חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סרבן גט, חיסונים ובידוד ברח מהארץ, נתפס, ושחרר את אשתו מעגינותה | כל הפרטים

בעקבות מגפת הקורונה: סרבן גט, סרבן חיסונים וסרבן בידוד אותר במבצע מיוחד של אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים ובסופו של דבר חוסן, בודד ומסר גט באמצעות תוכנת ה'זום' מתוך הבידוד.

סיפור המעשה: אישה הגישה תביעה לגירושין מבעלה ואף הוציאה נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. למרות זאת הבעל הצליח לחמוק מן הרשויות, לעזוב את הארץ באמצעות דרכון מזויף ומאז נעלמו עקבותיו.

בשלב מסוים נודע לאנשי העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים כי האיש הגיע ארצה חזרה עם מסמכים מזויפים.

במבצע מיוחד בשיתוף חוקרים פרטיים וגורמי ביטחון האיש נתפס, והסתבר כי הוא לא חוסן נגד נגיף הקורונה ואף לא נכנס לבידוד כנדרש עם בואו ארצה, זאת מאחר והוא הגיע בזהות בדויה עם מסמכים מזויפים.

הבעל הנמלט נעצר, חוסן ונשלח לבידוד. בשלב זה הוא שוכנע והסכים לתת גט לאשתו, אך כאן התעוררה בעיה: מאחר והאיש נמצא בבידוד ואינו יכול להגיע לבית הדין למתן הגט התעורר חשש סביב שאם ימתינו שבועיים נוספים עד לאחר הבידוד – הוא יחזור בו.

אב בית הדין הרבני בירושלים הרב מאיר פרימן והמזכיר הראשי של בית הדין הרבני האזורי בירושלים הרב משה ביטון הגו רעיון יצירתי: מאחר וניתן על פי הדין למנות שליחי הולכה והבאה באמצעות ה'זום', הבעל מינה את אנשי בית הדין כשליחים – על פי ההליך הנדרש כדת וכדין.

האישה זומנה לבית הדין וכאן מסרו לה הדיינים את הגט כדת משה וישראל. האישה קיבלה את גיטה ושוחררה מעגינותה ואילו הבעל המשיך להשלים את ימי הבידוד כנדרש.

כתב אישום נגד אם בגין התעללות בילדיה באשמת התעללות בקטין בידי האחראי, איומים ועבירות נוספות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן