מחלת שריר, מחלה נוירו-אימונית ופרכוס, דורשים בירור ומעקב נוירולוגי בשילוב טיפול אינטנסיבי בטיפול נמרץ. המקום האידיאלי עבורם הוא טיפול נמרץ נוירולוגי. מטופלים אחרי ניתוח מוח או עמוד שדרה, חבלת ראש, או דימום תוך גולגולתי שנגרם מסיבות שונות, חייבים מעקב בטיפול נמרץ נוירוכירורגיה. המרכז הרפואי שערי צדק הוא בית החולים הראשון בארץ שמציע את הגישה הטיפולית הזו בפתיחת היחידה החדשה והמתקדמת".

ד"ר מאוסבך מספר על הטכנולוגיות הצפויות לשנות את פני הטיפול במערך המוח ולהפחית אחוזי התמותה באופן משמעותי, "בקרוב נחל טיפול חדש מסוגו למטופלים עם דימום מוחי משמעותי, הסובלים מהתכווצות פתאומית של כלי הדם, אחד מגורמי התמותה המשמעותיים.

הטיפול שקיים כיום הוא העלאת לחץ הדם על ידי תרופה ל- 180-200 סיסטולי, טיפול שמלווה בפגיעה אופציונאלית באברים אחרים. בגרמניה נצבר ניסיון בטיפול בקירור סיסטמי למניעת ואזוספאזם ולראשונה בשערי צדק, נחל גם אנחנו בשיטה זו של קירור, שהוכחה כיעילה ביותר בעולם.

טכנולוגיה נוספת שתצטרף למכלול הטיפולים במערך הוא ניטור ארוך של ואזוספזם. כל אלו משפרים משמעותית את אחוזי ההישרדות ויסייעו במתן טיפול מוביל בשבץ מוחי, חבלות ראש, בעיות נוירולוגיות ולאחר ניתוחי מוח".

פרופ' נתן בורנשטיין, מנהל מערך המוח בשערי צדק: "מערך המוח מתהדר בתוספת ייחודית זו המהווה נדבך נוסף ומשמעותי ליכולת הטיפול האקוטי בתחלואת המוח על סוגיה השונים. ד"ר מאוסבך הינו פורץ דרך בתחום הטפול הנמרץ הנוירולוגי-נוירוכירורגי ויחידה זו הנה הראשונה מסוגה בארץ".

ד''ר סטפן מאוסבך
ד"ר סטפן מאוסבך. צילום: דוברות שערי צדק
כתב אישום הוגש נגד שני אנשי עסקים בגין זיוף, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן