חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחנכה ההפרדה המפלסית בצומת פת בירושלים | כל הפרטים  

כביש, רכב, בגין, מנהרה פת

בשורה טובה לתושבי ירושלים: עיריית ירושלים ומשרד התחבורה חנכו היום את ההפרדה המפלסית החדשה בצומת פת , שתאפשר נסיעה מהירה ורציפה, ללא רמזורים, לאורך של כ-1 קילומטר, בין כביש בגין למרכז העיר, בשני הכיוונים.

צומת פת מהווה את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והעמוסים של העיר ירושלים, בה עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי הרכב. ההפרדה המפלסית כוללת בין היתר, שיקוע באורך של כחצי קילומטר ומעבר מקורה באורך של כ-60 מטר, המחברים בין הרחובות גולומב והרצוג. עלות הפרויקט הסתכמה ב-140 מיליון שקלים.

פרויקט ההפרדה המפלסית מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה, קו הרכבת השני בבירה. הקו הירוק עתיד לחצות את צומת פת במפלס העליון תוך קבלת קדימות ועדיפות תחבורתית, ומזעור ההפרעה לתנועה בצומת.

הפרויקט הרכבת הקלה בירושלים מקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, באמצעות תכנית אב לתחבורה ירושלים, האחראית על התכנון, וחברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים, האמונה על ניהול וביצוע הפרויקט.

במקביל לפתיחת ההפרדה המפלסית לתנועה נמשכות עבודות הפיתוח בפרויקט, הכוללת בין היתר את הקמת טיילת הצופה לעמק הצבאים, שביל אופניים אורכי וכן עבודות גינון ופיתוח נופי. העבודות צפויות להמשך מספר חודשים נוספים עד להשלמת תצורתו הסופית והחדשה של צומת פת.

יצוין כי שכונת פת הממוקמת בדרום העיר צפויה לעבור מתיחת פנים משמעותית עם הקמתם של אלפי יחידות דיור ומתחמי מסחר ופנאי, לצד פיתוח אורבני רחב היקף לרווחת התושבים.

חנוכת ההפרדה המפלסית נערכה במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, נציגי תכנית אב לתחבורה ואורחים נוספים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי ההפרדה המפלסית בצומת פת הינה בשורה אמיתית עבור תושבי ירושלים ומבקריה הרבים. "פרויקט זה יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה באזור כולו ויהווה נדבך חשוב במערך התחבורתי העתידי של ירושלים בשנים הבאות", הוסיפה השרה רגב.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הוסיף: "אנו חונכים היום את ההפרדה המפלסית בצומת פת, אחד מעורכי התחבורה הראשיים של העיר וההפרדה צפויה לשמש אלפי כל רכב העוברים בצומת מידי יום ולהקל משמעותית על התנועה. הפרויקט מבוצע במסגרת עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה שבנייתו צפויה להסתיים תוך מספר שנים, כאשר כבר תוך שנה נתחיל לראות את ניצני סיום הפרויקט הענק הזה שיהפוך את ירושלים לעיר המובילה גם בתחבורה ציבורית".

כביש, רכב,
צילום: ארנון בוסאני

 

ארגון להב"ה: מברכים על ביטול עצרת ה״גאווה״ – קוראים לציבור להגיע להפגין נגד המצעד ולמשטרה לאפשר את חופש המחאה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן