חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים קוראת לכם: חגיגות חודש הקריאה בבירה יוצאות לדרך

ילדים,חודש הקריאה

במהלך חודש יוני 2021 ייפתחו ברחבי העיר ירושלים אירועי חודש הקריאה לשנת תשפ"א. במהלך חודש הקריאה יתקיימו אירועים ייחודיים וחגיגיים בספריות העירוניות.

בין היתר יתקיימו: סדנאות כתיבה יוצרת, פסטיבל מספרי סיפורים, מפגשי סופרים מובחרים לילדים, לנוער ולמבוגרים, הצגות תיאטרליות על-פי קלאסיקות לילדים וסדנאות יצירה.

בשנה החולפת, עקב משבר הקורונה, עלה הביקוש לספרות ותרבות, וכן היקף הפעילות של הספריות העירונית, לרבות השאלת ספרים מודפסים, דיגיטליים וקוליים. בעיריית ירושלים מציינים כי מספר ההשאלות בשנה החולפת הינו- 921,520 נתון שגדל ב-10% משנה הקודמת, כמו כן מספר המנויים החדשים גדל ב-30% משנה שעברה ומספרו הינו 6,780.

על פי נתוני העירייה עולה כי הספר הנקרא ביותר בקרב ילדים בעיר הינו 'ניצחתי אותך אייכמן' של הרב אוחיון, הנקרא על ידי 1606 קוראים, בקרב בני הנוער בעיר. ספרו של ג'יי. קיי רולינג "הארי פוטר וחדר הסודות" נקרא על ידי 1589 קוראים. בקרב המבוגרים בעיר ספרו של ג'וג'ו מויס 'מתנת כוכבים' הינו המבוקש ביותר ונקרא על ידי 1223 קוראים.

אלו הם חלק מאירועי 'חודש הקריאה' בעיר: 14/06- בית הכרם: סדנה בספריית בית הכרם לגילאי 6-9 'ציפור המשאלות' מבית עידית שביט – סדנת יצירה להכנת ציפור אוריגמי, בשעה: 17:00.

14/06- רסקו: תיאטרון סיפור בספריית רסקו, ספר הג'ונגל מבית "דף חדש" לגילאי 5-8 עפ"י הספר הקלאסי, כולל בובות ומוסיקה, בשעה 17:00.

17/06- קטמון: תיאטרון סיפור חנהל'ה ושמלת השבת בספריית קטמון, עם המספרת שני ויסמן עפ"י הסיפור הקלאסי, כולל תפאורה, מוסיקה ושיתוף הילדים, בשעה 17:00.

23/06- בית העם: מופע סיפורי ירושלים בהנחיית יוסי אלפי למבוגרים, בספרייה המרכזית בבית העם, ערב של סיפורים על אנשים, רחובות, חנויות, ריחות, בתי כנסת, שפה, טעמים והרבה הרבה אוויר הרים, בשעה 20:00.

23/06- בקעה: הצגה לילדים בגילאי 5-8 בספריית בקעה, תיאטרון ארצי לילדים ולנוער, "גומות החן של זוהר", עפ"י ספרו המוכר של מאיר שלו, תפאורה ומוסיקה. בשעה 17:00.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "עיריית ירושלים גאה להוביל את חודש הקריאה בעיר, המעניק במה לספרים ולסופרים המעשירים את חיינו, אני מברך על פרויקט מופלא זה ומזמין את כל תושבי העיר ומבקריה להשתתף במגוון הפעילויות שבספריות העירוניות".

ילדים,חודש הקריאה
צילום: דוברות עיריית ירושלים
שריפה גדולה בהרי ירושלים: השריפה פרצה סמוך לנווה אילן; אין שליטה באש; המשטרה מפנה תושבים מיישוב מעלה החמישה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן